Licitatie cu remorchere de inchiriat
Licitatie cu remorchere de inchiriat
04 Dec, 2004 00:00
ZIUA de Constanta
1235
Marime text
Scandalul remorcajului continua
Ministrul Transporturilor a aprobat Caietul de Sarcini al viitoarei licitatii de concesionare a serviciului de remorcaj din Portul Constanta # A fost aprobata si Hotararea de Guvern in vederea demararii procedurilor, acum asteptandu-se publicarea acesteia in Monitorul Oficial #
Surse din cadrul Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului informeaza ca procedurile de definitivare ale procesului de concesionare a serviciului de remorcaj din Portul Constanta sunt intr-un stadiu terminal. In acest context, in cadrul ministerului amintit a fost aprobat Caietul de Sarcini al viitoarei licitatii, fiind aprobata si o hotarare de guvern. La acest moment se asteapta aparitia in Monitorul Oficial a textului hotararii, ulterior urmand demararea procedurilor de cumparare a caietului de sarcini de firmele care doresc sa participe la licitatie. Toate aceste proceduri ar trebui sa fie definitivate pana la sfarsitul acestui an. In ceea ce priveste subiectul concesionarii serviciului de remorcaj maritim in porturile maritime romanesti, de aproximativ jumatate de an nu s-a mai spus nimic in mod oficial. Ultima tentativa a Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului de a concesiona aceasta activitate, a fost combatuta serios, atat de sindicatele portuare, cat si de reprezentantii celei mai mari si mai vechi firme de remorcaj din Portul Constanta, Coremar SA. Inca de acum o luna de zile, in randul portuarilor circulau informatii conform carora ministerul pregatea pana la sfarsitul acestui an organizarea licitatiei de concesionare a serviciului de remorcaj in porturile maritime precum si serviciile de legare-dezlegare nave. Ultimele informatii legate de acest sector au si fost de altfel confirmate. Indoiala asupra legalitatii acestor demersuri la nivel ministerial era bazata pe timpul extrem de scurt ramas pana la sfarsitul acestui an pentru ca o licitatie de aceasta anvergura sa se poata desfasura in normalitate.Indoielile generale fata de viitorul remorcajului in Portul Constanta au la baza precedentul creat in urma cu patru ani, cand serviciul de pilotaj a trecut prin aceleasi "furci caudine" ale concesionarii. Ce a urmat dupa concesionarea acestui serviciu este deja de notorietate, mai ales ca litigiile de atunci persista si in continuare, cu toate ca, in justitie, solutiile au fost date cinstit si au fost favorabile celor nedreptatiti. Exista semnale mai mult decat clare ca aproximativ aceeasi formula ca si in cazul concesiunii activitatii pilotajului a inceput sa fie aplicata si in cazul concesionarii serviciului de remorcaj in Portul Constanta. Deocamdata exista opt societati candidate la licitatie cum ar fi de exemplu "Canal Service", "Black Sea Service", "Euroton", "Euroshipping Service", "Coremar", "Atlas" etc. Din pacate, multe din societatile care vor sa se arunce in lupta au in zestre din punct de vedere tehnic doar remorchere inchiriate si nu proprietate asa cum ar cere legea.Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii