Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
11:07 22 11 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Paguba de 10 miliarde de lei la Depoul CFR Palas

ro

28 Nov, 2002 00:00 2301 Marime text

In sase ani au disparut 4.600 tone motorina

Curtea de Conturi si Parchetul incearca sa gaseasca vinovatii

La Colegiul Jurisdictional al Curtii de Conturi Constanta a fost repus pe rol Dosarul 16/1999, privind o imputatie in legatura cu lipsuri inregistrate in gestiunea Depoului CFR Palas. Astfel, prin nota de constatare din noiembrie 1998, intocmita de Oficiul Teritorial de Control Financiar de Gestiune Constanta, s-a stabilit in gestiunea de carburanti si lubrifianti de la Depoul CFR Palas Constanta existenta unei pagube totale de peste 10 miliarde lei. Din aceasta suma, 8,3 miliarde de lei reprezinta paguba in sine, la care se adauga 22% taxa pe valoare adaugata. Acesti bani reprezinta contravaloarea a aproape 600 tone motorina care lipsea din gestiune. S-a stabilit ca paguba inregistrata s-a produs in perioada septembrie 1992 - februarie 1998, dupa cum urmeaza: 887,1 milioane lei intre septembrie 1992 si noiembrie 1995, restul de motorina lipsind pentru perioada decembrie 1995 - februarie 1998. Vinovati si raspunzatori directi pentru producerea acestei pagube se fac Petrica Vlasceanu, titularul gestiunii de carburanti si lubrifianti de la Depoul CFR Palas, alaturi de Gheorghe Dobrin, Gheorghe Tupu, Liviu Pantelie, Costica Mitu si Liviu Andrei, primitori/predatori produse fluide la acelasi Depou. Deoarece prejudiciul constatat in prima perioada amintita nu mai poate fi imputat vinovatilor directi intrucat a trecut termenul de trei ani de la data producerii lui, suma a fost stabilita in sarcina salariatilor care, prin natura serviciului, aveau obligatia sa depisteze lipsurile din gestiune in oricare din verificarile efectuate potrivit sarcinilor. Din cauza acestor persoane, in numar de 13, conducerea nu a putut lua la cunostinta de lipsurile existente si, ca urmare, nu a putut lua nici o decizie de imputare a pagubei. Intre timp, persoanelor respective li s-au intocmit dosare penale, cauzele aflandu-se spre solutionare la Parchet. In unele dosare s-a cerut dispunerea neinceperii urmaririi penale, Parchetul de pe langa Curtea de Apel Constanta neconsiderand totusi oportuna scindarea in acest mod a acuzei, dispunand in mai 2002 restituirea dosarelor penale la Inspectoratul de Politie pentru Transporturi Constanta - Serviciul Cercetari Penale. Instanta Curtii de Conturi Constanta a dat un nou termen, 15 ianuarie 2003, pentru imputatia din Dosarul 16/1999, solicitand in acelasi timp de la Parchet o instiintare cu privire la stadiul in care se afla cercetarile penale.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii