Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
18:15 26 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Palinca de zero grade

ro

16 Oct, 2003 00:00 1224 Marime text

Mesageria CFR tepuieste clientii

Respectand bunul obicei romanesc ca cei care locuiesc la sat sa le trimita rudelor de la oras produse traditionale, proaspete, Gheorghe Hategan i-a trimis din Medias cateva sticle de palinca rudei lui, Gratiana Carali. Coletul a fost trimis prin serviciul de mesagerie al SNCFR Calatori. Dupa ce a deschis coletul, destinatarul si-a dat seama ca in sticle se afla apa de la robinet in loc de palinca. Desi probabilitatea unei farse era mica, Gratiela Carali i-a telefonat expeditorului si l-a intrebat daca a fost vorba de o gluma. Hategan a confirmat faptul ca pusese in sticle palinca, si nu apa.Hategan a expediat coletul de la Oficiul Postal 1 Medias. Pachetul a ajuns la gara din Constanta pe data de 8 octombrie a.c. Carali a mers la gara si a ridicat coletul in jurul orei 10.30. "Vedeti ca e acolo coletul, pe cantar", i-au spus functionarele. A semnat de primire si a plecat. Ajunsa acasa, a vrut sa guste palinca, dar si-a dat seama ca in sticle era apa. Contrariata, Gratiela Carali s-a intors la coletarie si a cerut explicatii. "Ce treaba avem noi?", a intrebat functionara de la ghiseu, care i-a spus ca pachetul a schimbat vreo trei trenuri de la Medias la Constanta. Acelasi lucru ni l-a spus si noua, atunci cand am stat de vorba: "Persoana reclamanta a revenit dupa vreo trei ore. Noi nu mai putem face nimic. Daca solicita ca pachetul sa fie verificat pe loc era altceva...". Gratiela Carali e contrariata ca nu a fost avertizata sa isi verifice coletul inainte a-l lua. "Era obligatia dumneavoastra sa cititi regulamentul, caci e afisat pe perete". Textul la care face referire casiera, afisat pe o coala de hartie, spune: "Stimati clienti, va rugam verificati starea coletului si ambalajului inainte de luarea in primire a marfii, respectiv semnarea scrisorii de trasura mesagerie. Solicitati pe loc in caz de dubii verificarea si cantarirea coletului salariatului de la magazia de mesagerie", spunea textul la care face referire casiera.

Politia TF se face ca ploua

Aceasta verificare nu face nici doi bani, de vreme ce serviciul de coletarie al SNCFR nu are nici o modalitate de sigilare a pachetelor. In acest fel este, practic, imposibil ca destinatarul sa banuiasca, inainte sa deschida coletul, ca cineva a umblat la el pe drum, pentru ca el nu poate sti exact felul in care l-a inchis expeditorul. Si apoi, fara o metoda, oricat de simpla, de aplicare a unui sigiliu, angajatii de la coletarie care umbla la pachet il pot inchide fara ca ambalajul sa dea de banuit in vreun fel. Ne-am informat si am aflat ca se poate aplica un sigiliu pe colet, numai daca expeditorul isi procura singur obiectul respectiv. La biroul Politiei Transporturi Feroviare, pagubita a fost sfatuita de ofiterul de serviciu sa nu faca plangere: "Oricum, nu e vorba de o suma mare si nu are rost". Politistul a fost insa de negasit atunci cand am incercat sa aflam cu cine a stat de vorba. Agentul principal Laurentiu Cevei a recunoscut ca a fost de serviciu in acea zi, dar, in mod curios, nu isi amintea nimic despre vreo reclamatie! "Stiu ca nu e vorba de multi bani, dar pe mine m-a deranjat faptul in sine. Sper ca, sub presiunea opiniei publice, sa nu se mai comita astfel de fapte", spune Gratiela Carali.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii