Incident naval in Marea Ionica
Incident naval in Marea Ionica
04 May, 2005 00:00
ZIUA de Constanta
1030
Marime text
Autoritatile grecesti puse pe jar de un mesaj de urgenta transmis eronat
Un echipaj format din marinari romani, polonezi si filipinezi a transmis un mesaj de urgenta eronat * Mesajul se referea la o prezumtiva revolta la bord si la un atac pirateresc * Autoritatile grecesti la indemnul armatorului norvegian al navei au supus nava unui control al Fortelor Speciale Elene
Autoritatile maritime grecesti au fost la un pas de a lua controlul in Marea Ionica asupra unui cargou de marfuri generale care transmisese mesajul radio codificat "Pan-Pan", care anunta un act de piraterie, o revolta la bord sau un prezumtiv incident grav petrecut la bordul navei. Mesajul a fost primit in cursul serii de luni, 2 mai, de statiile de coasta din vestul Greciei, imediat dupa interceptarea acestuia, fiind demarate procedurile standard in astfel de cazuri. La bordul vasului "Banner", un cargou de 8.000 de tone dead-weight, care naviga sub pavilion norvegian, se afla un echipaj format din 19 marinari printre care se afla si cinci romani. Restul marinarilor sunt polonezi si filipinezi. Centrul de Salvare al ministerului grec a fost si el prevenit ulterior de autoritatile norvegiene ca proprietarul cargoului "Banner" a anuntat ca la bordul navei ar avea loc un act de piraterie sau revolta, potrivit unui mesaj codificat transmis de capitanul navei in timp ce vasul naviga in largul coastelor de sud-vest ale peninsulei Peloponez, in regiunea Pylos. Mesajul fiind transmis prin sistemul de comunicatii prin satelit, Standard C, a fost preluat instantaneu de mai multe statii de coasta inclusiv de receptorul armatorului navei. Ministerul grec a luat legatura in timp scurt cu comandantul cargoului, care a infirmat alarma si a dat asigurari ca totul este in ordine la bord. Comandantul vasului a explicat autoritatilor faptul ca mesajul alarmist ar fi fost transmis din greseala, aparatura de comunicatii fiind activata de o persoana care nu avea pregatirea necesara pentru manipularea unor astfel de sisteme. Comandantul a mai precizat ca pentru o scurta perioada de timp, vasul a plutit intr-adevar in deriva in sectorul de mare mentionat, din cauza unei mici defectiuni tehnice la sistemul de propulsie, defectiune care a fost insa remediata in timp scurt de echipaj. Nava avea la bord o incarcatura de ciment si se indrepta spre un port din Portugalia. In pofida tuturor explicatiilor comandantului navei, autoritatile elene, la solicitarea ambasadei norvegiene, au cerut capitanului vasului "Banner" sa intoarca vasul spre regiunea Pylos, pentru a se supune unei inspectii. Mai multe unitati ale Fortelor Speciale Elene au fost puse in stare de alerta, ca masura de precautie, urmand sa trimita un grup de elita la bordul navei in vederea evaluarii situatiei. Doua elicoptere si doua ambarcatiuni rapide de interventie fusesera deja pregatite in vederea efectuarii abordajului navei in largul coastelor Greciei. La ora inchiderii editiei, autoritatile elene nu facusera public rezultatul descinderii fortelor speciale la bordul navei amintite. Dupa efectuarea inspectiei, nava isi va putea continua voiajul catre Portugalia.Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii