Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
00:40 23 11 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Petromin inchiriaza ultima nava

ro

04 Feb, 2005 00:00 2106 Marime text
CNM Petromin SA va inchiria impingatorul fluvial construit anul trecut la Santierul Naval "NAVOL" Oltenita. Compania a publicat un anunt privind organizarea unei licitatii publice cu oferta in plic, pentru angajarea impingatorului "Pluton". Potrivit anuntului, licitatia va avea loc in data de 10 februarie a.c., la sediul Companiei, iar caietul de sarcini poate fi procurat pana in data de 9 februarie. Impingatorul fluvial "Pluton" a fost lansat la apa, in luna aprilie 2004, iar dupa o perioada de probe a intrat in dotarea Petromin. Potrivit fisei tehnice de exploatare, "Pluton" este un impingator de clasa fluviala, apt pentru operatiunile de manevrare a barjelor si convoaielor de barje pe Dunare si Rhin. Acesta are un deplasament maxim de 514,40 de tone si o capacitate de transport de 15.000 de tone, in convoi de 2x3 barje. Vasul este propulsat de doua motoare de tip turbo-diesel, avand o putere de 1185 de kilowati fiecare si poate obtine o viteza maxima de deplasare de 10,5 kilometri pe ora in amonte si 19,4 km/h in aval. Nava are o lungime de 32,02 metri si o latime de 11,30 metri. Petromin este singura companie de navigatie aflata inca in proprietatea statului. Desi nu mai opereaza nave, dovada ca pana si acest impingator de clasa este scos la licitatie pentru inchiriere, Petromin are o situatie financiara de exceptie. Compania se afla in plin proces de privatizare, dupa ce AVAS a publicat in vara anului trecut anuntul de demarare a procedurilor legale. Autoritatea a acceptat insa ofertele a doua consortii, care nu indeplinesc conditiile impuse prin caietul de sarcini, respectiv o traditie de cel putin trei ani in domeniul operarii navelor maritime si o cifra de afaceri de 50 milioane de dolari in cadrul ultimului exercitiu financiar-contabil. Primul ofertant acceptat in mod dubios de AVAS este consortiul auto-intitulat "Petromin Group", format din firmele Metaltrans Galati, Practic SA Bucuresti si Romsoft SA Bucuresti. Din componenta acestuia, doar Metaltrans detine o nava maritima de productie chineza, insa se ocuapa de operarea acestiea de mai putin de 3 ani. Al doilea ofertant este un consortiu format din firmele H&A Enterprises SA Panama si C&D Impex Trading SRL Constanta. Prima dintre acestea nici nu figureaza macar in Registrul Comretului din Panama, indeplinind mai degraba conditiile unei societati fantoma, in timp ce a doua se ocupa cu distributia de tigari si alcool, departe de orice experienta in operarea navelor maritime. Procesul de privatizare a intrat intr-un cond de umbra, dupa ce AVAS a cerut refacerea raportului de evaluare a patrimoniului companiei, iar Petromin-ul a desemnat Institutul Ericson din Bucuresti, in urma unei licitatii din luna decembrie 2004, sa elaboreze aceasta noua evaluare. Pe de alta parte, cei doi ofertanti nici macar nu au vizitat compania, pentru a evalua resursele si potentialul acesteia, de unde si ideea ca ar fi putut sa dea bir cu fugitii.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii