Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
20:50 12 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

„Neutră faţă de orice interes politic ori economic" Noua „Poliţie Rutieră" trage pe dreapta ARR, RAR şi CNADNR

ro

10 Oct, 2011 01:00 2751 Marime text

cap_2.jpgDin data de 4 decembrie 2011, Autoritatea Rutieră Română, Registrul Auto Român şi Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România nu mai exercită atribuţiile de inspecţie şi control în trafic privind respectarea reglementărilor interne şi internaţionale în domeniul transporturilor rutiere.

Sarcinile celor trei instituţii mai sus precizate vor fi preluate de Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier, alintat drept noua „Poliţie Rutieră". Totuşi, Compania Naţională de Autostrăzi îşi păstrează sarcinile de control în punctele de trecere a frontierei de stat.

Începând cu data de 4 decembrie 2011, lucrătorii Inspectoratului de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier vor începe să-şi desfăşoare activitatea la capacitate maximă. Potrivit informaţiilor făcute publice până la acest moment de reprezentanţii Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, conducerea noii „Poliţii Rutiere", aşa cum mai este cunoscut Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier, este asigurată de către un consiliu de conducere format din cinci persoane, al cărui preşedinte este inspectorul şef de stat. „Inspectorul de stat şef şi ceilalţi membri ai consiliului de conducere sunt numiţi şi revocaţi prin ordin al ministrului transporturilor şi infrastructurii. Salarizarea inspectorului de stat şef şi indemnizaţiile membrilor consiliului de conducere al ISCTR se stabilesc prin ordin al ministrului transporturilor şi infrastructurii, în conformitate cu reglementările în vigoare", după cum se arată şi în informările MTI. Noua „Poliţie Rutieră" va avea în structura sa organizatorică opt inspectorate teritoriale, fără personalitate juridică, conduse de câte un inspector sef teritorial, numit şi revocat prin ordin al ministrului transporturilor şi infrastructurii, la propunerea inspectorului de stat şef. Personalul Inspectoratului de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier va fi alcătuit din inspectori şi alte categorii de personal şi va fi angajat cu contract individual de muncă pe durată nedeterminată, iar salarizarea acestuia se face potrivit reglementarilor legale în vigoare.

politie-politietrafic_masini.jpg

Inspectorii ISCTR, liberi ca pasărea cerului

Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii anunţă că încadrarea inspectorilor şi a celorlalte categorii de personal se va face prin concurs, în raport cu pregătirea profesională şi cu aptitudinile candidaţilor, în condiţiile legii. Mai mult decât atât, Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier va asigura pregătirea şi perfecţionarea profesională a personalului propriu. „În exercitarea atribuţiilor de serviciu, inspectorii trebuie să manifeste imparţialitate şi independenţă, fiind obligaţi să aibă o atitudine obiectivă, neutră faţă de orice interes politic, economic sau de altă natură. Inspectorii au obligaţia de a purta uniformă de serviciu, de a deţine asupra lor legitimaţia de control pe timpul efectuării acţiunilor de control şi de a respecta prevederile legale privind oprirea vehiculelor în trafic", conform ordonanţei aprobată recent de Guvernul României. Foarte interesant de remarcat este că noua „Poliţie Rutieră" va avea acces în toate bazele de date ale Autorităţii Rutiere Române, Registrului Auto Român şi ale Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România. Personalul ISCTR va exercita atribuţiile de inspecţie şi control care revin, potrivit actelor normative în vigoare, personalului cu atribuţii de inspecţie şi control din cadrul ARR, RAR şi CNADNR SA, precum şi personalului împuternicit de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii în acest scop. Din data de 4 decembrie 2011, ARR, RAR şi CNADNR SA nu vor mai exercita atribuţiile de inspecţie şi control în trafic, în ceea ce priveşte respectarea reglementărilor interne şi internaţionale în domeniul transporturilor rutiere. Din informările oficiale mai reiese că excepţie face Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, care poate controla autovehicule în punctele de trecere a frontierei de stat.

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii