Percheziţii DIICOT la Constanţa Ancheta l-ar viza şi pe prefectul judeţului Caraş-Severin, Nicolae Miu Ciobanu
Percheziţii DIICOT la Constanţa: Ancheta l-ar viza şi pe prefectul judeţului Caraş-Severin, Nicolae Miu Ciobanu
28 Jan, 2016 00:00
ZIUA de Constanta
2784
Marime text
Conform DIICOT, „începând cu anul 2010, pe raza judeţului Caraş-Severin s-a constituit un grup infracţional organizat specializat în activităţi din sfera criminalităţii economico-financiare şi spălare de bani, în scopul fraudării bugetului consolidat al statului“.
Procurorii Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism - Biroul Teritorial Caraş-Severin au efectuat, ieri, 77 de percheziţii domiciliare în 20 de judeţe, printre acestea aflându-se şi Constanţa. Acţiunea a vizat destructurarea unui presupus „grup infracţional organizat specializat în săvârşirea infracţiunilor de evaziune fiscală şi spălare de bani în domeniul societăţilor comerciale având ca obiect de activitate paza şi protecţia de bunuri şi persoane“, după cum arată magistraţii. Potrivit agerpres.ro, în dosar ar fi vizați prefectul județului Caraș-Severin, Nicolae Miu Ciobanu, și un șef Serviciu ANAF, Felicia Chivu, iar prejudiciul s-ar ridica la aproximativ 6 milioane de euro, susțin surse judiciare. La finele acţiunii au fost puse în aplicare 32 de mandate de aducere.
Conform resita.ro, înaltul funcţionar public este acuzat de faptul că, în perioadă în care conducea o firmă privată, a fost implicat în acţiunile unei reţele care se folosea de celebra metodă „Factura“. „Administratorii introduceau în contabilitate facturi fictive pentru a-şi diminua baza impozabilă, iar astfel plăteau mai puţin la stat. Facturile erau emise cu ajutorul unei firme de pază, Mike Security Group“.
Potrivit DIICOT, „în cauză, există suspiciunea rezonabilă că, începând cu anul 2010, pe raza judeţului Caraş-Severin s-a constituit un grup infracţional organizat specializat în activităţi din sfera criminalităţii economico-financiare şi spălare de bani, în scopul fraudării bugetului consolidat al statului“.
„În vederea asigurării unei activităţi infracţionale calificate şi organizate, grupul a acţionat pe trei paliere, fiecare membru având un rol prestabilit. Primul palier a avut un rol decizional şi de coordonare asigurat de către liderul grupării care a controlat întreaga activitate infracţională, precum şi de persoane apropiate care au avut ca sarcină monitorizarea punerii în aplicare a dispoziţiilor acestuia. Din palierul cu rol de execuţie au făcut parte membri ai grupării care iniţial au fost angajaţi în societate, iar ulterior, din dispoziţia liderului, au avut calitatea de administratori/asociaţi ai unor societăţi, cele mai multe dintre ele de tip «fantomă». De asemenea, din acest palier au făcut parte cei care au aderat ulterior la grupul infracţional, cu diverse roluri în societate (recrutarea de persoane dispuse să înfiinţeze societăţi comerciale fantomă, asigurarea legăturii între membrii grupării etc,)“, conform DIICOT.
„Din palierul de sprijin au făcut parte persoane care, fără a fi implicate direct în activitatea de evaziune fiscală şi spălare de bani, au desfăşurat alte activităţi infracţionale (persoane din cadrul autorităţilor statului, funcţionari bancari), care, acceptând să fie înfiinţate societăţi comerciale la adresa acestora sau transferul unor bunuri în scopul ascunderii provenienţei acestora sau al evitării luării unor măsuri procesuale (sechestre) ş.a. Subliniem că liderul grupului a coordonat şi societăţi care au desfăşurat o activitate comercială «la vedere», participând la licitaţii având ca obiect asigurarea pazei unor diferite obiective. Ulterior, sub diverse modalităţi, această activitate era transferată către societăţile comerciale de tip fantomă care erau utilizate temporar, iar ulterior, radiate. O altă latură a activităţii infracţionale constă în transferarea angajaţilor societăţilor «curate» către societăţi «fantomă», în baza unor contracte în care acestea din urma preluau și obligaţiile fiscale aferente, fără a încasa însă niciun profit din această activitate comercială aparent legală (închirierea de forţă de muncă)“, se mai arată în documentele procurorilor Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism.
În cauză, prejudiciul estimat cauzat bugetului de stat ar fi în sumă de aproximativ 25.000.000 de lei.
Potrivit Registrului Comerţului, Mike Security Group are sediul social în municipiul Reşiţa, bulevardul Republicii nr. 11, dar şi un punct de lucru în Constanţa, pe strada Constantin Brătescu. Ca asociaţi persoane fizice apar Viorel Călin Marian Pistol Ivan, născut la data de 27.12.1963, în Hunedoara, şi Viorel Ionuţ Bizău, născut la data de 28.04.1979, în Reşiţa. Administratorul firmei este Daniel Gheorghe Holovcsuk, născut la data de 17.02.1973, în Satu Mare.
Mike Security Group are ca obiect de activitate „protecţie şi gardă“.
Facem precizarea că am încercat să obţinem un punct de vedere de la reprezentanţii Mike Security Group SRL, însă la numărul de telefon pus la dispoziţie de Registrul Comerţului a răspuns o femeie care ne-a declarat că nu are nicio legătură cu firma.
În cazul în care reprezentanţii Mike Security Group SRL ne vor transmite un punct de vedere, acesta va fi dat publicităţii în cel mai scurt timp posibil.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii