Gunoaie de import
Gunoaie de importTerminalele de containere din port au devenit groapa de gunoi a mapamondului
Ieri a fost descoperit un alt container care continea marfuri depreciate si destinate unui camin de copii * Containerul a fost adus in Portul Constanta de una dintre navele care au adus elementele de logistica militara si munitie pentru armata SUA stationata la Mihail Kogalniceanu * Gunoaiele aflate in container au fost trimise in Romania de o asociatie adventista de ziua a saptea din America * In urma cu o luna, in terminalul de containere de la UMEX a fost descoperit un alt container plin cu imbracaminte depreciata * Marfa fusese trimisa de Armata Salvarii din Montreal * In strainatate, costurile pentru neutralizarea deseurilor de o anumita natura costa cu mult mai mult decat exportarea lor
Adventistii americani trimit gunoaie
Ieri, in unul din terminalele de containere din port a fost depistat un alt container care continea marfa deteriorata, veche si improprie uzului sau consumului. O echipa formata din politisti de frontiera si lucratori vamali a verificat continutul containerului. In declaratia vamala care urmarea containerul figurau la rubrica "continut" marfuri categorisite ca donatii din partea unei asociatii adventiste de ziua a saptea reformata din America si avea ca destinatar o asociatie tot adventista, de binefacere, din judetul Prahova, localitatea Buhov, denumita Bthezda. In urma analizei continutului containerului au fost gasite alimente, detergenti, vopsele si imbracaminte, medicamente, mobilier etc., toate depreciate si expirate ca termen de valabilitate. Echipa de control care a verificat continutul containerului a anuntat Oficiul pentru Protectia Consumatorului, stabilindu-se ca, in conformitate cu Ordonanta de Guvern nr. 437/1992, nu se poate permite retinerea in tara a acestor marfuri, urmand a fi reexportate si returnate la expeditor. Containerul cu pricina a fost adus in Romania in data de 8 aprilie, la bordul navei portcontainer "Caecilia Schulte", una si aceeasi nava care a adus echipamente militare, munitie si logistica pentru militarii americani stationati la Mihail Kogalniceanu.Alt transport, luna trecuta
Luna trecuta, in terminalul de containere al societatii comerciale UMEX, cu sediul in Portul Constanta, a fost descoperit de catre vamesi si inspectori de la Protectia Consumatorului un container care continea aproximativ 23 de tone de material textil, declarat ca imbracaminte la mana a doua. Dupa cum am precizat la acea vreme, inspectorii OPC, impreuna cu reprezentantii Vamei Constanta au procedat la desigilarea containerului cu pricina, constatand ca marfa din interiorul acestuia era improprie folosirii ca articole de imbracaminte. Textilele erau in mare parte murdare, aproape putrezite si rupte, neputand fi folosite la purtat. Pe langa acest aspect, printre obiectele de imbracaminte super-uzate se aflau si importante cantitati de lenjerie intima feminina si masculina, tot la mana a doua. Conform legislatiei in vigoare, importul de lenjerie intima uzata este strict interzis. In acest caz, lenjeria intima se afla amestecata cu obiecte de imbracaminte pentru copii. Containerul cu pricina continea 63 de baloti a cate 380 de kilograme fiecare. Marfa era destinata societatii comerciale "Antract-Com Ludus" SRL din judetul Mures. Expeditorul era o organizatie din Canada. Marfa a fost adusa in Romania cu ajutorul navei portcontainer "Bernard A", fiind incarcata la bordul acesteia in portul Halifax din Canada. Organizatia care a trimis in Romania acest container cu gunoaie era denumita "The Salvation Army" (Armata Salvarii) din Montreal - Canada si colabora strans cu un renumit centru de reciclare din acelasi oras. "Armata Salvarii" mai este asociata si cu o grupare religioasa asemanatoare sectelor care, chipurile, isi ajuta adeptii sau enoriasi in diferite moduri, prin care insa se spala si multi bani murdari.Costuri prea mari
Conform unor informatii confidentiale, se pare ca in terminalele de containere din Portul Constanta se afla cateva mii de tone de marfa depreciata si expirata, dar care nu poate fi reexportata catre expeditori deoarece cheltuielile de transport nu pot fi recuperate. In acest mod, zeci de containere pline cu gunoaie sufoca efectiv spatiile de depozitare ale terminalelor de containere din port. In prezent, se cauta solutii prin care continutul acestor containere sa fie neutralizat ori prin incinerare, ori prin alte metode. Aceste transporturi ajung in tari precum Romania deoarece, in strainatate, costurile pentru neutralizarea deseurilor de o anumita natura costa cu mult mai mult decat exportarea lor.Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp