Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
03:12 26 07 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Nava "Nazek T", pregatita de ranfluare

ro

07 Jul, 2004 00:00 816 Marime text

Dana 110 din Portul Agigea va fi redata traficului

Scafandrii au terminat dezamararea marfii pe coverta navei scufundate # Toate hublourile si compartimentele etanse ale navei au fost ermetizate * Vasul va fi ridicat la suprafata prin pompare de aer comprimat in tancurile navei si compartimentele etanseizate * Cheltuielile de ranfluare vor fi suportate de armatorul navei

In urma cu doua saptamani, cargoul "Nazek T", aflat sub pavilion Coreea de Nord, s-a scufundat in dana 110 din Portul Constanta Sud-Agigea. Nava se afla sub operatiuni de incarcare busteni si cherestea, cu destinatia Alexandria- Egipt. La bordul acesteia se mai aflau aproximativ 500 de tone de soda calcinata. In cursul noptii de 26 iunie, nava s-a inclinat periculos in bordul tribord, pentru ca in scurt timp sa se rastoarne si sa se scufunde cu rapiditate la mal. Cei 14 marinari, membri ai echipajului, dintre care noua de nationalitate rusa, patru romani si un sirian, au reusit sa sara pe cheu in ultimul moment, inainte ca nava sa se scufunde. Autoritatile portuare au dispus luarea primelor masuri specifice in acest fel de cazuri, mai intai vizandu-se prevenirea dispersiei de combustibil din tancurile navei, prin montarea de baraje flotante antipoluante. Macaraua de cheu din dana 110 a scos din apa cantitatea de lemn care a fost incarcata la bordul navei scufundate. Capitania Zonala Constanta a aplicat o amenda contraventionala de 100 de milioane de lei armatorului navei, pentru periclitarea sigurantei navigatiei si poluarea zonei. In magazia nr.3 a vasului scufundat se afla cele aproape 500 de tone de soda calcinata, echipele de scafandri urmarind sa nu deschida acest compartiment si ranfluarea vasului sa se faca fara a se umbla la aceasta magazie. Scafandrii au reusit sa inchida si sa ermetizeze toate hublourile din bordurile navei, usile si compartimentele navei. Aceasta operatiune are rolul de a asigura etansarea corpului navei, in scopul ranfluarii acesteia prin scoaterea apei de mare din compartimentele navei prin introducerea de aer comprimat. Aerul comprimat va fi introdus in compartimentele de balast, prin procedeul de sifonare apa de mare urmand a fi evacuata din corpul navei pe la gurile de sonda ale tancurilor. Contractul de ranfluare a navei "M/V Nazek T" a fost deja semnat, in conditiile "No cure - No Pay", intre reprezentantul armatorului, in speta Mustafa Tartousi, si firma de scafandri care efectueaza ranfluarea.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii