Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
15:59 25 07 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Inspectii la bordul navelor din porturile Midia, Luminita si Mangalia

ro

27 Nov, 2004 00:00 1139 Marime text

Campanie ITF la sfarsit de an

ITF a verificat, ieri, standardele de viata ale marinarilor imbarcati la bordul mai multor nave acostate in porturile Midia, Mangalia si Luminita * Reprezentantul institutiei, Adrian Mihalcioiu, a declarat ca inspectia a fost generata, printre alte motive, si de sesizarile venite din zona celor trei porturi referitoare la conditiile de trai aflate la limita subzistentei pe care le indura echipajele unor nave * Inspectorii au sesizat incalcarea legislatiei internationale referitoare la drepturile navigatorilor in cazul navei Saint Stephen, sub pavilion britanic * Patronul israelian ii lasa pe marinarii romani sa inghete de frig, dupa ce nu le-a achitat salariile de luni de zile #

In cursul zilei de ieri, reprezentantul Federatiei Internationale a Transportatorilor, Adrian Mihalcioiu, impreuna cu inspectorii Sindicatului Liber al Navigatorilor din Constanta, au efectuat o inspectie cu specific ITF in zona portului maritim Midia. In acest context, in planul de inspectie al ITF au fost trei nave acostate in portul Midia, in dana cu specific de tranzit animalier si in danele petroliere. Au fost vizate trei nave sub pavilion strain si de complezenta, vasul specializat in transportul de animale vii "Alpha Lievestock" sub pavilion Siria si tancurile petroliere "Petr Zavyalov" sub pavilion Belize si "Vassilios I" sub pavilion Grecia. Scopul actiunii reprezentantilor ITF este cel de a verifica standardul de viata al navigatorilor aflati la bordul acestor nave, nivelul de salarizare, situatia platilor personalului navigant (daca armatorul a efectuat platile diurnelor la timp si daca sunt restante de plata). Totodata, ITF a efectuat un control la bordul navelor care opereaza si in zona portului Luminita existand informatii conform carora echipajul de la bordul uneia dintre aceste nave ar fi solicitat ajutorul ITF.In urma cu doua saptamani, inspectorii ITF au efectuat un control identic si in portul Mangalia precum si la bordul navelor aflate in reparatii in santierele din zona. In urma acelui control nu au fost facute observatii majore, echipajele vizitate neavand nimic de semnalat. Cu toate acestea, zilele trecute ITF a fost anuntat de faptul ca la bordul navei tanc-petrolier Saint Stephen sub pavilion Marea Britanie, aflat de mai multe luni in regim de reparatii in santierul militar Mangalia, echipajul nu a fost platit de trei luni de zile si conditiile de trai la bord sunt aproape imposibile. Armatorul vasului este un cetatean israelian care de mai multa vreme evita sa raspunda apelurilor marinarilor. Armatorul se afla in Israel si nu mai raspunde la nici un numar de telefon nici la cel de la firma si nici pe telefonul mobil. Vasul ST.Stephen este un tanc petrolier care a intrat in reparatii capitale in santierul romanesc, reparatii pentru care armatorul nu ar fi platit. Datoriile catre santier sunt de aproximativ 70.000 de dolari. In prezent, nava este acostata la cheu si este decuplata de la reteaua de alimentare cu energie electrica. Marinarii romani de la bord, care sunt obligati prin fisa postului sa efectueze serviciul de cart si vardie, nu au posibilitatea sa se incalzeasca mai ales noaptea cand temperaturile scad cu mult sub zero grade. In aceste conditii, ITF va proceda in consecinta.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii