Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
08:59 13 11 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Intermediarul Radulescu

ro

17 Mar, 2005 00:00 1762 Marime text

Constantin Radulescu a lansat un drept la replica referitor la un material aparut in ZIUA de Constanta * Directorul Petromin a evitat un raspuns punctual la datele concrete si supozitiile articolului, preferand sa comita o serie de sofisme tulburatoare, intr-un text malitios si emotional * Radulescu a initiat o afacere de zile mari la Petromin, prin care a transformat compania intr-o agentie de intermediere in comertul cu cereale * Petrominul a publicat un anunt de vanzare pentru 5000 de tone de grau cu pretul de 5500 de lei per kilogram * In conditiile in care marile silozuri achizitioneaza marfa in jurul valorii de 4000 de lei/kg, opinam ca succesul afacerii este in ceata #

Directorul general al CNM Petromin SA, economistul Constantin Radulescu, a inaintat redactiei un drept la replica emotional si malitios, ca urmare a publicarii in ZIUA de Constanta a materialului cu titlul "Silozul Petromin". Desi ne-am fi asteptat la o demontare punctuala a datelor concrete si a supozitiilor in baza carora a fost redactat materialul citat, Radulescu a preferat sa emita consideratii personale la adresa reporterului care si-a pus semnatura. Directorul Petromin a aratat ca este bine documentat cu privire la studiile filozofice ale redactorului Adrian Carlescu, insa a evitat fatis sa ofere date concrete care ar fi putut conduce la realizarea erorii in care s-a aflat acesta. Fara sa bage de seama, in diatribele indreptate impotriva ziaristului, Radulescu a comis doua sofisme copilaresti. In primul rand, a comis sofismul omului de paie, punandu-i ziaristului in gura cuvinte pe care nu le-a spus si idei pe care nu le-a sustinut, cu intentia vadita de a prezenta personajul intr-o lumina nefasta, dar mai ales in scopul creionarii unei imagini denaturate a acestuia si a cotidianului ZIUA de Constanta. In cele din urma, vremelnicul director a utilizat o varianta des intalnita a sofismului autoritatii, inducand astfel ideea ca opiniile si informatiile sustinute de oricine sunt corecte doar daca acest oricine este o somitate in domeniu.Potrivit dreptului la replica al directorului Radulescu, obiectul principal de activitate al CNM Petromin SA a fost modificat in anul 2001, ca urmare a reducerii activitatii de shipping, in sensul introducerii codului NACE 7513, "Administrarea si sustinerea activitatilor economice". Acest lucru, se arata in document, permite companiei sa desfasoare orice activitate aducatoare de profit, inclusiv aceea de intermediere cu cereale. "De asemenea, acestuia (reporterului- n.r.) i-au fost explicate si considerentele economice si comerciale care stau la baza activitatii, insa credem ca pregatirea sa filozofica nu-i permite o viziune mai larga asupra unei activitati, de vreme ce face afirmatii ce nu au legatura cu realitatea, mai ales ca i-au fost explicate unele rationamente. Cat despre tenta politica pe care incearca semnatarul articolului sa o dea, putem spune fara gres ca graul creste si este consumat de toata lumea, indiferent de convingerile politice ale fiecaruia si nu asteapta niciodata rezultatul alegerilor. Asa cum, de altfel, se desfasoara orice activitate economica sanatoasa. Legat de sumele investite de catre Petromin si locul de depozitare (a graului achizitionat, n.r.), tinem sa precizam ca redactorul Carlescu este prost informat. Oricum, pe viitor, daca mai aveti de gand sa scrieti materiale legate de tranzactiile comerciale cu grau ale Petromin, va rugam sa precizati si numarul de telefon la care potentialii clienti ne pot contacta". In cele din urma, dreptul la replica prezinta mai multi indicatori economici, care demonstreaza ca Radulescu a preluat conducerea companiei cu o pierdere totala de 520 de miliarde, "comisa" de probabil prin managementul lui Laurentiu Streaja, fostul director general. Prin antiteza, managementul lui Radulescu a condus pentru prima data in ultimii cinci ani la realizarea unui profit de 126 de milioane de lei si la recuperarea si repunerea in circuitul economic a unor active si fonduri financiare in suma de peste 30 de milioane USD.

Omul de paie al lui Radulescu

Departe de noi sa nu-i recunoastem meritele directorului Radulescu, indiferent ca acesta ar vrea sa acrediteze aceasta idee eronata, printr-un ieftin proces de intentie. Este evident ca acesta incearca sa creeze impresia eronata ca i-am fi diminuat meritele. Trebuie, totusi, sa spunem ca reusitele sale se datoreaza in buna masura deficientelor inregistrate in activitatea lui Laurentiu Streaja. In al doilea rand, Radulescu a recuperat creante importante, fapt mentionat in articolul care l-a deranjat atat de mult. Iar, in cele din urma, a reziliat mai multe contracte paguboase incheiate de fosta conducere, printre care si cel cu Tai Pan, pentru administrarea complexului turistic de la Saturn. Insa toate aceste actiuni se refera la recuperarea unor active si fonduri financiare, iar articolul aparut in cotidianul nostru nu facea referiri la ele. Intentia vadita a articolului era aceea de a prezenta o investitie nu tocmai inspirata, pe care nu am abordat-o pentru a publica numarul de telefon al fostei companii de shiping transformata sub bagheta lui Radulescu intr-o agentie de intermediere pentru cereale. Interesul nostru este unul legitim, din moment ce toate aceste tranzactii comerciale se fac in cadrul unei societati cu capital de stat, pentru ca pana la privatizare va mai trece ceva vreme. Cat priveste locul de depozitare al cerealelor, acesta ne-a fost indicat de directorul Radulescu. Acesta a refuzat sa ne comunice pretul de achizitie, pe motiv ca informatia solicitata nu face parte din categoria celor de interes public. "Ce ar fi daca ne-ar afla doamna Teodorescu?", s-a eschivat Radulescu fata de reporterii ZIUA. Insa, Dobrogea SA nu este tocmai vanzator de cereale, ci unul din marii cumparatori. Pe de alta parte, reporterii ZIUA au identificat un anunt de vanzare publicat de CNM Petromin SA pe un site specializat in cereale. Compania se asteapta sa vanda 5000 de tone de grau la pretul de 5500 de lei per kilogram, desi marile silozuri achizitioneaza marfa la preturi de 4-4.500 de lei per kilogram. Iata un motiv pentru care semnatarul materialului a sustinut supozitia ca aceasta afacere are sanse reduse de izbanda.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii