Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
17:16 23 11 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Goi in fata manastirii

ro

03 Jul, 2002 00:00 1906 Marime text

Secta pagana pangarind cele sfinte

Yoghinii lui Bivolaru s-au aciuat din nou pe plaja de la Costinesti * Ei fac plaja goi si efectueaza exercitii specifice, dar destul de ciudate * Maicutele de la manastirea din Costinesti sunt revoltate de atitudinea absolut necrestineasca a acestora

Costinestiul a devenit un loc traditional de intalnire a practicantilor yoga din Romania. Adepti din toata tara ai celei mai importante ramuri a yoghinilor, cea a lui Grig Bivolaru, vin in fiecare vara in statiunea tineretului. Atat turistii, cat si bastinasii din Costinesti stiu foarte bine ca nu este prudent sa mearga la plaja in Golful Francez, pentru ca acolo este sectorul yoghinilor. Ei fac plaja goi si executa tot felul de exercitii specifice, foarte ciudate pentru un neinitiat. Cea mai propice perioada este luna august, atunci cand yoghinii sarbatoresc Noaptea schimbarii sangelui. In fiecare an, adeptii controversatului Bivolaru se asaza cu corturile pe campul de langa localitate, in apropierea Golfului Francez. Vara trecuta, la Costinesti au venit 2.000-3.000 de yoghini. Ei si-au instalat tabara in imediata apropiere a schitului "Sfanta Maria de la Mare". Maicile de la schit s-au plans ca yoghinii le-au deranjat in repetate randuri si asteapta cu groaza sosirea lor in acest an.

Pentru a vedea intr-adevar cum stau lucrurile, ne-am indreptat spre Costinesti si am pornit pe drumul prafuit de pe faleza, paralel cu marea. Dupa doi kilometri, am ajuns la micuta biserica langa care s-au ridicat chilii pentru calugarite. Maica Maria, stareta sfantului lacas, este o persoana venerabila, in varsta de 64 de ani, inteleapta si hotarata. Ea a rezistat multor furtuni, atat la propriu, cat si la figurat. Maica ne-a primit in curtea schitului si ne-a invitat in sala de oaspeti. Maica Maria se afla inca de la inceput la bisericuta de pe promontoriul inalt care domina marea. Adica atunci cand ea si o maica mai tanara s-au incumetat sa puna pe picioare o noua manastire. Ele au locuit la inceput intr-o masina, pana au reusit sa isi ridice niste baraci. "A fost foarte greu la inceput, mama, munca multa. Noi am fost si cu rugaciunea, si cu munca, si cu paza", isi aminteste maica stareta. Anii trecuti s-a intamplat de multe ori sa vina hotii si sa fure tot ce gaseau in manastire, mai ales ca, in timpul iernii, atunci cand vantul te darama din picioare, foarte putini oameni se incumeta pe platoul de deasupra marii, unde se afla schitul. Acum, vremurile grele au fost depasite. Manastirea s-a imbogatit cu inca patru calugarite si sunt asteptate si altele. Maicile au reusit sa faca rost de un generator de curent electric care foloseste cea mai mare bogatie a locului: forta vantului. In jurul bisericii au fost construite mai multe chilii, biserica este acum inconjurata de gradini de legume, ingrijite atent, pomi fructiferi, lanuri de floarea-soarelui. Manastirea a devenit o adevarata oaza de liniste si credinta, la marginea marii.

Pazea, vin yoghinii!

Pacea este tulburata insa de venirea verii, caci atunci apar si yoghinii. Maicile de la schit sunt cu adevarat inspaimantate numai la gandul ca vor fi din nou vecini cu cateva mii de indivizi care vor defila goi toata ziua pe campul de langa manastire. Maica stareta isi aminteste ca, vara trecuta, a fost foarte greu pentru calugaritele de la schit. Cum se lasa noaptea, yoghinii dadeau drumul la muzica pe care ea a categorisit-o drept "ciudata, ca dintr-un film de groaza", si incepeau ritualurile si exercitiile. Maica Maria ne-a povestit ca cel mai rau a fost pe 14 august, atunci cand la manastire se canta Prohodul Maicii Domnului, care prefata sarbatoarea de a doua zi. In acea seara, muzica yoghinilor a fost data mai tare decat de obicei. "Nici nu puteam sa ne facem slujba. Corul de la biserica era acoperit de muzica lor", ne-a spus maica Maria. De aceea, ea a anuntat Politia pentru a reinstaura ordinea. Singurul lucru pe care au putut sa il faca politistii a fost sa ii oblige pe yoghini sa dea muzica mai incet. Maica stareta a propus atunci sa se organizeze o masa rotunda la care sa participe Politia, primarul Costinestiului, reprezentanti ai Bisericii si ai yoghinilor. Acestia din urma nu s-au prezentat si de aceea intalnirea nu a mai avut loc, iar problemele au continuat.

Dezbracati in biserica

Maicutele isi amintesc cu groaza ca se intampla ca yoghinii sa intre in curtea schitului dezbracati, tulburand linistea micutei comunitati, spunand ca Adam si Eva au umblat la fel. Maica Maria ne-a spus ca ei intretin si raporturi sexuale in grup, pe langa manastire, de parca ar fi la Sodoma si Gomora. "Ei se considera ortodocsi foarte credinciosi, dar de fapt sunt niste rataciti", considera maica Maria. Maicile se plang ca yoghinii au furat toate fructele din pomii de langa manastire si au transformat culturile de porumb in adevarate WC-uri, compromitand recolta. Tabara yoghinilor este atat de bine organizata incat exista si un comandament de paza, care are grija ca nici un strain sa nu se apropie de corturi. De multe ori s-a intamplat ca acesti oameni de paza sa isi stabileasca punctul strategic langa gardul manastirii, speriindu-le pe maicute. Maica Maria ne-a spus ca, in organizarea yoghinilor, ierarhia este foarte bine stabilita. Astfel, liderii nu stau niciodata cu ceilalti, in corturile de pe camp. Ei sunt cazati in statiune. Maica spune ca i-a vazut de multe ori pe sefi, care veneau cu masinile sa isi viziteze adeptii, inclusiv pe Grig Bivolaru. "Ei veneau cu masini de lux, cu numere de Bucuresti. Am reusit sa retin cateva: YOG, AUM, RAM", ne-a destainuit maica stareta.

Sefii se respecta

Le-am lasat pe maici sa se bucure de liniste, in manastirea de pe faleza inca neinvadata de yoghini, si ne-am indreptat spre Costinesti, acolo unde stiam ca Bivolaru isi construieste o casa. Am gasit, intr-adevar, imobilul cu multa usurinta, in apropierea garii, mai ales ca era cea mai inalta constructie din zona, sau chiar din intreaga localitate. Este vorba despre o casa de sase etaje, o monstruozitate arhitectonica, in care era ignorata orice idee de stil si eleganta, urmarindu-se numai aspectul de practic. Ne-am apropiat de casa si am vazut ca in curte se mai construiau doua case mai mici, dar foarte elegante si am priceput ca acolo va locui Bivolaru, cu ceilalti sefi. Pe schele am gasit doi muncitori care se chinuiau sa termine fatada vilei staff-ului. Ei ne-au spus ca vila cea mare are nici mai mult nici mai putin decat 72 de camere de dimensiuni mici, un soi de chilii, de un metru pe doi, pentru adeptii mai de soi decat cei care stau in corturi. Acestia sosisera deja in Costinesti, iar cladirea era aproape plina. Pentru mai multe relatii, muncitorii, care nu stiau prea bine despre ce este vorba, ne-au sfatuit sa vorbim cu yoghinul care era de serviciu in acea zi la paza imobilului. Ei s-au oferit sa il cheme si ne-am trezit in fata unui baiat de vreo 20 de ani, care privea in pamant, facea miscari ciudate si parea a nu sti prea bine ce sa faca cu mainile. Atunci cand a auzit ca suntem ziaristi, a luat distanta si ne-a spus ca el nu poate da nici un fel de relatii, mai ales ca in presa au aparut de mai multe ori articole defaimatoare la adresa yoghinilor, dar ca putem sa luam legatura cu persoanele abilitate. Respectiv avocatul gruparii yoga, Lacramioara Visterneanu, care ar fi trebuit sa raspunda la numarul de telefon 098230850. Toate eforturile noastre de a purta o discutie telefonica au fost zadarnicite de faptul ca, timp de trei zile, primeam, ca raspuns al apelului nostru, ton de ocupat. Am contactat apoi autoritatile locale din Costinesti, pentru a afla ce se va intampla anul acesta. Comandantul Politiei, George Minea, ne-a spus ca yoghinii sunt disciplinati si nu fac rau nimanui. Singura problema este ca se intampla sa intre in manastire in tinuta indecenta, uneori chiar dezbracati si, in aceasta situatie, Politia poate interveni ca sa remedieze situatia. Primarul Traian Cristea cunoaste si el problemele care au aparut anul trecut intre yoghini si maicutele de la schit, dar ne-a asigurat ca in acest an ei nu vor mai sta in acel loc, pentru ca acum terenul este proprietate personala. Daca totusi ei vor reusi sa se inteleaga cu proprietarul si sa se aseze tot acolo, institutiile abilitate vor interveni pentru a rezolva diferendele care pot sa apara. Asteptam si noi cu interes venirea grupului de yoghini, pentru a vedea cum vor decurge ostilitatile.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii