Pensionarii de la tara, taxati dupa cheful soferului
Pensionarii de la tara, taxati dupa cheful soferuluiTransportatorii fac legea dupa bunul plac
Desi pensionarii au dreptul de a circula pe baza de cupoane cu reducere, aproape toti operatorii refuza sa faca acest lucru * Potrivit reprezentantilor Casei Judetene de Pensii, nu exista nici un contract intre institutie si firmele de transport de persoane * In consecinta, totul este lasat la voia respectivelor societati care decid daca accepta sau nu cupoanele de reducere pentru a le deconta ulterior * Desi reprezentantii transportatorilor afirma ca primesc astfel de bilete, pe traseu soferii fac legea * Cele mai multe astfel de nereguli sunt practicate de conducatorii auto care circula catre satele mai indepartate ale judetului
Este binecunoscut faptul ca pensiile romanilor nu se ridica, in majoritatea cazurilor, la un nivel care sa le permita beneficiarilor sa duca un trai decent. Ba mai mult decat atat, o importanta categorie primeste pensii sub nivelul salariului minim pe economie. Insa cea mai mare parte a pensionarilor beneficiaza si de o serie de facilitati ce au drept scop sa atenueze din amaraciunea traiului oamenilor ce sunt obligati sa traiasca o luna intreaga dintr-un venit derizoriu. Problema este ca multe dintre aceste avantaje, ori exista numai pe hartie, ori sunt practic inutile. Este si cazul cupoanelor de reducere pentru transport pe care fiecare pensionar le primeste la sfarsit de an, fiind valabile pentru tot anul urmator. Lasand la o parte faptul ca multi batrani nu se pot deplasa si in consecinta, aceste cupoane sunt inutile din start, nu toti operatorii de transport public primesc aceste cupoane. Potrivit reprezentantilor Casei Judetene de Pensii, in prezent exista opt firme de transport public care colaboreaza cu CJP, dar numarul acestora poate sa scada sau sa creasca de la luna la luna. Acest lucru este posibil datorita faptului ca operatorii decid dupa bunul lor plac daca primesc sau nu biletele de reducere ale pensionarilor spre a fi decontate mai apoi. Dupa cum ne-a declarat unul din angajatii CJP, nu exista nici un contract incheiat intre institutia pe care o reprezinta si firme de transport public de persoane.Traseul lung, bucuria soferilorAcesta este si motivul pentru care reprezentantul institutiei a refuzat sa dea numele acestor societati, motivand ca "nu reprezinta informatii de interes public". Afirmatia este contrazisa insa de faptul ca, pe anumite trasee, exista mai multi operatori de transport. In consecinta, oamenii ar trebui sa stie care din acestia accepta respectivele tichete, pentru a se orienta cu cine vor calatori de acum incolo. Problema este mai grava in cazul traseelor lungi, de pana la 100 de kilometri, pentru majoritatea pensionarilor insemnand mare lucru aceste cupoane de reduceri. Spre exemplu, doua dintre cele mai lungi rute din judet sunt Constanta - Ostrov si Constanta - Oltina. Potrivit reprezentantului CJP, firma ce detine licenta de transport pe primul traseu accepta aceste cupoane, insa nu acelasi lucru se poate spune despre cei ce au castigat licitatia pentru cea de-a doua ruta mentionata. Cu toate acestea, cei din urma declara ca primesc aceste bilete pe care le deconteaza mai apoi. Se pare insa ca nu sunt decontate la CJP, din moment ce reprezentantul institutiei nu are habar de acest lucru. Desi unele firme accepta aceste bilete, pe traseu totul este lasat in voia soferilor care au ultimul cuvant. Nu de putine ori oamenii au fost nevoiti sa plateasca integral calatoria, desi prin lege, chipurile, aveau reducere de cel putin 50%. Pana la reglementarea acestui aspect, avantajul biletelor de calatorie se pierde in foarte multe cazuri, acestea dovedindu-si practic inutilitatea.Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp