Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
05:52 24 11 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

O barja romaneasca s-a ciocnit de un convoi bulgaresc pe Dunare

ro

30 Jun, 2003 00:00 1274 Marime text
In zona localitatii Dervent din judetul Constanta, la kilometrul 361 pe fluviul Dunarea, a avut loc, vineri seara, la ora 21.00, un accident naval. Nava impingator "Cozia" apartinand SC Administratia Exploatare Portuara Giurgiu SA, naviga in amontele fluviului Dunarea, propulsand un convoi de doua barje goale. In dreptul localitatii Dervent, cele doua barje ale convoiului s-au desprins, legaturile acestora care mentineau convoiul rupandu-se. Conform primelor ipoteze emise de politistii Sectiei Transporturi, se pare ca legaturile au cedat in urma unor manevre repetate si bruste, efectuate cu nava impingator. Dupa ruperea legaturilor, echipajul remorcherului a reusit sa ajunga pe o barja si sa actioneze sistemul de ancoraj, imobilizand-o in senalul navigabil in dreptul kilometrului 361. Cea de-a doua barja a fost si ea ancorata in acelasi mod in afara senalului navigabil din dreptul kilometrului 356. In timp ce s-a produs evenimentul ruperii legaturilor celor doua barje, din sens opus pe fluviu naviga in aval impingatorul bulgaresc "Tar Kaloian", acesta venind din portul Silistra si se indrepta spre Harsova. Remorcherul bulgaresc conducea un convoi compus din trei barje goale. In dreptul kilometrului 356, unde se afla ancorata una din barjele rupte din convoiul romanesc, convoiul bulgaresc, nereusind efectuarea unei manevre de evitare, a intrat in coliziune cu barja romaneasca. In urma coliziunii, convoiul bulgaresc a suferit avarii destul de insemnate. Bintele aflate in prova primei barje au fost smulse, iar in bordul tribord al aceleiasi barje s-a produs o gaura cu o lungime de peste un metru. Din fericire, gaura in bordul barjei a fost facuta deasupra liniei de plutire, nefiind in pericol de scufundare. Se pare ca pagubele puteau fi mult mai mari, dar, gratie faptului ca timonierul remorcherului bulgaresc a fost inspirat si a reusit sa schimbe sensul de mers al remorcherului, viteza de impact s-a redus considerabil. Un impact mai puternic ar fi condus la producerea unei gauri de apa in corpurile barjelor care s-au lovit, producandu-se inevitabil scufundarea uneia din barje si astfel blocarea senalului navigabil din portiunea respectiva pentru o buna bucata de timp. Nu au fost inregistrate victime omenesti. In prezent, cercetarile sunt continuate de catre reprezentanti ai Capitaniei Portului Calarasi, in vederea stabilirii certe a cauzelor si imprejurarilor ce au condus la producerea accidentului naval, precum si pentru stabilirea exacta a valorii pagubelor.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii