Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
04:03 25 07 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Premiera absoluta in industria constructiilor de nave din Romania

ro

13 Dec, 2004 00:00 1235 Marime text

Daewoo Mangalia a mai livrat o nava catre beneficiar

In docurile DMHI a fost construita cea de-a treia nava de tip vrachier autodescarcator din lume * Beneficiarul este grupul J.J.Sietas din Germania, care a facut deja receptia navei * Vrachierul are capacitatea de a efectua automat descarcarea marfii din magazii cu mijloacele bordului constand intr-un sistem special de benzi rulante conceput expres pentru acest lucru #

In ziua de 9 decembrie a.c. a avut loc livrarea proiectului de nava cu numarul 1044. Nava are o lungime totala de 166,30 metri, latimea de 24 de metri, inaltimea de la catarg la chila este de 14 metri si deplasamentul de 28.000 de tone dead-weight. Constructia a fost livrata catre grupul german J.J.Sietas. In cele 437 de zile care s-au scurs de la semnarea contractului pentru acest proiect, semnare ce a avut loc in data de 1 octombrie 2003, santierul naval Daewoo Mangalia a avut de trecut, practic un examen destul de exigent, un test al posibilitatilor sale de a furniza calitate la cele mai inalte standarde. Cei de la Daewoo considera ca au fost supusi unui adevarat test al calitatii deoarece beneficiarii sunt nemti, acestia fiind cunoscuti in toata lumea ca extrem de exigenti in controlul calitatii produselor finite pe care le achizitioneaza dar si pe care le fabrica. La receptia comenzii, nemtii au fost foarte multumiti de calitatea superioara a navei livrate. Complexitatea proiectului, Self Unloader Bulk carrier, (vrachier autodescarcator) de 28.000 de tone dead-weight face ca nava sa fie deosebita din mai multe puncte de vedere. Structura vrachierului este de fapt cea a unui mineralier cu un deplasament identic, sistemul automat de descarcare facand din acesta cel mai sofisticat vrachier care s-a construit vreodata atat in cadrul santierului Daewoo Heavy Industries Mangalia, cat si in Romania. Sub magaziile de marfa, vrachierul este prevazut cu un sofisticat si inovativ sistem de benzi rulante care transporta marfa pe puntea principala de unde aceasta este dirijata pe un brat mobil, permitand astfel descarcarea marfii fara a mai fi necesara interventia operatorilor portuari.Printre alte asemenea sisteme tehnice revolutionare de la bordul navei se evidentiaza in mod deosebit portile de la fundul magaziilor care sunt actionate hidraulic, sistemul de curatare activa a magaziilor prin insuflare de aer sub presiune si stemul video integrat de urmarire a procesului de descarcare, cat si sistemul de balastare printr-o metoda adaptata in vederea realizarii balastarii intr-un timp mult mai scurt comparativ cu navele obisnuite din aceeasi categorie. Cu acest deplasament vasul este cel mai mare vrachier autodescarcator din Europa, la aceasta capacitate existand in lume doar doua astfel de nave, ambele construite in santierul naval german J.J. Sietas.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii