Lacrimi pentru marinari
Lacrimi pentru marinari
25 Apr, 2005 00:00
ZIUA de Constanta
1226
Marime text
In cursul dupa-amiezii de ieri, au fost inmormantati primii doi navigatori decedati in urma naufragiului navei "Lujin II", in largul coastelor algeriene. Familiile indurerate ale secundului navei, Viorel Gafencu si ale sefului mecanic, Feizula Pecredin, si-au condus pe ultimul drum pe cei care le-au fost soti si parinti. Cum era si de asteptat, majoritatea membrilor de echipaj care au naufragiat si care au scapat ca prin minune cu viata in urma sinistrului naval, au fost si ei de fata la slujbele de inmormantare. Din pacate, necazul familiilor indoliate nu s-a terminat aici, acestea urmand acum sa inceapa o lupta nedreapta cu compania care in mod normal ar fi trebuit sa ofere sprijinul cuvenit atat marinarilor supravietuitori cat si familiilor celor disparuti pe mare. Legea marii, lege veche de sute de ani, obliga armatorii vaselor scufundate in sinistre navale, sa plateasca acel "sac al marinarului". Politica actuala prevede ca navele sa fie in primul rand asigurate si apoi societatea de asigurari P&I sa despagubeasca marinarii si familiile acestora. Contributia armatorului a ramas aceeasi dar tot la cheremul bunului simt al acestuia. Atmosfera din timpul suspect de scurt al slujbelor era ciudata si apasatoare. Familiile, prietenii si rudele celor disparuti erau nemultumiti de rapiditatea cu care au decurs toate procesiunile funerare, totul fiind facut parca in cea mai mare graba. Zilele acestea urmeaza a fi inhumat si ultimul marinar roman, seful de echipaj Ion Burlacu, al carui sicriu a sosit ultimul in Romania.Nava "Lujin II" a esuat pe stancile din largul coastei algeriene in urma cu trei saptamani, avand la bord un echipaj format din 15 romani, 6 sirieni si un libanez. Din acestia au reusit sa se salveze doar 12 romani, libanezul si trei sirieni. Nava, un cargou construit in Romania si care a purtat numele de "Fagaras", a apartinut pana la momentul sinistrului firmei arabe de shipping "Safe Ways Shipping" cu sediul la Constanta. Vasul, ca de altfel si intreg echipajul, nu era asigurat la nici o firma de asigurari. Starea tehnica precara a navei a condus in mod repetat la arestarea ei in diferite porturi din lume, tot o problema tehnica stand si la baza scufundarii ei.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii