Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
10:36 24 11 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Locomotiva deraiata in zona Faleza Sud - Poarta 6

ro

18 Jul, 2003 00:00 1233 Marime text

Traficul pe calea ferata a fost blocat catre Mangalia

Declaratiile anchetatorilor cazului pun la indoiala adevarata cauza a producerii accidentului * Cu toate ca, oficial, s-a spus ca in acea zona nu circula decat trenuri de calatori, nu se stie, inca, ce cauta locomotiva acolo * "Hotii de fier vechi sau neadaptarea vitezei la conditiile de rulare sunt cauzele care au determinat accidentul", spun specialistii

O locomotiva care tracta doua alte locomotive defecte a deraiat, ieri, in zona Faleza Sud - Poarta 6. Circulatia trenurilor spre sudul litoralului romanesc a fost intrerupta, ieri, timp de cateva ore, dupa ce o locomotiva Diesel, care ducea la fier vechi alte doua locomotive scoase din uz, a deraiat in zona cartierului Faleza Constanta Sud, in apropierea Portii 6 a Portului Constanta. Conform afirmatiilor politistilor Sectiei Transporturi Constanta, locomotiva Diesel a iesit de pe calea de rulare, cu osiile din fata, in dreptul kilometrului 227, in jurul orei 12.00. Garnitura de tren circula pe relatia Triaj Palas spre Portul Constanta Sud - Agigea. Dupa aproximativ o ora de la producerea accidentului, Regionala CFR Constanta a trimis o locomotiva macara cu care s-a reusit repunerea pe linii a locomotivei deraiate. Cele doua locomotive scoase din uz urmau sa fie cantarite si trimise la fier vechi in port. Din primele cercetari, s-a stabilit ca locomotiva a deraiat din cauza unor probleme tehnice si a fost exclusa posibilitatea ca incidentul sa se fi produs ca urmare a furtului de fier vechi din vagoanele de cale ferata ce tranziteaza zona respectiva, politistii afirmand ca, in zona, circula doar trenuri de calatori. Aceasta afirmatie este, insa, dubioasa, mai ales ca efectul deraierii trenului este evident, deoarece blocarea traficului de calatori nu se putea produce daca deraierea avea loc pe alta linie ferata. Apoi, chiar daca traseul era destinat exclusiv traficului cu calatori, nu se stie, inca, ce cauta aceasta garnitura in zona respectiva. Locuitorii din zona spun ca, pe acelasi traseu de linie ferata, circula regulat atat trenuri de calatori, cat si garnituri CFR incarcate cu fier vechi. Zona este foarte cunoscuta in lumea hotilor de fier vechi, datorita faptului ca, pe o anumita distanta, trenurile incarcate cu fier vechi sunt obligate sa ruleze cu viteza redusa tocmai din cauza terenului instabil pe care este amplasata linia ferata. In acest mod, hotii de fier vechi se suie cu mare usurinta in vagoane si arunca din mers bucati de metal. Curios este cum si-a putut continua traseul locomotiva care a deraiat, daca politistii spun ca accidentul a fost produs din cauza unei defectiuni, mai ales ca nu era nici timpul necesar si nici locul unde se putea remedia o defectiune ce ar fi putut determina deraierea. Voci din randul angajatilor CFR cu experienta spun ca deraierea s-ar fi putut produce doar din doua motive, fie din cauza blocarii liniei ferate cu o bucata de fier vechi aruncata din vagoane, fie din cauza nerespectarii regimului de viteza pe segmentul de traseu respectiv.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii