Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
22:23 23 07 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Nu exista munca la negru?

ro

23 Sep, 2003 00:00 722 Marime text

Remorcherele din Portul Constanta au fost verificate de inspectorii ITM

Remorcherele societatilor din Galati au fost inspectate de ITM * Rezultatul controalelor a iesit pozitiv, in favoarea societatilor inspectate * Conform raportului intocmit de inspectorii ITM, in activitatea de remorcaj nu exista "munca la negru"

In cursul saptamanii trecute, Inspectoratul Teritorial de Munca Constanta a continuat actiunile specifice de control la nivelul Portului Constanta. In scopul depistarii si sanctionarii angajatorilor care utilizeaza forta de munca fara forme legale si care incalca prevederile legislatiei muncii, inspectorii ITM au avut ca obiectiv verificarea situatiei societatilor din Portul Constanta care au ca obiect de activitate remorcajul maritim. Ca urmare a Ordinului privind constituirea Comandamentului judetean pentru stoparea fenomenului de munca fara forme legale, emis de Prefectura Constanta sub nr. 266/11.09.2003, a fost organizata o prima intalnire la sediul ITM Constanta cu reprezentantii/persoanele desemnate din partea institutiilor care fac parte din acest comandament (Jandarmerie, Politia Transporturi, BNS, FNSP, Capitania Port Constanta, Politia Constanta, Directia de Munca, Politia de Frontiera, Directia Finantelor Publice, DSJP Constanta, Inspectia Sanitara de Stat, Garda Financiara, AJOFM). In cadrul intalnirii de lucru au fost stabilite modul de functionare, persoanele de contact si s-au purtat discutii asupra strategiilor de actiune. Cum Portul Constanta reprezinta zona cu cel mai ridicat procent al societatilor care angajeaza lucratori "la negru", Comandamentul judetean pentru stoparea fenomenului de munca fara forme legale a intreprins actiuni specifice in cateva din societatile portuare. Au fost vizate societatile Canal Service Agigea, AC DFDJ Galati, SC Resalv Galati, societati care efectueaza activitati de remorcaj maritim in Portul Constanta. In urma verificarilor efectuate la bordul a cinci remorchere maritime acostate in dana Ro-Ro si unul aflat in regim de reparatie pe docul plutitor al SC Sorena SA, inspectorii ITM nu au semnalat nici o neregula. Conform raportului remis de ITM redactiei noastre, in timpul controlului ar fi fost identificati toti membrii echipajelor, care, in baza unor declaratii pe propria raspundere, au declarat unde si de cand lucreaza, cate ore pe zi, salariul primit, forma de angajare. Bineinteles ca rezultatele controalelor au fost la fel de "roze", nefiind depistate nereguli. De ce s-a recurs la luarea de declaratii, cand puteau fi cerute si verificate documentele societatilor, inca nu stim. In mod normal, mai corect ar fi fost ca doar din verificarea documentelor ar fi putut sa reiasa starea reala de fapt a situatiei care a facut obiectul controlului inspectorilor si membrilor Comandamentului judetean de stopare a muncii la negru. Bineinteles ca nici un membru de echipaj al navelor verificate nu ar fi avut inspiratia sa declare ceva care ar fi condus la amendarea sau suspendarea activitatii societatii la care lucreaza, fapt care demonstreaza subiectivismul acestor asa-zise controale, ale caror concluzii par surprinzator de pozitive. Portuarii sau cei din Coremar stiu de ce!
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii