Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
11:22 13 11 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

ITF a fost mandatat sa reprezinte navigatorii ucraineni

ro

17 Feb, 2004 00:00 953 Marime text

Echipajul navei "Biskra" asteapta sosirea reprezentatului armatorului

Nava "Biskra" a fost retinuta acum cateva zile de autoritatile portuare romane pentru gravele deficiente tehnice depistate la bord * Vasul vechi de peste 25 de ani apartine unui armator indian, cu sediul firmei in Ucraina * Marinarii revendica salariile pe o perioada de 5 luni, in valoare totala de 30.000 de dolari * Reprezentantul ITF, Adrian Mihalcioiu, a fost mandatat de echipajul navei pentru a reprezenta interesele navigatorilor in fata armatorului * Ieri, armatorul navei a fost anuntat oficial ca vasul este retinut in Portul Constanta, arestul prelungindu-se pana in momentul in care va lichida datoriile catre echipaj si va remedia deficientele tehnice depistate de inspectorii Port State Control

In cursul zilei de vineri, 13 februarie, reprezentantii Federatiei Internationale a Transportatorilor (ITF) din Constanta au efectuat o descindere la bordul unei nave acostate in dana 45 a Portului Constanta. Echipajul cargoului de marfuri generale "Biskra", ce opereaza sub pavilion San Vincent & The Grenadines, a ales ultima din caile existente pentru rezolvarea problemelor cu care se confruntau la bord, si anume apelarea la reprezentantii ITF. Armatorul vasului este firma "Red Sea Star", cu sediul in Ucraina, si este administrata de cetateanul indian Cheshau Pradesh. Motivul pentru care ITF a luat in vizor vasul "Biskra" este situatia disperata in care se aflau cei 18 navigatori de la bordul vasului. Echipajul navei este format in intregime din marinari ucraineni, care au fost ambarcati la bordul vasului in urma cu cinci luni de zile, prin firma de crewing "Valleyus Inc." din Ucraina. Navigatorii au fost trimisi la schimb cu avionul in portul Alger din Algeria, unde vasul "Biskra" se afla retinut de autoritatile locale. Initial, inainte de plecare din tara, marinarii au fost informati de armatorul navei despre faptul ca acestia urmeaza sa preia vasul din Algeria si sa-l duca in India, la dezmembrat pentru fier vechi. Voiajul nu ar fi trebuit sa dureze mai mult de doua luni de zile. Din pacate, navigatorii ucraineni s-au pomenit la bordul navei, fiind obligati de armatorul indian sa perfecteze voiaje cu marfa la bord. De cand au fost ambarcati la bord, cei 18 marinari nu si-au primit nici un ban din diurna promisa pentru voiaj. Acestia au de primit aproximativ 30.000 de dolari. Hrana de la bord a fost in permanenta putina si saraca in calorii. Conditiile de viata sunt insalubre. Asa cum au si declarat unii dintre acesti navigatori, apa curenta lipseste din cabine, instalatiile sanitare fiind distruse de mult timp. In compartimentul "masini", tubulaturile instalatiilor sunt sparte, iar utilajele functioneaza prost din cauza lipsei materialelor de intretinere si a pieselor de schimb. Vaporul este vechi de peste 25 de ani, tancurile de apa potabila sunt infestate cu microbi, acestea nemaifiind curatate de ani de zile. Din cauza apei consumate din aceste tancuri, multor membri de echipaj le-au cazut dintii. Nava a sosit in Constanta in urma cu cinci zile, iar vremea geroasa i-a luat prin surprindere pe marinarii care nu aveau haine groase. Un motorist a fost deja transportat la Spitalul Judetean Constanta in urma cu patru zile, acesta imbolnavindu-se de otita purulenta. Majoritatea marinarilor au probleme la stomac. Date fiind conditiile inumane de trai la bord, precum si pentru neplata diurnelor marinarii au apelat la ajutorul reprezentantului Federatiei Internationale a Transportatorilor, Adrian Mihalcioiu. Acesta a fost mandatat de cei 18 navigatori ucraineni sa le reprezinte interesele in fata armatorului indian. Navigatorii au cerut sa fie platiti la zi, sa le fie trimis urgent schimbul de echipaj si sa le fie date biletele de avion in vederea intoarcerii acasa. In conditiile date, nici unul dintre navigatori nu mai vrea sa continue contractul de ambarcare. Acestia sunt hotarati sa opreasca incarcarea navei si sa boicoteze contractul de charter. Nava trebuie incarcata cu 12.000 de tone de tabla cu destinatia port Aqaba din Marea Rosie. Liderul ITF i-a avertizat initial pe marinari sa ia o hotarare decisiva cat mai urgent, deoarece singura lor sansa sa fie ajutati de ITF este doar in Romania, deoarece in Arabia Saudita sau India ori in tarile din Golful Persic ITF nu are nici o putere. Inspectorii Autoritatii Navale ai PSC au si retinut de altfel vasul pentru deficientele tehnice gasite. In cursul zilei de ieri, Mihalcioiu a reusit sa contacteze armatorul vasului pe care l-a informat pe cale oficiala ca nava a fost retinuta si ca, in conditiile date, echipajul refuza continuarea voiajului. Armatorului i s-a pus in vedere faptul ca singura sansa de rezolvare a problemei este plata integrala a salariilor restante ale navigatorilor si rezolvarea deficientelor tehnice de la bordul vasului depistate de inspectorii PSC. In cursul zilelor urmatoare, un reprezentat al amatorului si-a anuntat sosirea la Constanta, pentru a incerca dezamorsarea situatiei create.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii