Impingatorul "Gorj", liber sa-si continue drumul
Impingatorul "Gorj", liber sa-si continue drumul
30 Jan, 2006 00:00
ZIUA de Constanta
1069
Marime text
Dupa aproape patru zile in care a stat captiv intre gheturi, convoiul de sase barje, condus de impingatorul "Gorj", a fost eliberat sambata seara * In operatiunea de salvare a celor opt marinari au fost implicate navele "Filiasi 12" si "Piatra Neamt", apartinand Navrom Galati * Sloiurile de gheata ce se desprind din amonte ingreuneaza navigatia pe canalul Sulina
Doua impingatoare mari ale Navrom Galati au reusit sa ajunga langa impingatorul "Gorj", izolat intre gheturi de mai multe zile, in amonte de Harsova, la kilometrul 274. Potrivit reprezentantilor Navrom Galati, aceasta era singura nava cu probleme pe Dunare, intrucat circulatia pe Dunarea Maritima a fost reluata. Din acest motiv, autoritatile au decis sa incerce sa sparga podul de gheata in care este prins convoiul de sase barje incarcate cu bauxita, condus de impingatorul "Gorj", ce are la bord opt marinari. Astfel, au fost trimise navele "Filiasi 12" si "Piatra Neamt" care au reusit in cele din urma sa elibereze senalul navigabil, pentru ca vasul captiv sa incerce sa se deblocheze dintre gheturi. In acest scop, echipajul de pe "Gorj" a fost avertizat sa tina motoarele pornite. Potrivit ofiterului de presa al Capitaniei Harsova, sambata, in jurul orelor 17.00, dupa aproape patru zile, vasul a reusit sa se miste si a ancorat, urmand ca in functie de decizia armatorului sa-si continue drumul spre Tulcea. De asemenea, acesta a mai precizat ca, ieri dimineata, gradul de acoperire cu sloiuri de gheata in zona Harsova era cuprins intre 20 si 50 la suta, exceptie facand zona unde a fost captiv convoiul de barje, unde se formase un pod de gheata si nu mai exista nici o alta nava cu probleme.Sloiuri de gheata care ar putea sa puna in pericol navigatia se mai intalnesc la cotul Tulcei, unde se actioneaza cu mai multe nave. Insa cea mai mare problema cu care se confrunta autoritatile tulcene, ce se straduiesc sa mentina deschise bara si canalul Sulina, este lipsa coordonarii cu autoritatile fluviale din amonte. Prin spargerea podurilor de gheata din zona se aglomereaza cu sloiuri singurul canal prin care apa mai ajunge in Dunare, canalul Sulina, unde sloiurile acopera doar 50 la suta din suprafata apei. Bratele Sfantu Gheorghe si Sulina sunt in continuare inghetate, iar din cauza sloiurilor din ce in ce mai mari ce sunt desprinse in amonte, autoritatilor de la Administratia Fluviala a Dunarii de Jos le este tot mai greu sa mentina navigatia pe canalul Sulina.Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii