Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
18:36 23 07 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Incident naval in rada fluviala

ro

27 Nov, 2003 00:00 706 Marime text

O barja incarcata cu minereu s-a rupt in doua

In timp ce se afla sub operatiuni de incarcare cu minereu de fier, barja cu numarul 20065 a cedat si s-a rupt in doua * Primele indicii arata ca ar fi vorba despre uzura inaintata a corpului barjei * Unii martori ai incidentului spun ca mai degraba a fost vorba despre o incarcare necorespunzatoare a vasului * Dupa ce va fi golita de marfa aflata inca in magazii, cele doua bucati ale barjei vor fi ranfluate # Autoritatile navale in domeniu investigheaza cauzele si imprejurarile in care s-a produs evenimentul

Ieri dimineata, o barja apartinand societatii CNFR Navrom Galati, care se afla sub operatiuni de incarcare cu minereu in rada fluviala a Portului Constanta, s-a rupt in doua, scufundandu-se partial. Potrivit capitanului sef al Portului Constanta, Ioan Chesca, barja cu numarul 20065 se afla in timpul operatiunilor de transbordare a minereului de la bordul altor trei barje, pentru aceasta utilizandu-se o macara plutitoare. Din motive inca necunoscute, la un moment dat, barja s-a indoit din zona cuplului maestru, rupandu-se pana la urma in doua jumatati egale. Prova si pupa corpului plutitor au ramas la suprafata. Din primele cercetari a rezultat faptul ca structura metalica a corpului barjei ar fi cedat din cauza uzuri inaintate si a oboselii materialului din care este confectionata. Barja este construita in anul 1982, avand deci o vechime de 21 de ani, si poseda toate documentele necesare predarii la Registrul Naval Roman valabile, ultima andocare si verificare tehnica fiind efectuate in anul 2000. Cu toate acestea, oficial, deocamdata, nu se poate inca explica producerea incidentului naval. Unii dintre martorii evenimentului au afirmat ca este foarte posibil ca barja sa fi cedat din cauza faptului ca nu s-a respectat modul de incarcare, transbordandu-se prea multa marfa in zona de mijloc a barjei. Marfa ce era incarcata la bordul acestei barje avea ca destinatie portul ucrainean Reni. Zona incidentului a fost izolata cu balize, in vederea prevenirii producerii altor incidente. Dupa ce au fost demontate toate cele 13 capace metalice care aveau rolul de a inchide si ermetiza gurile de magazie ale barjei, macaraua plutitoare 340 apartinand CNFR Galati a trecut la descarcarea celor aproximativ 1.300 de tone de minereu aflate in cala barjei scufundate. Dupa definitivarea descarcarii, se au in vedere ranfluarea acesteia si scoaterea din zona de navigatie. O echipa formata din inspectori ai Autoritatii Navale Romane, Capitaniei Constanta si Politiei de Frontiera a demarat o ancheta in vederea elucidarii cauzelor care au determinat producerea evenimentului naval si pentru tragerea la raspundere a celor care se vor face vinovati de acest lucru.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii