Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
22:28 24 11 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Inecat in Dacie

ro

05 Dec, 2003 00:00 1166 Marime text

Moarte stupida in port

Trei barbati din localitatea Cumpana au plonjat cu un autoturism in apa marii * Doi dintre ei au reusit sa se salveze iesind din autoturism in timp ce acesta se scufunda * Cel de-al treilea, tanarul de 24 de ani Bogdan Gavrila, a murit inecat * Autoturismul si cadavrul decedatului au fost scoase in urma interventiei unui scafandru autonom si a unei macarale * Se pare ca cei trei venisera la furat carbune din zona benzilor transportoare ale societatii "Convex" din Portul Constanta # Conducatorul auto nu-si poate explica cum a reusit sa produca accidentul * In urma expertizarii tehnice a resturilor autoturismului se va stabili ce anume a provocat accidentul: eroare umana sau defectiune tehnica

Un autoturism marca Dacia 1300, in care se aflau trei persoane, a plonjat ieri dimineata in apele acvatoriului portuar din dreptul danei 96. Accidentul s-a petrecut in jurul orei 11.30, in zona benzilor transportoare de minereu si carbune din danele "Convex". Din motive care deocamdata raman inca necunoscute, trei locuitori din localitatea Cumpana au efectuat o descindere in Portul Constanta cu un autoturism Dacia, inmatriculat cu nr. CT-67-WNW. Accesul in port a fost facut pe la Poarta nr. 9, in zona cheiului fluvial. La un moment dat, autoturismul condus de Mihai Vasile, in varsta de 46 de ani, si in care se aflau si ceilalti doi pasageri, Dumitru Jidovu, de 47 de ani, si Bogdan Vasile, de 24 de ani, a parasit drumul, plonjand cu viteza in apa. In momentul producerii accidentului se aflau de fata mai multi marinari ambarcati la bordul mai multor barje fluviale, acostate in imediata apropiere a locului unde s-a produs accidentul. Dupa ce masina a plonjat in acvatoriul portuar, s-a scufundat cu rapiditate. Momentul impactului cu suprafata apei a determinat spargerea parbrizului autoturismului si inundarea rapida a masinii cu apa. In fata, langa sofer se afla tanarul Bogdan Vasile. Geamul din dreapta soferului era deschis, fapt care a usurat iesirea din masina, dupa ce aceasta se scufundase, a doi dintre ocupantii autoturismului. Probabil din cauza socului produs in urma impactului cu suprafata apei, ocupantul din locul dreapta fata al autoturismului, Bogdan Vasile, a fost lovit in cap de parbrizul masinii, pierzandu-si cunostinta. La scurt timp dupa scufundare si dupa ce ceilalti doi ocupanti ai masinii au reusit sa paraseasca habitaclul inundat, tanarul ramas inauntru a murit inecat. In cadere, autoturismul s-a scufundat in apa marii la o adancime de 10 metri, infigandu-se cu partea din spate cu aproximativ un metru in malul aflat pe fundul bazinului portuar. La scurt timp dupa accident, la fata locului si-a facut aparitia si ofiteri din cadrul Sectiei de Politie Port Constanta. Cei doi supravietuitori ai accidentului au inceput sa fie interogati despre conditiile in care s-a produs tragedia. Conform declaratiilor comisarului sef Ion Bucur, ocupantii autoturismului nu aveau ocupatie, iar prezenta lor in zona era deocamdata pusa sub semnul intrebarii. Nu se stia cu certitudine daca soferul, Mihai Vasile, se afla sau nu sub influenta bauturilor alcoolice. Din declaratiile celor doi supravietuitori a reiesit ca acestia isi justificau prezenta in zona prin faptul ca si-ar fi cautat de munca la curatatul barjelor aflate acostate in cheiul fluvial. Intrebat de politisti cum de s-a putut ca autoturismul sa sara peste cheu, soferul Mihai Vasile a spus: "O putere incredibila mi-a smuls volanul din mana". Din primele cercetari ale urmelor lasate de vehicul, politistii au constatat ca viteza in momentul producerii accidentului era foarte mare, urmele de franare neexistand aproape cu desavarsire.

Moarte violenta

La aproximativ o ora de la producerea accidentului, au sosit la fata locului o echipa de scafandri si o macara. In urma primelor scufundari ale scafandrului, din cauza vizibilitatii extrem de reduse, acesta nu identificase cadavrul celui inecat, ajungandu-se la un moment dat ca cei aflati de fata sa creada ca inecatul fusese luat de curentii marini. La suprafata apei au inceput sa iasa mai multi saci de iuta, fara continut. Cu ajutorul macaralei, autoturismul a fost, pana la urma, scos din apa. Ajuns la suprafata apei, martorii au putut observa ca cel dat disparut se afla totusi in interiorul habitaclului autoturismului. In schimb, inecatul se afla acum lipit de plafonul din spate al autoturismului, fapt care conduce la concluzia ca forta apei la momentul impactului l-a aruncat efectiv in spatele Daciei. Dupa ce masina avariata a fost pusa pe uscat, a fost extras din interior si corpul celui decedat. In portbagaj s-au gasit o lopata si mai multi saci de iuta, de aceasta data acestia continand urme de praf de carbune. In urma acestei descoperiri, politistii au luat in calcul si ipoteza conform careia cei trei venisera in Portul Constanta la furat carbune. Ipoteza a fost intarita si de cativa martori sositi la fata locului ceva mai tarziu si care il recunoscusera pe cel decedat. In prezent, politistii continua cercetarile, celor doi supravietuitori fiindu-le luate declaratii amanuntite despre conditiile in care s-a produs accidentul. Epava autoturismului a fost preluata de politisti, in vederea supunerii unei expertize tehnice. In acest mod se va demonstra clar ce anume a condus la producerea accidentului si la decesul unei persoane: defectiune tehnica sau eroare umana.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii