Investigație RECORDER Investigație privind schema Nordis. Mașinăria de făcut bani
Investigație RECORDER: Investigație privind schema Nordis. Mașinăria de făcut baniPublicația RECORDER a realizat o amplă investigația privind Grupul Nordis și modul în care mai mulți oameni ar fi fost păcăliți să cumpere în avans apartamente de care nu se pot bucura. Drept urmare, sute de acțiuni în instanță au fost deschise și chiar cerută insolvența companiei de către zeci de entități, persoane fizice și juridice.
Redăm mai jos investigația:
Hoteluri și ansambluri rezidențiale de lux în cele mai importante locații din România. Un proiect imobiliar grandios, care s-a promovat folosind simboluri naționale și apăsând pe cele mai sensibile butoane emoționale din societatea românească: Marea Neagră, munții noștri, o țară la standarde occidentale.
Nordis a răspândit aceste idei printr-o intensă campanie de marketing. A cumpărat reclame și emisiuni la TV, pagini întregi în reviste și în ziare, articole în presa online. În toate apăreau machetele unor viitoare construcții de lux și se vorbea despre marea privită prin pereți de sticlă sau despre munții admirați dintr-un jacuzzi încălzit, cu un pahar de șampanie în mână.
Ca să transmită încredere, Nordis a convins vedete și sportivi cu renume să-și asocieze imaginea cu proiectele sale imobiliare. A încheiat un parteneriat cu Federația Română de Fotbal și și-a trecut numele pe tricourile arbitrilor din Liga 1.
Sute de români s-au înghesuit să cumpere apartamente și, în schimbul unei reduceri de preț, majoritatea au acceptat să le plătească în avans, semnând doar o promisiune de vânzare.
În ultimii ani, în conturile Nordis au intrat milioane și milioane de euro, dar majoritatea ansamblurilor rezidențiale promise au rămas doar pe hârtie și în reclame. În hotelul de la Mamaia, singura clădire finalizată, există indicii solide că apartamentele au fost vândute de mai multe ori, unor persoane diferite.
Toată acestă schemă frauduloasă n-ar fi fost posibilă fără slăbiciunile majore din legislația românească, însă politicul care ar trebui să îndrepte aceste legi este puternic conectat la afacerea Nordis.
Vladimir Ciorbă, asociatul principal al companiei, este căsătorit cu Laura Vicol, unul dintre cei mai influenți parlamentari PSD. Vicol conduce Comisia Juridică din Camera Deputaților, care are un rol cheie în procesul legislativ din Parlament.
Cât de mare este dimensiunea acestei afaceri și până unde se întind conexiunile politice puteți afla în investigația video de mai jos:
TRANSCRIPT
Transcriptul integral poate fi citit în secțiunea „DOCUMENTE”
Sunt anumite libertăți pe care le-am avut dintotdeauna, ni se cuvin, nu ne întrebăm dacă merităm, știm că este dreptul nostrum.
Dar dincolo de asta, ne limităm la atât.
Sună telefonul: “momentan clientul apelat”
Clientă: N-am cu cine să mai vorbesc că nu mai răspunde nimeni, deci nu mai răspund la absolut nimic.
- Nu le răspund, nu le răspund
- Nu răspund nu la email, la, ă…… WhatsApp, la telefon……
- Da, da e ceva rău, e ceva rău, la modul foarte rău oamenii și-au băgat toate economiile.....Noi tot, toți banii pe care i-am strâns viață i-am băgat acolo. Ne-am îmbolnăvit pur și simplu de când cu Nordis-u ăsta.
- Teapă ordinară…..
Nordis demonstrează lumii că și România poate fi o destinație de 5 stele.
Proiectul Nordist este un concept unic și va fi cel mai mare din țara noastră, dar și din Europa.
- Asta e clar aici, politicul, f…… morții mamei lor, de altfel, nu aveau ei tupeul ăsta
- Eu n-am nicio problemă cu doamna Vicol, în ceea ce privește profesionalismul dânsei.
Dna Vicol: Vă doresc o zi minunată!
- Firma aceasta a păgibit foarte mulți clienți, știți?
- Dna Vicol: Vă doresc o zi minunată!
“O investiție sigură pentru tine și familia ta și profit garantat pe termen lung”
într-o societate cu aspirații tot mai înalte și cu o clasă de mijloc din ce în ce mai numeroasă, casele și apartamentele nu mai sunt văzute doar ca simple spații de locuit au devenit pentru mulți oportunități de investiție.
E acea categorie de români pentru care standardele de viață occidentale nu mai par atât de greu de atins.
“Confort, exclusivism, lux.”
“Cine zice că nu putem avea asta și acasă? La noi în România a venit momentul să privim marea noastră prin pereți de sticlă. Să respirăm aerul munților noștri de pe marginea terasei cu șampanie în pahare, să privim milioanele de stele de pe un rooftop de 5 stele.”
Această reclamă a apărut în anul 2021este doar o fărâmă din
cea mai agresivă campanie de marketing pe care un
dezvoltator imobiliar a derulat-o în România ultimilor ani.
Lumea asta e uriașă, iar noi de 12 ani o aducem unde îi e locul :acasă.
Pe acest ton triumfalist, Grupul Nordis, și-a anunțat construirea unor ansambluri imobiliare de Lux în patru puncte cheie ale României: București, Mamaia, Sinaia și Brașov.
Machetele acestor proiecte și numele Grupului Nordis au inundat spațiul public, panouri publicitate afișate pe străzi, articole de presă elogioase, emisiuni sponsorizate, spoturi video difuzate pe majoritatea canalelor media.
Ți-ai dorit mereu o casă de vacanță la mare?
Evenimente publice cu vedete.
Grupul Nordis a ajuns inclusiv pe tricourile arbitrilor din Liga Întâi
și a devenit sponsor al echipei naționale de fotbal sub 21 de ani.
De asemenea, legende ale sportului românesc și-au asociat numele cu proiectele imobiliare derulate de Nordis
Camelia Potec - Sunt mândră de ceea ce am reușit să fac și anume să devin proprietară la Nordis Mamaia.
Unul din primele proiecte scoase la vânzare de Nordis a fost cel din Mamaia, iar clienții n-au întârziat să apară.
Franța:
- Mă numesc Muntean Cristian, sunt medic dentist și profesez în Franța de 11 ani. Acum unde pur și simplu eu lucrez doisprezece ore pe zi și câteodată uit să merg să beau apă. În așa ritm muncesc…..ca din banii ăștia să pot să asigur un viitor să fac investiții la Nordis, pentru că mi s-a spus că e ok, e o investiție sigură….
O investiție sigură pentru tine și familia ta și profit garantat pe termen lung. Cumpără acum un apartament pe litoral.
Această strategie de marketing, a fost o carte câștigătoare. Oamenii erau chemați să investească nu doar în apartamente exclusiviste ci și în dezvoltarea României de mâine.
Iubim România de azi, dar România de mâine este responsabilitatea noastră, a tuturor, împreună clădim o Românie de care să fim mândri.
Folosind inclusiv simboluri naționale pentru a-și promova proiectele imobiliare, Nordis a reușit să atragă un număr uriaș de clienți nu doar din țară ci și din diaspora.
Alexandru Mihai - managing partener Nordis :
Pot să spun că avem mulți români din străinătate care se întorc să
sau văd că anunțurile noastre pe internet și ne sună plin de emoție și nostalgie ne contactează, este fantastic ce și ne spun așa:
“Este fantastic ce faceți acolo, îmi place foarte mult ce dezvoltați
și vreau să fac parte din povestea voastră și vreau să cumpăr”
Marius Dragu locuiește în Franța, unde deține împreună cu soția un cabinet de oftalmologie.
Marius Dragu client Nordis:
- Am văzut un anunț cu publicitate la un proiect
la Mamaia am dezvoltat de către o societate care se numește Nordis Management SRL, mi s-a părut interesant, nu a mai fost așa ceva în România până la data respective și am mers cu încredere prin promisiunile pe care acest proiect le expunea public.
Conceptul cu care Nordis a reușit să își convingă clienții avea în centru ideea unor hoteluri de lux în care oricine putea cumpăra un apartament.
Condiția era că în primii 5 ani proprietarul trebuia să le ofere celor de la Norddis dreptul de a închiria apartamentul pe care l-a cumpărat primind în schimb o parte din încasări.
Totul suna foarte bine: deveneai proprietarul unui apartament de lux care urma să-ți aducă venituri constante.
Citește și
Insolvență Nordis Management SRL Decizie de ultimă oră, luată de judecătorii de la Tribunalul București
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp