Pilot Service nu-si poate desfasura activitatea in Portul Constanta
Pilot Service nu-si poate desfasura activitatea in Portul ConstantaMinisterul Transporturilor nu respecta dispozitia Curtii de Apel Constanta
Abuzurile MLPTL continua
In urma cu doi ani, societatea Pilot Service a fost eliminata din Portul Constanta * Ministerul Transporturilor a pierdut procesele cu Pilot Service, dar nu respecta hotararile judecatoresti * Pilot Service are interdictie din partea Port Control si nu poate desfasura activitatea in tot Portul Constanta * Societatea Pilot Service ramane tot cu ce castigase anterior si poate efectua pilotaj doar in zona Portului Constanta Sud-Agigea
Litigiul dintre Pilot Service si Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei ar fi trebuit sa ia sfarsit. Totul a inceput in anul 1999, cand Ministerul Transporturilor a emis Ordinul 508, din 16 septembrie 1999, prin care a fost concesionata activitatea de pilotaj. Pilot Service SA a actionat in judecata Ministerul Transporturilor si a aratat in instanta ca activitatea sa a fost autorizata in temeiul HG 112/1996, care ii acorda dreptul de a exista si functiona in conditii de libera concurenta, alaturi de alti agenti economici autorizati, atat cu capital de stat, cat si privat. Curtea Suprema de Justitie a anulat prevederile nelegale ale Ordinului 508.Curtea de Apel Constanta a intrerupt monopolul activitatii de pilotaj
In fapt, Ordinul 508 se suprapune Ordonantei Guvernului numarul 22/1999. O data cu anularea acestui ordin, Ministerul Transporturilor nu a reusit sa controleze activitatea de pilotaj. Seria emiterii actelor normative cu privire la activitatea de pilotaj a continuat. Un nou ordin cu acelasi obiect, care poarta numarul 595, a fost emis in 2000. Ministerul a pus Pilot Service in situatia anterioara anularii Ordinului 508 prin emiterea unui ordin similar. In paralel, a fost emisa o Hotarare de Guvern cu numarul 167/2000, prin care s-a decis organizarea unei licitatii pentru concesionarea pilotajului portuar. Portul a fost impartit in doua zone. La licitatia organizata pe data de 23 mai 2000 s-au prezentat, pentru zona unu, doua societati, iar pentru zona doi s-au inscris cinci societati. Rezultatul licitatiei a fost urmatorul: in zona doi a castigat societatea Valmar Pilot, iar in zona unu, Agigea Pilot. Prin aceasta manevra Ministerul Transporturilor a reusit sa instituie monopolul desfiintat la inceputul anilor `90. SC Pilot Service a pornit o noua actiune in justitie impotriva Ministerului Transporturilor. Prin sentinta civila numarul 8513, din 2 noiembrie 2001, Tribunalul Bucuresti a anulat licitatia organizata pe data de 23 mai 2000. In urma acestui rezultat, au primit dreptul de a-si desfasura activitatea in zona doi cinci societati de pilotaj. Cu toate acestea, in zona unu a ramas o singura societate, Agigea Pilot. Aceasta a ramas fara concurenta pe zona unu.Se contureaza un nou litigiu intre Pilot Service si MLPTL
Pe data de 22 noiembrie, a fost data sentinta civila numarul 233. A fost anulat partial OMT 595. Prin aceasta incheiere, reclamanta are dreptul de a exercita activitatea de pilotaj potrivit autorizatiei si au fost anulate adresele Capitaniei Zonale Constanta si Ministerului Transportului prin care intervenienta SC Atlas Pilot SA era suspendata. In dosarul 196, judecat la Curtea de Apel Constanta, s-a dispus prin sentinta 143, din data de 31 octombrie, ca Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei sa despagubeasca Pilot Service, pentru faptul ca i-a oprit activitatea de pilotaj in perioada 11.08.2000 - 15.02.2002, cu suma de 942.254 USD. Intr-un articol anterior am aratat ca hotararea pune societatea Pilot Service intr-o situatie inedita, pentru ca nu poate executa Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei, care isi tine toate fondurile in conturile Trezoreriei. Conform legilor in vigoare, societatile comerciale nu pot bloca sau executa conturile ministerelor din Trezorerie. In alta ordine de idei, Pilot Service nu-si poate desfasura activitatea in tot portul. De fapt, hotararea judecatoreasca nu este respectata. Exista discutii cu reprezentantii ministerului pentru reglarea situatiei, dar inca nu s-au inregistrat rezultate. Daca lucrurile vor ramane neschimbate, se impune un nou dosar intre parti. Societatii Pilot Service nu-i mai ramane decat sa actioneze in judecata ministerul pentru neexecutarea unei hotarari judecatoresti. Oricum, daca in privinta banilor situatia este oarecum explicabila, in ceea ce priveste activitatea de pilotaj instanta a stabilit ca ministerul nu avea calitatea si nu putea organiza licitatii. Prin aceasta hotarare s-a anulat licitatia prin care se concesionase activitatea in cele doua zone ale portului si se instaurase monopolul. Cu toate ca Pilot Service si ceilalti operatori, care au acelasi obiect de activitate, au dreptul sa-si desfasoare activitatea in mod concurential pe zona intregului port, acest lucru nu este posibil. Printr-un ordin verbal abuziv s-a dispus restrictionarea activitatii societatii Pilot Service tot la zona doi. Fara nici un fel de ratiuni, la presiunile conducerii MLPTL, hotararea judecatoreasca nu este respectata de Autoritatea NavalaUrmareste-ne pe Grupul de Whatsapp