Marinar constantean rapit in Nigeria?
Marinar constantean rapit in Nigeria?
22 Jan, 2009 02:21
ZIUA de Constanta
1263
Marime text
Petrolierul pe care acesta se afla a fost atacat de o ambarcaţiune rapidă, al cărei echipaj era
înarmat.
Piraţii le-au ieşit în cale pe Bonny Fairway Buoy, în largul Deltei Niger, rută folosită pentru vasele ce transportă petrol. Nava se deplasa de la Lagos spre principalul oraş petrolier nigerian, Port Harcourt. După atac, vasul a cerut ajutor, anunţând că motorul şi structura sa de rezistenţă au fost grav avariate. Incidentul de ieri este cel mai recent dintr-o serie de acte de piraterie în regiunea Deltei Nigerului, cea mai importantă zonă petrolieră de pe continentul african. De regulă, piraţii eliberează ostaticii după câteva zile ori săptămâni, în schimbul unor sume de bani. La ora închiderii ediţiei, Adrian Mihălcioiu, reprezentantul Federaţiei Internaţionale a Transportatorilor (ITF) din ţara noastră, încerca încă să afle detalii despre marinarul român. Din oprimele informaţii reiese că acesta ar fi constănţean. Adrian Mihălcioiu a declarat, însă, că încercările sale de a lua legătura telefonic cu autorităţile internaţionale în domeniu, pentru a afla numele acestuia, au fost zadarnice. La bord se aflau marinari din Constanţa, Iaşi, Bucureşti şi Cluj. Adrian Mihălcioiu a mai precizat că numărul incidentelor de acest gen a crescut. În 2008 au fost înregistrate, la nivel mondial, 293 de atacuri piratereşti, cu 11% mai multe decât în anul precedent, majoritatea petrecându-se pe coastele Somaliei şi Nigeriei. În aceste atacuri, 49 de nave au fost răpite, au fost luaţi ostatici 889 de membri de echipaj, 11 marinari au fost omorâţi, 21 daţi dispăruţi, iar 32 au fost răniţi. În cazul a 46 de nave a fost vorba de atacuri armate. Atacurilor piratereşti de după 1990 le-au căzut victime opt marinari români, de pe patru nave, şi şase muncitori români, de pe platforme petroliere.
Piraţii le-au ieşit în cale pe Bonny Fairway Buoy, în largul Deltei Niger, rută folosită pentru vasele ce transportă petrol. Nava se deplasa de la Lagos spre principalul oraş petrolier nigerian, Port Harcourt. După atac, vasul a cerut ajutor, anunţând că motorul şi structura sa de rezistenţă au fost grav avariate. Incidentul de ieri este cel mai recent dintr-o serie de acte de piraterie în regiunea Deltei Nigerului, cea mai importantă zonă petrolieră de pe continentul african. De regulă, piraţii eliberează ostaticii după câteva zile ori săptămâni, în schimbul unor sume de bani. La ora închiderii ediţiei, Adrian Mihălcioiu, reprezentantul Federaţiei Internaţionale a Transportatorilor (ITF) din ţara noastră, încerca încă să afle detalii despre marinarul român. Din oprimele informaţii reiese că acesta ar fi constănţean. Adrian Mihălcioiu a declarat, însă, că încercările sale de a lua legătura telefonic cu autorităţile internaţionale în domeniu, pentru a afla numele acestuia, au fost zadarnice. La bord se aflau marinari din Constanţa, Iaşi, Bucureşti şi Cluj. Adrian Mihălcioiu a mai precizat că numărul incidentelor de acest gen a crescut. În 2008 au fost înregistrate, la nivel mondial, 293 de atacuri piratereşti, cu 11% mai multe decât în anul precedent, majoritatea petrecându-se pe coastele Somaliei şi Nigeriei. În aceste atacuri, 49 de nave au fost răpite, au fost luaţi ostatici 889 de membri de echipaj, 11 marinari au fost omorâţi, 21 daţi dispăruţi, iar 32 au fost răniţi. În cazul a 46 de nave a fost vorba de atacuri armate. Atacurilor piratereşti de după 1990 le-au căzut victime opt marinari români, de pe patru nave, şi şase muncitori români, de pe platforme petroliere.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii