Promotiile Aliment Murfatlar, nascocite pentru a pacali clientii
Promotiile Aliment Murfatlar, nascocite pentru a pacali clientii
01 Mar, 2007 00:00
ZIUA de Constanta
2958
Marime text
Chiar daca pe produse sunt etichete care indica reduceri, la casa ti se cere pretul intreg
In Constanta au aparut in ultimii ani foarte multe magazine alimentare. Oricine a dorit sa isi faca un business si-a deschis o alimentara sau un magazin mixt. Facut dupa posibilitatile financiare, dupa gusturile celui care a investit banii sau la fel cum a vazut investitorul, nu stiu unde multe din aceste magazine mixte au sfarsit dupa cateva luni. Pe langa acest fel de comert, in timp, pe piata au aparut si societati mai mari care au deschis mai multe puncte de lucru, un exemplu in acest sens fiind si Aliment Murfatlar. O parte din acestia au avut experienta alimentarilor post decembriste, pe unde au lucrat in diferite functii si in timp au reusit sa isi puna pe picioare afacerile. Un astfel de model este si cel al lantului de magazine intitulate Aliment Murfatlar. Aparute cu ceva ani in urma, fiind pozitionate in zone foarte bune ale orasului si profitand de lipsa concurentei adevarate de pe piata la momentul respectiv, societatea a prosperat. In timp insa, lucrurile s-au complicat pentru ca au aparut lanturi multinationale de magazine care au reusit sa se impuna imediat prin gama diversificata de produse, calitatea serviciilor si, nu in ultimul rand, preturile foarte bune. Pentru a se descurca in aceste conditii vechile alimentari din oras au inceput usor, usor, sa incerce sa isi schimbe politica de piata prin fel si fel de campanii si promotii prin care se incerca, chipurile, o fidelizare a clientelei. Teoria e buna, practica e dezastruoasa Strategia pusa la cale de administratorii societatii se dovedeste a fi in realitate doar un foc de paie. Deoarece personalul a fost croit dupa metode ce nu fac onoare niciunui magazin, ea nu a dat roadele scontate. De-a lungul timpului am sesizat un numar mare de nereguli in magazinele Aliment Murfatlar, incepand cu produse expirate expuse la vanzare si terminand cu vanzatoarele care iti incarca bonul de plata sau refuza sa iti dea restul exact, incercand pe cat se poate sa ciupeasca si ele ceva. La momentul respectiv, am intocmit chiar si un "trialog" al clientului Aliment Murfatlar, pe care il sfatuiam sa il respecte pentru a pleca multumit din aceste magazine. Prima regula era sa intoarca pe toate fetele produsele pe care doreste sa le achizitioneze si sa verifice cu atentie data la care acestea expira. Al doilea pas era cel al controlului bonului de casa pentru a nu avea surpriza neplacuta sa plateasca si produse pe care nu le-a achizitionat. Ultima regula era a restului pe care, pentru a-l obtine, cumparatorul trebuie sa dea dovada de incapatanare si tenacitate. Insa degeaba marul este frumos la exterior, daca in interior este gaunos. Intre timp, pe lista s-a mai adaugat un punct. Pseudopromotiile Aliment Murfatlar La magazinul situat in Tomis Nord, pe strada Cismelei, printre produsele expuse la vanzare se gasesc si rezerve pentru odorizante de camera. Desi pe ambalaj este scris in asa fel incat sa iti sara in ochi ca produsul face parte dintr-o oferta, pretul lui fiind redus cu 50%, in realitate lucrurile stau altfel. In momentul in care ajungi la casa pentru a-l plati, constati cu stupoare ca in realitate pretul care ti se cere nu este redus fiind nevoit sa achiti valoarea integrala. Daca in cos ai mai multe bunuri, probabil ca nu vei realiza decat acasa ca ai fost pacalit de campania de reduceri tipica celor de la Aliment Murfatlar. Daca esti mai vigilent si iti vei arunca totusi ochii pe bon in momentul in care achiti cumparaturile, vei observa discordanta intre pretul cerut si cel pe care te asteptai tu sa il platesti. Vanzatoarele "saritoare" Daca ai nervi buni si ceva curaj, iti iei inima in dinti si incepi negocierile cu angajatele magazinului. Trebuie sa fii rapid in explicatii, sa aduci argumente puternice si sa incerci sa zambesti daca iti doresti cu adevarat sa iti recuperezi banii. Daca pana in acest moment vanzatoarele mimau o tentativa de zambet, de acum, gata, s-a terminat cu amabilitatile. Cu o mimica a fetei care nu iti inspira vreun sentiment crestinesc, vei fi intrebat ce s-a intamplat si de ce indraznesti sa tulburi linistea magazinului. Orice argumente vei aduce pentru a-ti sustine cauza in final vei fi invins pentru ca vina e oricum a ta. Daca reusesti sa "dovedesti" una, imediat o colega saritoare va avea grija sa intervina. Din acest moment, lupta e pierduta. Toata lumea se va uita urat la tine si, resemnat, trebuie sa accepti infrangerea. Pentru ca de la Aliment Murfatlar "nu pleaca nimeni nemultumit", ti se va da totusi, pentru ca vanzatoarele sunt "fete de treaba", iar politica societatii este una in favoarea clientului, inca un produs la promotie ca sa te incadrezi in banii pe care i-ai platit. Rusinat probabil ca ai avut tupeul sa fii nemultumit de promotiile din magazin, dar pe de alta parte multumit ca ai reusit sa iti micsorezi paguba, vei pleca acasa. Pe drum, e posibil sa iti aduci aminte ca de fapt ai vrut doar un produs si ca te-ai ales cu doua. De fapt, ai fi vrut banii inapoi, insa gandul de-a te intoarce in magazin si a mai trece odata printr-o confruntare cu vanzatoarele te convinge sa mergi acasa. Cert este ca dupa o astfel de experienta, orice client se va feri de promotiile capcana ale societatii Aliment Murfatlar.Scris de: {autor}A.F.{/autor}
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii