Legea lui Babus
Legea lui BabusFac ce vreau si stiu de ce
Ilegalitate dupa ilegalitate si aberatie dupa aberatie, aceasta este regula instituita de Babus la RAEDPP * Acesta a refuzat sa ne puna la dispozitie o informatie de interes public, pe motiv ca regia pe care, fara stiinta de lege, o conduce nu intra sub incidenta Legii 544/2001 privind liberul acces la informatiile de interes public * Refuzul a fost transmis redactiei peste termenul legal de cinci zile, iar motivatia este si ilegala si aberanta * Se pare ca Babus a avut aceleasi convingeri ca regia sa este deasupra legii * El se poarta la fel cu sutele de persoane care i-au trecut pragul pentru a solicita diverse informatii
Directorul general al RAEDPP, Radu Babus, si juristul institutiei, Adrian Sangeorzan, au facut dovada indubitabila ca au tendinta de a interpreta legile, carora le suntem supusi cu totii, in functie de anumite interese de moment. Ca urmare a unei adrese transmise regiei de catre redactia ZIUA de Constanta, prin care se solicitau informatii de interes public referitoare la numarul de angajati si la persoanele aflate in conducerea regiei, persoanele citate au compus o aberatie juridica pe post de raspuns motivat pentru refuzul de a da curs solicitarii noastre. Intr-un act de profunda gandire cu premeditare juridica, cei doi au descoperit ca prevederile Legii 544/2001 privind liberul acces la informatiile de interes public nu au nici o legatura cu RAEDPP. "Conform dispozitiilor art. 2 pct. a) al Legii invocate in cerere "prin autoritate sau institutie publica se intelege orice autoritate si institutie publica, precum si orice regie autonoma care utilizeaza resurse financiare publice..." ori in speta RAEDPP Constanta nu se incadreaza in sfera de aplicare a acestor dispozitii, intrucat nu este nici autoritate publica, nici institutie publica si nu utilizeaza numai fonduri publice pentru desfasurarea activitatii sale", se arata in adresa citata. Cum cei doi sarbatoresc de ceva vreme duminica orbului, nici macar nu au bagat de seama ca Legea se refera si la regiile autonome, situatie in care se gaseste si institutia pe care, fara prea mare stiinta de lege, o reprezinta. Mai mult, Babus si juristul sau vor sa scoata RAEDPP-ul de sub incidenta Legii 544/2001, invocand faptul ca regia nu utilizeaza numai fonduri publice. De parca in articolul pe care il citeaza cu scrupulozitate se face vreo distinctie intre regiile care utilizeaza in totalitate resurse financiare publice si cele care beneficiaza de banul public doar in parte. Aberatia juridica in care se afla responsabilii RAEDPP este de-a dreptul penala, pentru ca distinctia pe care cei doi au facut-o acolo unde legea nu le permitea nu putea fi comisa decat de indivizi nefamiliarizati cu Legea 15/1990, culmea, actul normativ in baza caruia a fost infiintat RAEDPP-ul. Prin Legea 15, nici macar nu pot exista regii autonome care sa fie finantate exclusiv din fonduri publice, astfel incat distinctia (acel "numai") gandita de Babus si juristul sau este o gaselnita jenanta. Potrivit Legii, regiile autonome sunt persoane juridice si functioneaza pe baza de gestiune economica si autonomie financiara, avand obligatia de a-si acoperi din veniturile proprii toate cheltuielile de functionare. In sinteza, dincolo de aberatia promovata de cei doi, RAEDPP-ul este o regie autonoma care utilizeaza resurse financiare publice, alocate de la Consiliul Local Municipal Constanta, in subordinea caruia functioneaza, pentru a derula mai multe investitii de renovare a scolilor. Pe cale de consecinta, are obligatia legala de a furniza informatii de interes public. Insa, dincolo de tentativa nereusita de a fenta legea, cei doi continua minunatul raspuns cu o precizare care nu putea fi aruncata cu furca pe hartie, decat daca intre timp se conformasera prevederilor legii 544, uitand intreaga demonstratie. Astfel, in adresa RAEDPP se mai mentioneaza ca "informatiile solicitate (de redactia noastra - n.r.) nu se incadreaza in categoria informatiilor de interes public". In realitate, legea pe care nu o inteleg cei doi se refera tocmai la accesul liber la informatiile despre persoanele cu functii de conducere si despre organigrama. Deci, tocmai la numarul angajatilor. Dar pentru ca intelegerea defectuoasa si tocmai pe dos a unei legi extrem de clare nu era suficienta, Babus si juristul sau au si incalcat-o la modul flagrant. Potrivit articolului 7 din Legea 544/2001, "refuzul comunicarii informatiilor solicitate se motiveaza si se comunica in termen de 5 zile de la primirea petitiilor". Adresa noastra a fost inregistrata la RAEDPP sub numarul 2249/09.03.2005, iar raspunsul a venit in data de 16 martie a.c., la o distanta mai mare decat cea legala. In mod absolut suspect, atat adresa noastra, cat si raspunsul lui Babus poarta acelasi numar de inregistrare, respectiv 2249. S-ar parea ca secretara personala a lui Babus a gresit, fie atunci cand a cules notitele care au facut obiectul prezentului articol, fie atunci cand a trecut in registrul institutiei iesirea documentului. Iar daca aceasta greseste la fel de des ca si directorul ei, ne inchipuim cate minunatii se regasesc in evidenta regiei. Nu in ultimul rand, avem certitudinea ca RAEDPP a functionat si continua sa functioneze ca o regie total lipsita de transparenta, prin incalcarea flagranta a legii. Daca Babus a refuzat sa ne puna la dispozitie o informatie de interes public, pe motiv ca legea care il obliga in acest sens nu s-ar aplica si in cazul institutiei pe care o conduce, este greu de crezut ca in cazul persoanelor fizice a avut alte convingeri.Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp