Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
04:14 29 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Histria Perla deschide seria de 10 tancuri chimice construite de SNC

ro

25 Nov, 2005 00:00 2677 Marime text
Eforturile Santierului Naval Constanta de a recupera timpul pierdut, in privinta constructiei de nave de mare tonaj, au fost incununate cu un real succes. In acest sens, au fost semnate contracte pentru realizarea a zece nave tip tanc pentru transportul produselor petroliere sau chimice cu un deplasament de 41.000 tone. Programul a demarat odata cu "punerea chilei" pentru tancul destinat produselor chimice si petroliere care reinnoada traditia constructorilor navali constanteni in construirea de nave mari. Dupa 1989 nu s-au mai construit petroliere mari. La mai putin de un an de la privatizarea celui mai mare santier naval romanesc, managementul SNC a reusit sa construiasca Histria Perla. Petrolierul a fost botezat ieri. La eveniment au participat reprezentanti ai armatorului Alabaster Seaways SA, ai bancii Eximbank SA, care a sustinut proiectul, si ai firmelor care au fost implicate in acest proiect. Detaliile de baza ale proiectului au fost dezvoltate pe santier in cooperare cu armatori, companii majore de transport petrolier si consultanti internationali, in timp ce proiectul de clasa si cel de executie au fost dezvoltate de ICEPRONAV Galati si SNC SA. Acest tanc este considerat o premiera fiind primul nava de acest tip cu corp dublu proiectat si construit integral in Romania. Nava asigura astfel o buna protectie a mediului marin prin evitarea poluarilor in caz de incidente. Tancul petrolier este dotat cu motoare, agregate si aparatura de navigatie de ultima generatie furnizate de producatori de echipamente vest-europeni de prestigiu. Histria Perla poate transporta toata gama de produse chimice pana la pacura la kerosen, putand prin sistemele pe care le detine, sa curete foarte repede tancurile de marfa pentru a trece de la produsele grele la cele usoare fara contaminarea acestora. Nava este un colos, cu o lungime de 180 m, latime 32,2 m, inaltime 16,5 m. Viteza, in conditii de plina incarcare la pescajul proiectat, este de 15 noduri. Motorul este un MAN cu o putere de 227 CP si a fost adus din Coreea de Sud de firma Stx Heavy Industries. Tot sistemul de automatizare este controlat printr-un program unic ISCS, care supravegheaza toate informatiile de pe nava, sistemele de navigatie, propulsie si operare marfa. Nava va opera cu un echipaj de 17 persoane, dar are posibilitati de cazare in cabine confortabile pentru 34 de persoane. La constructia tancului si-au adus un important aport o serie de societati multinationale, fara de care derularea unui proiect de o asemenea anvergura ar fi fost imposibila.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii