Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
05:02 25 11 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Primul iaht de colectie a acostat in Portul turistic Tomis

ro

24 May, 2004 00:00 1131 Marime text

Romanii au semnat primul contract din istorie de restaurare a unei nave

Velierul este incadrat in categoria navelor de epoca si are o valoare pe piata colectionarilor de peste 200.000 de lire sterline * Construit in anul 1963, vasul este primul din lume pentru constructia caruia s-a folosit procedeul - de avangarda pe atunci - al lemnului laminat * In perioada sa de glorie, velierul a castigat, intre anii 1963-1966, una dupa alta, peste zece regate nautice la nivel mondial * Ambarcatiunea urmeaza a fi restaurata la Bucuresti, intr-un atelier specializat, de catre cei mai buni marangozi si dulgheri romani

In urma cu aproximativ cinci zile, in Portul turistic Tomis a acostat velierul "Roquette", care navigheaza sub pavilion englez. Ambarcatiunea a sosit dupa un voiaj de 1800 de mile marine, ultimul port parasit de nava fiind portul de vase de agrement Imperia din Italia. Iahtul "Roquette" are o lungime de 13,10 metri, o latime de 3,5 metri si un deplasament de 12 tone. Echipajul este format din patru oameni. Vasul este echipat si cu un motor de tipul Volvo Penta de 38 de cai putere, folosit in special pentru manevre in spatii restranse. Catargul cu o lungime de 12 metri poate acoperi o cerinta velica de peste 200 de metri patrati (randa, foc si spinacher), suprafata velica ce-i poate asigura o viteza de croaziera de 12 mile pe ora. Ceea ce este intr-adevar deosebit la acest velier este faptul ca vasul este inclus in categoria navelor de colectie, de serie mica. Valoarea acestui vas este foarte mare in comparatie cu unul de aceleasi dimensiuni si caracteristici, aceasta fiind de aproximativ 200.000 de lire sterline. Pentru cunoscatori, dar si pentru impatimitii navigatiei cu vele, putem spune ca velierul a fost construit in anul 1963 in docurile renumitului santier Camper & Nicholson din Anglia, santier naval care are ca traditie exclusiv constructia de iahturi de competitie sau de agrement. Velierul "Roquette" a apartinut pentru prima oara, de cand a fost lansat la apa in 1963, chiar patronului santierului naval englez, lordul Nicholson. Din punct de vedere constructiv, nava este prima din lume pentru care s-a folosit, la construirea operei vii, material format din lemn laminat, in cazul nostru - mahon, procedeu care, in anii `60 era de domeniul tehnicii de avangarda. Actualul proprietar al ambarcatiunii este un englez, membru al "Royal Club" din Marea Britanie. In portofoliul de regate al velierului se numara nu mai putin de zece regate mondiale, castigate una dupa alta in anii 1963-1966, calitatile nautice unice ale acestuia facilitand obtinerea acestor rezultate cu totul deosebite. Probabil ca si aceste importante rezultate competitionale au concurat la ridicarea valorii acestei ambarcatiuni. Nava a fost adusa in Romania pentru a fi supusa unui vast proces de restaurare, acest aspect definind, de fapt, o alta caracteristica unica a acestei prezente in Portul turistic Tomis, deoarece pentru Romania este pentru prima oara cand un om de afaceri strain apeleaza la experienta unor marangozi si dulgheri navali romani in vederea restaurarii unei nave. Acest contract de restaurare incheiat intre partea romana si cea engleza este primul de acest fel din istoria postbelica. Iahtul "Roquette" urma ca ieri sa-si definitiveze ultimele pregatiri in vederea tranzitarii Canalului Dunare - Marea Neagra, portul terminus fiind Giurgiu. De acolo ambarcatiunea urmeaza a fi dezarmata si pusa pe un cavalet special, in vederea transportarii pe sosea la Bucuresti, acolo unde se afla atelierul special de restaurare.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii