Lucrarile la podul peste Canalul Dunare - Marea Neagra vor avea loc anul acesta
Lucrarile la podul peste Canalul Dunare - Marea Neagra vor avea loc anul acesta
10 Apr, 2009 03:14
ZIUA de Constanta
2742
Marime text
Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, a declarat, ieri, că în anul 2009
se vor demara lucrările pentru podul de pe Canalul Dunăre - Marea Neagră,
alături de alte două proiecte de dezvoltare a capacităţii feroviare în Portul
Constanţa.
Afirmaţiile ministrului au avut loc în cadrul reuniunii „Dezvoltarea Portuară. Construirea Coridorului Logistic Constanţa - Rotterdam", care a fost organizată la bordul navei „HNLMS Johan de Witt" şi la care au mai participat preşedintele Traian Băsescu şi ministrul olandez adjunct al Transporturilor, Tineke Huizinga. Berceanu a precizat că scopul acestor proiecte este ca, începând cu anul 2014, să existe o navigaţie fluidă pe toată durata anului de-a lungul sectorului românesc al Dunării.
Dorinţa arzătoare a ministrului este de a crea o legătură de transport pe căile navigabile între cei doi poli ai Europei: Portul Rotterdam şi Portul Constanţa, prin intermediul axei prioritare Rin - Main - Dunăre.
În prezent, transportul pe Dunăre este utilizat doar în proporţie de 10 - 15 % şi se urmăreşte intensificarea schimburilor de mărfuri între râurile riverane fluviului, datorită numeroaselor oportunităţi. Astfel, anul acesta vor începe lucrările pentru îmbunătăţirea condiţiilor de navigaţie în sectorul Călăraşi - Brăila, urmând ca în 2011 să înceapă cele din sectorul româno - bulgar.
Concomitent cu lucrările mai sus menţionate, în cursul acestui an va începe şi un proces de modernizare a infrastructurii din porturile fluviale, primordiale fiind cele în care există investiţii private.
Referitor la priorităţile Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, ministrul Berceanu a declarat că acestea sunt modernizarea căii ferate Constanţa - Bucureşti şi tronsonul de autostradă Cernavodă - Constanţa.
Afirmaţiile ministrului au avut loc în cadrul reuniunii „Dezvoltarea Portuară. Construirea Coridorului Logistic Constanţa - Rotterdam", care a fost organizată la bordul navei „HNLMS Johan de Witt" şi la care au mai participat preşedintele Traian Băsescu şi ministrul olandez adjunct al Transporturilor, Tineke Huizinga. Berceanu a precizat că scopul acestor proiecte este ca, începând cu anul 2014, să existe o navigaţie fluidă pe toată durata anului de-a lungul sectorului românesc al Dunării.
Dorinţa arzătoare a ministrului este de a crea o legătură de transport pe căile navigabile între cei doi poli ai Europei: Portul Rotterdam şi Portul Constanţa, prin intermediul axei prioritare Rin - Main - Dunăre.
În prezent, transportul pe Dunăre este utilizat doar în proporţie de 10 - 15 % şi se urmăreşte intensificarea schimburilor de mărfuri între râurile riverane fluviului, datorită numeroaselor oportunităţi. Astfel, anul acesta vor începe lucrările pentru îmbunătăţirea condiţiilor de navigaţie în sectorul Călăraşi - Brăila, urmând ca în 2011 să înceapă cele din sectorul româno - bulgar.
Concomitent cu lucrările mai sus menţionate, în cursul acestui an va începe şi un proces de modernizare a infrastructurii din porturile fluviale, primordiale fiind cele în care există investiţii private.
Referitor la priorităţile Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, ministrul Berceanu a declarat că acestea sunt modernizarea căii ferate Constanţa - Bucureşti şi tronsonul de autostradă Cernavodă - Constanţa.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii