Portul Constanta este un competitor de temut pentru Portul Rotterdam
Portul Constanta este un competitor de temut pentru Portul RotterdamVizita ministeriala olandeza a deschis noi perspective comerciale pentru Romania
Ministrul olandez Karla Peijs a fost impresionata de anvergura dezvoltarii economice a Portului Constanta * Terminalul de containere Mol II Constanta Sud a uimit delegatia olandeza * Intrarea in Uniunea Europeana a Romaniei va fi sprijinita de olandezi * Concluzia finala: Portul Constanta este un competitor foarte puternic pentru majoritatea porturilor europene * Olandezii vor investi in zona de sud a portului Constanta Sud-Agigea
Ministrul Transporturilor, Constructiei si Turismului, Miron Mitrea, si ministrul Transporturilor, Lucrarilor Publice si Managementului Apelor din Regatul Olandei, Karla Peijs, s-au intalnit ieri la Constanta. Cei doi omologi au purtat discutii vizavi de stadiul dezvoltarii Portului Constanta, precum si in legatura cu relatiile comerciale dintre cele doua state. In timpul discutiilor s-a pus accent pe sprijinul primit de Romania in timpul negocierilor privind Capitolul 9- "Politica in transporturi" din partea ministerului de resort din Olanda. S-au remarcat relatiile foarte stranse dintre cele doua ministere, interesul comun pentru navigatia pe raurile interioare, pentru autostrazile maritime, pentru problemele legate de industria nautica si faptul ca s-a colaborat intens in aceste domenii. In pregatirea presedintiei Olandei pentru Uniunea Europeana, Karla Peijs a efectuat un tur al noilor tari membre ale Uniunii Europene si a vizitat si cele doua state candidate, Bulgaria si Romania. Reprezentanta Olandei a reafirmat sprijinul tarii sale pentru Romania in cadrul negocierilor de aderare a tarii noastre la structurile UE. Sosita la sediul Administratiei Porturilor Maritime Constanta, delegatia a fost primita de intreaga conducere a acestei institutii, care a facut o scurta prezentare a Portului Constanta. Delegatia olandeza a fost extrem de impresionata de vizita efectuata in Portul Constanta, ministrul Karla Peijs declarand ca "Portul Constanta este un competitor foarte puternic pentru portul olandez Rotterdam". Noul terminal de containere din Mol 2 Constanta Sud-Agigea, care este, de fapt, cel mai nou si cel mai complex terminal de containere din intreaga Europa, a fost punctul forte al vizitei, oaspetii declarand ca sunt gelosi pe faptul ca acest terminal a fost construit de japonezi, si nu de olandezi. Multe dintre obiectivele propuse de olandezi pentru timpul presedintiei UE coincid, de altfel, cu principalele obiective propuse de Romania in ceea ce priveste domeniul traficului portuar si maritim de marfuri. Securitatea navigatiei si portuara, navigatia pe caile interioare, viitorul aviatiei comerciale reprezinta punctele comune ale obiectivelor celor doua tari. Cu eforturi comune se doreste ca navigatia pe fluviul Dunarea sa fie dezvoltata astfel incat ruta fluviala sa devina o artera comerciala foarte importanta a Europei. Directorul general al Companiei Nationale Administratia Porturilor Maritime SA Constanta, Gheorghe Moldoveanu, a declarat: "Avem legaturi de aproximativ zece ani cu Ministerul Transporturilor si Ministerul de Externe din Olanda, am colaborat cu succes la realizarea Master-Planului pentru Portul Constanta de catre specialistii olandezi si avem contracte cu portul Rotterdam cu care dorim o colaborare mai puternica". De ambele parti s-a evidentiat un puternic interes in vederea dezvoltarii transportului de marfuri pe axa Constanta-Rotterdam. Pe de alta parte, partea olandeza s-a aratat interesata sa faca investitii in zona de sud a Portului Constanta, unde se are in vedere construirea unui terminal special de operare a navelor de mare tonaj.Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp