Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
21:40 04 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Marinari români blocaţi pe navă în Libia. Emigranţi agresivi la bord. Ofiţerii sunt plecaţi din Constanţa. Situaţia este fără ieşire

ro

13 Nov, 2018 01:20 4469 Marime text
Potrivit unui comunicat de presă trimis redacţiei noastre de Sindicatul Liber al Navigatorilor, reprezentat de inspector ITF Adrian Mihălcioiu, Aurel Stoica şi Costică Stici, nava NIVIN, sub pavilion Panama, propietar - o firmă din Panama, care ar aparţine unu armator sirian, se afla acum cinci zile în drum către Libia-Port Misurata venind din Italia.

Vasul a primit un apel/solicitare de la centrul de căutare şi salvare în Italia să se apropie de o ambarcaţiune, probabil suspectă, din zona lor de navigaţie.

Potrivit reprezentanţilor SLN era o ambarcaţiune care încerca să ajungă în Italia cu 90 de emigranţi.

Aceştia au urcat pe nava Nivin care se îndrepta catre Libia, numai că atunci când şi-au dat seama ca sunt în Libia şi nu în Italia, au devenit foarte agresivi.
 

Situaţia s-a schimbat radical: în port la Misurata, se pare că autorităţile nu au lăsat imigranţii să coboare de pe navă.

Astfel situaţia a devenit şi mai complicată: nava nu are unde să plece, este cu echipaj  la bord şi cu încă 90 de persoane considerate pasageri clandestini.


Printre membrii echipajului sunt şi doi ofiţeri români, plecaţi din Constanţa, care acum sunt blocaţi la bord.


Familiile sunt îngrijorate de soarta ofiţerilor români, iar SLN a apelat la Ministerul Afacerilor Externe  care, prin autoritatea pe care o are, să încerce să îi repatrieze pe cei doi din Libia.

SLN, prin cei trei reprezentanţi, mai apreciază că responsabil cu plata repatrierii, pe lângă armator, este si agentul de crewing.


Cei doi navigatori au ajuns practic, fără voia lor, într-o situaţie aproape fara iesire.

Aceştia nu sunt membri ai Sindicatului Liber al Navigatorilor.

SLN atrage încă o dată atenţia asupra pericolelor în care pot fi implicaţi navigatorii romani trimişi la muncă de unele agenţii de crewing, autorizate de ANR, pe nave care nu respecta anumite creiterii privind condiţiile de muncă şi viaţă şi nu sunt acoperite de  contracte colective de munca standard (naţionale sau tip ITF).
.  
 Sursa foto: Arhivă ZIUA de Constanta
 

 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii