Posibile schimbări pentru proprietarii de maşini Timbrul de mediu ar putea fi transformat în impozit anual
Posibile schimbări pentru proprietarii de maşini: Timbrul de mediu ar putea fi transformat în impozit anual
09 Dec, 2015 00:00
ZIUA de Constanta
2655
Marime text
Deputatul UDMR József Moldován a depus o iniţiativă legislativă care presupune ca timbrul de mediu (taxa auto) să fie transformat în impozit anual. În acest fel, această taxă de primă înmatriculare ar putea deveni una de utilizare plătibilă eşalonat. În acest mod, plata s-ar putea face pe durata de utilizare a maşinii, cu o tranşă mai mică la început, dar a cărei valoare va creşte în fiecare an.
Timbrul de mediu se calcula în funcţie de nivelul emisiilor de dioxid de carbon, dar cu o cotă de reducere cu atât mai mare cu cât maşina este mai veche, după principiul maşina veche, deşi poluează mai mult decât una nouă, funcţionează pentru o perioadă mai scurtă şi, astfel, poluează mai puţin în timp, potrivit profit.ro.
La noua modalitate, regula ar fi ca timbrul să devină impozit anual, care, la început, să fie mai mic şi să crească pe parcursul anilor, cu cât creşte gradul de uzură al maşinii şi riscul ca ea să polueze mai mult.
Faţă de timbrul de mediu actual, impozitul nu va mai avea acea reducere în funcţie de vechime, deci vor fi dezavantajate maşinile vechi la prima înmatriculare.
Nu se va aplica maşinilor care au timbrul plătit, ci pentru cele care abia urmează să fie înmatriculate sau la care taxa s-a restituit.
Impozitul va fi mai mic la început şi va creşte ulterior. Este luat în calcul un coeficient care ţine cont de durata medie de folosire a unei maşini, care, pe baza datelor Registrului Auto Român, ar fi de 15 ani.
Însă acest sistem de creştere graduală îi va dezavantaja pe cei care folosesc mai mulţi ani maşina.
Cuantumul impozitului va fi actualizat periodic, în funcţie de modificările care pot fi adoptate în domeniu de Comisia Europeană.
Sistemul de taxare a fost introdus în ianuarie 2007
Sistemul de taxare a proprietarilor de maşini a fost introdus odată cu integrarea României în Uniunea Europeană, în ianuarie 2007. A suferit 14 modificări până la momentul actual, deoarece Comisia Europeană a atras atenţia de mai multe ori că formulele aplicate sunt discriminatorii.Mii de proprietari de autovehicule au contestat în instanţă taxele aplicate sub diferite forme.
Timbrul de mediu, introdus în martie 2013, a majorat cu aproximativ 10% suma de plată pentru autovehiculele Euro 4 şi Euro 3 şi a redus cu 60 - 90% taxa pentru maşini Euro 2, Euro 1 şi non-euro.
La începutul acestui an, ministrul Mediului a anunţat că taxa auto ar putea suferi noi modificări în 2016.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii