Premieră în România! Finalizarea noului pod de la Agigea, deblocată de judecători. CNAPMC, obligată să reia procedura de atribuire
Premieră în România!: Finalizarea noului pod de la Agigea, deblocată de judecători. CNAPMC, obligată să
21 Oct, 2013 00:00
ZIUA de Constanta
4784
Marime text
În data de 28 iulie, pe malul dinspre Agigea al canalului a început montajul primului tronson de tablier metalic. Acesta a fost transportat pe apă la locul de montaj cu macaraua plutitoare Neptun, cu care s-a realizat şi montajul tablierului pe grinda pilonului de pe mal la o înălţime de 17 metri deasupra Mării Negre. Tehnologia de montaj dinspre apă este o premieră în România
După un blocaj care a durat mai multe luni, Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime Constanţa SA poate continua, în sfârşit, obiectivul numărul doi al proiectului „Pod Rutier la km 0+540 al Canalului Dunăre - Marea Neagră”, cunoscut ca şi al doilea pod de la Agigea. Fără acest „mic” proiect, ce presupune construirea unei bretele rutiere (de circa 1,5 kilometri) pentru conectarea cu drumul naţional 39, traversarea noului pod ar fi imposibilă, chiar dacă acesta ar fi gata mâine! Potrivit specialiştilor, breteaua de conectare la şoseaua naţională va asigura o legătură directă între zonele de Nord şi de Sud ale portului Constanţa.
Conform CNAPMC, podul rutier la km 0+540 al Canalului Dunăre - Marea Neagră are o structură de tip hobanat şi va fi cel mai mare pod de acest gen din România. Valoarea aprobată a contractului de finanţare este de 191.797.112 lei (inclusiv TVA).
Această importantă investiţie pentru judeţ are două obiective. Primul este reprezentat de podul rutier şi lucrările aferente infrastructurii şi de acces în Portul Constanţa. Contractul de asistenţă tehnică aferent primului obiectiv a fost atribuit societăţii Poyry SA (actual SC Luca Way SRL) şi are o valoare de 3.493.527,6 lei. Contractul de execuţie a lucrărilor (pod rutier) a fost atribuit firmei Apolodor Comimpex SRL (valoarea contractului fiind de 81.618.171,6 de lei).
Obiectivul 2 - Bretea de acces la DN39
În data de 26.09.2012 au fost publicate în SEAP anunţul de participare şi documentaţia de atribuire parte a obiectivului număr 2 al proiectului „Pod Rutier la km 0+540 al Canalului Dunăre - Marea Neagră” - Bretea de acces la DN39.
În data de 19 noiembrie 2012 a avut loc deschiderea ofertelor. Potrivit CNAPMC, au procurat documentaţia de atribuire companii atât din ţară, cât şi din străinătate, şapte prezentându-se cu oferte. La începutul lunii iunie a acestui an, unul dintre cei 7 participanţi, respectiv asocierea firmelor Sociedade de Construcoes Soares da Costa SA şi SC Oyl Company Holding AG SRL, s-a adresat Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor. Aici a solicitat constatarea netemeiniciei modalităţii de evaluare a îndeplinirii criteriilor de calificare şi selecţie a ofertei sale.
Concret, cele două unităţi mai sus precizate au cerut CNSC anularea raportului procedurii de atribuire al CNAPMC şi a actelor subsecvente acestuia. În baza documentelor depuse de părţi, CNSC a admis contestaţia formulată de către Sociedade de
Construcoes Soares da Costa SA, anulând raportul procedurii şi adresele de comunicare ale acestuia. La începutul lunii august, compania Bilfinger Baugesellschaft G.M.B.H Wien (unitate clasată pe primul loc în cursa de atribuire a obiectivului nr. 2, conform unor surse) a atacat în instanţă decizia CNSC, la Curtea de Apel Bucureşti. La finele săptămânii trecute, judecătorii din capitală au respins acţiunea celor de la Bilfinger, menţinând astfel hotărârea Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor. Altfel spus, în scurt timp, CNAPMC va trebui să aleagă un nou câştigător al contractului pentru obiectivul numărul 2 „Bretea de acces la DN39” şi să spere că de această dată procedura nu va mai fi contestată.
După un blocaj care a durat mai multe luni, Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime Constanţa SA poate continua, în sfârşit, obiectivul numărul doi al proiectului „Pod Rutier la km 0+540 al Canalului Dunăre - Marea Neagră”, cunoscut ca şi al doilea pod de la Agigea. Fără acest „mic” proiect, ce presupune construirea unei bretele rutiere (de circa 1,5 kilometri) pentru conectarea cu drumul naţional 39, traversarea noului pod ar fi imposibilă, chiar dacă acesta ar fi gata mâine! Potrivit specialiştilor, breteaua de conectare la şoseaua naţională va asigura o legătură directă între zonele de Nord şi de Sud ale portului Constanţa.
Conform CNAPMC, podul rutier la km 0+540 al Canalului Dunăre - Marea Neagră are o structură de tip hobanat şi va fi cel mai mare pod de acest gen din România. Valoarea aprobată a contractului de finanţare este de 191.797.112 lei (inclusiv TVA).
Această importantă investiţie pentru judeţ are două obiective. Primul este reprezentat de podul rutier şi lucrările aferente infrastructurii şi de acces în Portul Constanţa. Contractul de asistenţă tehnică aferent primului obiectiv a fost atribuit societăţii Poyry SA (actual SC Luca Way SRL) şi are o valoare de 3.493.527,6 lei. Contractul de execuţie a lucrărilor (pod rutier) a fost atribuit firmei Apolodor Comimpex SRL (valoarea contractului fiind de 81.618.171,6 de lei).
Obiectivul 2 - Bretea de acces la DN39
În data de 26.09.2012 au fost publicate în SEAP anunţul de participare şi documentaţia de atribuire parte a obiectivului număr 2 al proiectului „Pod Rutier la km 0+540 al Canalului Dunăre - Marea Neagră” - Bretea de acces la DN39.
În data de 19 noiembrie 2012 a avut loc deschiderea ofertelor. Potrivit CNAPMC, au procurat documentaţia de atribuire companii atât din ţară, cât şi din străinătate, şapte prezentându-se cu oferte. La începutul lunii iunie a acestui an, unul dintre cei 7 participanţi, respectiv asocierea firmelor Sociedade de Construcoes Soares da Costa SA şi SC Oyl Company Holding AG SRL, s-a adresat Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor. Aici a solicitat constatarea netemeiniciei modalităţii de evaluare a îndeplinirii criteriilor de calificare şi selecţie a ofertei sale.
Concret, cele două unităţi mai sus precizate au cerut CNSC anularea raportului procedurii de atribuire al CNAPMC şi a actelor subsecvente acestuia. În baza documentelor depuse de părţi, CNSC a admis contestaţia formulată de către Sociedade de
Construcoes Soares da Costa SA, anulând raportul procedurii şi adresele de comunicare ale acestuia. La începutul lunii august, compania Bilfinger Baugesellschaft G.M.B.H Wien (unitate clasată pe primul loc în cursa de atribuire a obiectivului nr. 2, conform unor surse) a atacat în instanţă decizia CNSC, la Curtea de Apel Bucureşti. La finele săptămânii trecute, judecătorii din capitală au respins acţiunea celor de la Bilfinger, menţinând astfel hotărârea Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor. Altfel spus, în scurt timp, CNAPMC va trebui să aleagă un nou câştigător al contractului pentru obiectivul numărul 2 „Bretea de acces la DN39” şi să spere că de această dată procedura nu va mai fi contestată.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii