Prostia comandantului a dus la scufundarea navei Karim I
Prostia comandantului a dus la scufundarea navei Karim IUn nou episod din serialul stupid "Cum sa te scufunzi cu nava la cheu"
Nava Karim I s-a scufundat luni seara in dana zero a Portului Constanta * Ea urma sa intre la reparatii pe docul Sorena * La cererea comandantului au fost efectuate decupaje in bordajul navei chiar deasupra liniei de plutire * Din cauza valurilor produse de traficul naval din zona, nava a luat apa prin decupajul de 16 metri si la ora 21 s-a scufundat * Cei 12 marinari de pe vas au scapat teferi si nu s-au ales decat cu o spaima pe cinste * Ei au refuzat internarea cu toate ca mai multe ambulante au fost prezente la locul incidentului * Karim I avea o rezerva de 35 de tone de motorina si 200 de litri de ulei * Combustibilul a inceput sa se scurga in acvatoriul portuar pentru colectarea lui fiind montat un baraj antipoluant si se actioneaza cu o nava tip Depol * Incompetenta comandantului egiptean Aiad Ali Hassan si a echipajului sau a condus la scufundarea navei * Astfel de nave vechi, sub standarde, cu echipaje slab pregatite sunt deja un pericol pentru siguranta navigatiei in Portul Constanta
In urma cu aproximativ o saptamana, nava Zoppun, sub pavilion Turcia, efectua manevra de plecare din dana 32 a Portului Constanta. Pe timpul manevrei, vaporul turcesc pe fondul vremii nefavorabile a intrat in coliziune cu cargoul Karim I, sub pavilion Cambodgia, care era acostat la dana RO RO 2 pentru descarcare. In urma coliziunii, Karim 1 a fost avariata, avand o gaura in bordaj de aproape un metru si jumatate deasupra liniei de plutire.Autoritatile portuare au deschis o ancheta si au retinut nava Zoppun in rada interioara a portului.Cu doua saptamani inaintea acestui incident naval, nava Zoppun a fost implicata intr-un accident maritim si a poluat cu hidrocarburi dana 70 a Portului Constanta. Nava Karim I a fost construita in anul 1971, avea un deplasament de 2500 de tone deadweight si transporta marfuri generale. Luni, spre seara Karim I, se afla acostata in dana zero in apropierea docului plutitor al societatii Sorena. Pe timpul zilei, o echipa de muncitori, angajata de comandantul navei Aiad Ali Hassan, a efectuat un decupaj in bordajul navei cu scopul de a inlocui tablele avariate in urma coliziunii. Decupajul in bord avea o suprafata de 16 metri si era putin peste linia de plutire. Nava fiind goala si foarte usoara in momentul in care prin zona unde este acostata a trecut alta ambarcatiune, din cauza valurilor, a intrat in balans si a luat apa prin decupajul din bord. Din neglijenta comandantului si a echipajului volumul acumulat in magazii a afectat asieta navei care s-a inclinat pe un bord, iar in jurul orei 21.00 cargoul s-a rasturnat brusc si s-a scufundat in mai putin de 10 minute. Incompetenta comandantului a dus la scufundarea navei.Combustibilul din tancurile navei Karim I a inceput sa se scurga in acvatoriul portuar. Vasul avea o rezerva de 35 de tone de motorina si 200 de litri de ulei. Zona accidentului a fost inconjurata cu un baraj plutitor antipoluant in lungime de 320 de metri montat imediat dupa scufundare. In zona patruleaza si o nava tip Depol. Seful Capitaniei Zonale Constanta Alexandru Mezei a declarat ca cercetarile au scos la iveala faptul ca asteptand sa intre la reparatii pe docul Sorena, comandantul navei Karim I a angajat o echipa autorizata pentru efectuarea unor reparatii prealabile. Cei doisprezece marinari de pe vas au reusit sa se salveze, ei fiind primiti la bordul unui vas egiptean aflat in zona. La fata locului s-au deplasat mai multe echipaje ale ambulantei, reprezentanti ai Politiei Transporturi si reprezentanti ai Capitaniei Portului. In cursul zilei de ieri, nava a fost inspectata cu scafandri in vederea identificarii avariilor si a pozitiei exacte pentru a se stabili procedurile de ranfluare si prevenire a poluarii. Zilele urmatoare vor incepe procedurile de ranfluare. Zona este supravegheata de catre Serviciul Supraveghere Port, evenimentul fiind investigat de catre reprezentantii Capitaniei Zonale Constanta. Portul Constanta inca accepta nave iesite din standarde cu echipaje prost pregatite care reprezinta un risc pentru navigatie. Incompetenta comandantului si a echipajului au condus la acest accident naval desprins parca din filmele cu prosti.Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp