Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
04:14 17 11 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Incepe dezlegarea mitului mortii scafandrului britanic

ro

15 Jan, 2005 00:00 1145 Marime text

Parchetul Tulcea incepe audierile in cazul scafandrului mort pe Rostok

Primii audiati vor fi cei sapte colegi englezi ai scafandrului decedat # Medicii de pe salvare, care au acordat primul ajutor scafandrului, vor fi interogati si ei

Incepand de luni, 17 ianuarie, procurorii din cadrul Parchetului de pe langa Tribunalul Tulcea vor incepe audierile martorilor in cazul accidentului de munca petrecut in epava navei Rostok, din care a rezultat moartea scafandrului britanic Anthony James Eke.Procurorii tulceni impreuna cu reprezentantii Wreck Removal Consortium au audiat, incepand de vineri, 7 ianuarie, casetele audio cu inregistrarile ultimelor cuvinte ale victimei din momentul celei din urma scufundari. Inregistrarile cuprind intreaga conversatie dintre Eke si colegii sai aflati la suprafata apei, pe banda fiind surprinse ultimele secunde de viata ale acestuia. Prim-procurorul Parchetului de pe langa Tribunalul Tulcea, Maria Axinte, a declarat agentiilor de presa ca, in prezent, procurorii se pregatesc pentru audierea martorilor in cazul accidentului.Primii martori care vor fi audiati sunt toti cei sapte colegi ai scafandrului britanic, angajati ai firmei Titan Savage din Statele Unite ale Americii, reprezentantii Wreck Removal Consortium, acestia urmand sa dea declaratii referitoare la clauzele contractului de munca al victimei.De asemenea, vor fi chemati in fata procurorilor si medicii Serviciului Judetean de Ambulanta care au acordat primul ajutor scafandrului britanic Anthony James Eke, in functie de declaratii urmand sa se decida suplimentarea listei cu alti martori.In ziua de 2 ianuarie 2005, la ora 15:05, scafandrul britanic Anthony James Eke, angajat al firmei Titan Savage din SUA, a murit dupa ce a fost ingropat sub o masa de aluviuni cantarind aproximativ doua tone. Aluviunile s-au desprins de pe tavanul salii de masini din epava navei Rostok in care scafandrul lucra la descongestionarea de depuneri aluvionare a epavei in vederea scoaterii acesteia la suprafata. Cauza mortii scafandrului, conform raportului medico-legal, fiind asfixierea mecanica.Lucrarile de ranfluare a epavei navei Rostok au inceput in urma cu doua luni, ele fiind executate de un grup de firme Titan Savage din SUA, toate fiind reunite in Wreck Removal Consortium.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii