Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
12:19 13 11 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Masuri stricte de securitate la portile de acces in Portul Constanta

ro

02 Jul, 2004 00:00 1388 Marime text

Legislatia ISPS creeaza cozi

De ieri, accesul in port nu se mai face fara un control si o identificare precisa a celor care doresc acest lucru * Efective marite de agenti de paza verifica absolut tot ce intra sau iese din Portul Constanta * Aplicarea noului cod ISPS la nivelul intregii tari implica ridicarea gradului de securitate in ceea ce priveste accesul in zonele de importanta strategica * Aceste noi norme de securitate sunt menite sa previna eventuale atacuri teroriste sau pregatiri ale unor asemenea atacuri

Aglomeratie, lume multa stand la coada in dreptul punctului de control de la Poarta 1, nervi si injuraturi, siruri lungi de masini asteptand sa patrunda in Portul Constanta. Efective marite de agenti de paza controlau si indrumau spre punctul de control pe cei care solicitau accesul in port. Cam asa se prezenta ieri, de-a lungul intregii zile, atmosfera din zona Porta 1 a Portului Constanta. Lumea, nedumerita, si-a dat seama pana la urma ca, de fapt, totul este o noua atitudine care vizeaza noile schimbari legislative survenite in ceea ce priveste accesul in zonele portuare, in zonele de frontiera. Incepand de ieri, pe intreg teritoriul Romaniei a intrat in vigoare Codul International de Securitate a Navelor si Facilitatilor Portuare, ce stabileste masuri obligatorii pentru persoanele fizice care solicita accesul in porturi, pentru navele care efectueaza voiaje internationale si pentru operatorii portuari. In decembrie 2002, IMO a adoptat Codului ISPS - International Code of Security Ship and Port Facilities, ca un capitol separat in Conventia SOLAS. In anul 2003, Romania a ratificat Codul ISPS, precum si Normele de aplicare a Codului ISPS in porturile romanesti printr-o Ordonanta de Urgenta. In acest context au fost stabilite norme specifice pentru autoritatile sau administratiile portuare, care sa conduca la cresterea nivelului de securitate si sa reduca riscurile producerii de atacuri teroriste. Codul ISPS va trebui sa fie aplicat de catre toti operatorii portuari, cat si de proprietarii de nave. Operatorii portuari vor lua masuri pentru imprejmuirea tuturor perimetrelor de lucru din zonele care fac legatura intre uscat si nave, iar activitatile portuare vor fi supravegheate cu sisteme de monitorizare video cu circuit inchis. Gardurile portului sunt prevazute a avea dimensiuni descurajante pentru eventualii infractori, avand o inaltime de 2,40 metri, cu un ceapraz de 60 de centimetri si o inclinare spre exterior de 45 de grade. In interior va fi montat un alt gard special, dotat cu sisteme de alarma si de urmarire. Securitatea va fi asigurata de agenti special pregatiti, ce vor fi angajati de operatorii si agentii economici portuari. De asemenea, proprietarii de nave sunt si ei obligati sa implementeze acest proiect, la aceasta ora cei mai multi dintre acestia conformandu-se deja situatiei actuale. Pentru punerea in practica a acestui proiect a fost nevoie de un an si jumatate de pregatiri. In acest sens, Compania Nationala Administratia Porturilor Maritime Constanta a alcatuit o echipa formata din 35 de persoane, care s-a ocupat de identificarea facilitatilor portuare, evaluarea agentilor economici care opereaza in port si care sunt in proces de avizare. Au fost intocmite si avizate planurile de securitate pentru operatorii portuari prin societati specializate, efectuandu-se si auditarea acestora de catre auditori autorizati si specialisti ai Companiei Nationale Administratia Porturilor Maritime Constanta. Ultima etapa a implementarii ISPS o constituie Declaratia de conformitate a facilitatii portuare privind securitatea.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii