O noua programa la disciplina Educatie pentru sanatate
O noua programa la disciplina Educatie pentru sanatate
20 Sep, 2004 00:00
ZIUA de Constanta
1788
Marime text
# Profesorul poate utiliza informatia pe cicluri de dezvoltare, in functie de nivelul clasei
Programa scolara pentru clasele I-XII la disciplina Educatie pentru sanatate a fost, recent, modificata. Astfel, prezenta programa face parte integranta din Programul National "Educatia pentru sanatate in scoala romaneasca" si este adresata in special cadrelor didactice care doresc sa isi asume roluri de formatori si facilitatori ai dezvoltarii armonioase a copilului si adolescentului, a starii lui de bine si a unei calitati superioare a vietii. Ea constituie un instrument util in realizarea la clasa a activitatilor de educatie pentru sanatate. In acelasi timp, programul se adreseaza elevilor, parintilor acestora si intregii comunitati. Abordarea domeniilor educatiei pentru sanatate este realizata din perspectiva stiintifica, pedagogica si legislativa. Astfel, cadrul didactic poate utiliza si armoniza informatia pe cicluri de dezvoltare, in functie de nivelul clasei, de dezvoltarea psihosomatica a elevilor si de particularitatile locale. Prin elaborarea unei oferte de curriculum scolar de "Educatie pentru sanatate" ca disciplina optionala s-a urmarit promovarea cunostintelor corecte privind diverse aspecte ale sanatatii si formarea de atitudini si deprinderi indispensabile unui comportament responsabil si sanatos. Obiectivele urmarite in cadrul Programului National "Educatia pentru sanatate in scoala romaneasca" vizeaza promovarea sanatatii si a starii de bine a elevului, precum si dezvoltarea personala a elevului. De asemenea, acest program ofera, in ansamblul sau, din perspectiva strategiei sale de realizare, dezvoltarea componentei de educatie pentru sanatate atat in cadrul unui curriculum, cat si ca activitati extracurriculare si extrascolare. In procesul de elaborare a curriculum-ului de Educatie pentru sanatate in invatamantul primar, gimnazial si liceal s-au avut in vedere trei repere fundamentale: raportarea la dinamica si la necesitatile actuale, precum si la finalitatile de perspectiva ale sistemului romanesc de invatamant, generate de evolutiile sociale; raportarea la tendintele actuale si la criteriile internationale general acceptate in domeniul reformelor curriculare; raportarea la acele tendinte ale sistemului romanesc de invatamant care sunt pertinente din punctul de vedere al redimensionarii valorilor educatiei.Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii