Jaf, ziua in amiaza mare, pe trenurile din port
Jaf, ziua in amiaza mare, pe trenurile din port
09 Apr, 2003 00:00
ZIUA de Constanta
915
Marime text
Tupeul hotilor de fier vechi intrece orice masura
Ziua in amiaza mare, tiganii se suie pe vagoanele CFR si arunca bucati de metal din incarcatura acestora * "Fenomenul" se petrecea chiar in vagonul in care se afla un manevrant CFR, fara ca acesta sa para deranjat de actiunea tiganilor * O data cu declararea statutului de Port Liber, aceste "scene" vor disparea din peisajul portuar
Febra fierului vechi a atins in Portul Constanta cote alarmante. Hotii, majoritatea acestora fiind tigani proveniti din aproape intreaga tara, sunt organizati in grupuri stabile si ataca garniturile CFR care tranziteaza Portul Constanta, obtinand cantitati importante de fier vechi pe care-l valorifica la punctele de colectare de pe la periferia Constantei. Lucratorii din cadrul Politiei Portului Constanta prind zilnic asemenea infractori, cazuri care, in general, predomina in buletinele de presa cotidiene. Se pare ca frica de oamenii legii nu este inca impamantenita in randul acestui gen de infractori, deoarece hotii de fier vechi ataca in continuare, uneori in vazul lumii si ziua in amiaza mare. Un asemenea caz a fost observat in urma cu doua zile, in zona cuprinsa intre Poarta 2 si Poarta 1, in jurul orei 11.00. Calatorii care circulau in autobuzele ce urcau sau coborau pe bulevardul Marinarilor au putut sa vada, cu stupoare, cum un tigan, urcat pe un vagon CFR incarcat cu fier vechi si aflat in miscare catre Poarta 1, arunca fara jena bucati de fier vechi pe terasamentul liniilor ferate din port. Culmea era ca, la capatul acelui vagon in care era suit tiganul, se afla un manevrant CFR care urmarea pasiv miscarea garniturii CFR, fara sa fie deranjat de ceea ce facea hotul. In dreptul unui macaz, hotul apucase sa arunce cateva bucati mari de metal care au cazut direct intre sinele de cale ferata, intre sistemele de schimbare a liniei. La nici o suta de metri de acestia se afla un grup de politisti care se pare ca nu sesizasera nimic suspect. In urma vagonului devalizat de tigan, alti acoliti ai acestuia adunau in fuga ceea ce se arunca pe jos. Toti calatorii aflati in autobuzele care tranzitau malul portului au observat "spectacolul", ramanand cu gura cascata. Comentarii la adresa celor care ar fi trebuit sa ia masuri impotriva acestui fenomen nu au intarziat sa apara. De fapt, unii calatori se aratau indignati de faptul ca, uneori, acesti tigani incarcati cu fier vechi sunt lasati de anumiti soferi ai autobuzelor, care pleaca din capul de linie de la Poarta 1, sa urce in mijloacele de transport cu hainele lor murdare si incarcati cu fierul furat. Nu ar fi deranjat pe nimeni daca acestia nu ar fi in permanenta beti si nu ar fi galagiosi. De obicei, grupuri de cate patru-cinci indivizi ocupa locurile din spatele autobuzelor, iar mirosul insuportabil degajat de acestia deranjeaza toti calatorii platitori de bilete.Explicatii pertinente
Pentru a afla cum pot acesti infractori sa iasa din Portul Constanta fara a fi vreun pic obstructionati, am incercat sa aflam parerea celor care se ocupa cu paza acestor obiective. In acest sens, l-am contactat pe seful grupului de paza "Valahia", Nicolae Tudoran, care ne-a spus ca angajatii lui, "legal si de drept, nu au competenta sa intervina in astfel de cazuri, exceptia facand-o doar o sesizare din partea proprietarului marfii". De altfel, se cunoaste faptul ca tot acest fier vechi tranzitat prin Portul Constanta are un proprietar. Din surse confidentiale am aflat ca proprietarul fierului vechi (numele lui nu il vom mentiona, din motive obiective) are angajata doar fictiv o firma de paza care, scriptic, are menirea sa supravegheze transporturile de fier vechi. Din fericire, se pare ca o data cu data de 15 aprilie, ziua in care Portul Constanta va deveni oficial Port Liber, starea de fapt se va schimba si in cazul furturilor de fier vechi. De paza portului si a periferiei acestuia se vor ocupa, dupa cate am aflat, jandarmii, deoarece limita impusa de gardul portului va fi considerata frontiera de stat, iar orice incalcare a legii in acest caz poate avea consecinte mult mai drastice decat pana acum.Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii