Raiffeisen-Unita, combinatie paguboasa
Raiffeisen-Unita, combinatie paguboasaBancherilor nul le pasa de clienti
Cu patru luni in urma, autoturismul achizitionat de familia Bizdic a fost implicat intr-un accident de circulatie * Masina, marca Renault Megane, a suferit avarii majore la nivelul structurii de rezistenta * Automobilul a fost asigurat Casco la societatea de asigurari Unita * Nici pana in ziua de astazi, clientul bancii si al firmei de asigurari pentru care Banca Raiffeisen figureaza ca reprezentant, nu si-a putut rezolva problema * Intr-un raport de expertiza tehnica al masinii avariate, se mentioneaza ca singura solutie este schimbarea autoturismului cu unul nou * Logica sta tocmai in faptul ca reparatiile celui avariat depasesc, ca valoare, aproape de doua ori pretul unui autoturism nou * Cei de la Raiffeisen ne-au spus ca problema este in curs de rezolvare * Cand au aflat de cazul de care ne interesam, asiguratorii Unita au refuzat sa ne dea informatii prin telefon
Imaginea bancilor precum si cea a societatilor de asigurare are mult de suferit, de pe urma micilor "magarii" la care sunt supusi anumiti clienti ai acestor institutii. Totodata, si firmele mari producatoare de autoturisme au de suferit. De exemplu, firma franceza Renault pierde extrem de multi clienti sau potentiali clienti, tocmai prin piedicile puse de reprezentantii unor banci sau ai unor societati de asigurari,Cazul de fata aduce in vizorul opiniei publice o situatie grava, care nu face altceva decat sa descurajeze clientela atat a bancilor implicate in acest caz dar si a firmelor de asigurari.Familia Alexandru si Emilia Bizdic a contractat, pe 31 iulie 2002, un credit cu banca Raiffeisen Constanta, in vederea achizitionarii unui autoturism marca Renault megane Clasic. Valoarea creditului se ridica la cifra de 13.482 de Euro. In vederea aprobarii creditului solicitat de familia Bizdic, banca a impus mai multe conditii printre care si asigurarea masinii ce urma sa fie achizitionata la societatea de asigurari Unita. Conform politei de asigurare cu seria AV si numarul 100.016, reprezentant al societatii de asigurare Unita este chiar banca Raiffeisen. Totodata, autoturismul a fost asigurat si CASCO in varianta "avarii si furt" pentru suma de 13.492 de Euro, prima de asigurare fiind fixata in primul an pentru suma de 741 de Euro. Pe 28 aprilie anul acesta, sotii Bizdic au suferit un accident rutier in urma caruia autoturismul Renault Megane a suferit avarii importante. A doua zi dupa accident, a fost anuntata in scris societate de asigurari Unita, punandu-i-se, totodata, la dispozitie pentru expertiza si autoturismul avariat. In aceeasi zi, autoturismul a fost ridicat de la locul accidentului si transportat direct la service-ul auto Total Service International. Acest service este unicul concesionar al serviciilor anexe pentru societatea Renault Constanta. Societatea de service a fost de la bun inceput indicata de dealerul auto de unde a fost achizitionat automobilul, aceasta asigurand exclusiv garantia autoturismului. Tot in aceeasi zi, odata cu aducerea autoturismului avariat, in baza comenzii cu numarul 3197 societatea de reparatii auto a efectuat in prezenta reprezentantilor Unita un precontrol tehnic, lucrari mecanice de descarcerare si documentatia de piese de schimb necesare reconditionarii autoturismului. La prima vedere, autoturismul nu pare deloc avariat. In schimb, pe dedesuptul masinii podeaua si structurile de rezistenta sunt indoite catre interior, din punct de vedere geometric al deformarii, producandu-se o torsionare puternica a structurii caroseriei.Logica impunea o masina noua
Conform listei de preturi necesare reconditionarii masinii, valoarea totala se ridica la cifra de 266,9 milioane de lei, la care, separat, se adauga valoarea caroseriei: 223,091 milioane de lei. Cumulat, valoarea reparatiilor la care se adauga si manopera depasea cu mult valoarea unui autoturism luat nou din fabrica. La data de 30 aprilie, sotii Bizdic au solicitat in scris societatii de asigurare ca, pe timpul executarii reparatiilor masinii care au fost estimate a dura cu mult peste 30 de zile, contractul de asigurare sa fie suspendat conform articolului 6, paragraful 7 din contractul de asigurare al Unita. Ulterior Unita si-a dat acordul in scris. Desi autoturismul a fost in permanenta pus la dispozitia inspectorilor Unita, inca din ziua de 29 aprilie, dosarul de constatare a fost finalizat abia pe 14 mai anul acesta, odata cu chemarea sotilor Bizdic in vederea darii acordului scris privind conditiile de reparare si inaintat la sediul Unita aflat la Timisoara, deoarece urma aprobarea oficiala la "centru" a dosarului cu numarul AV 1-71/2003 CT. Pana la urma, din considerent lesne de inteles, familia Bizdic a ridicat din service automobilul avariat transportandu-l la domiciliu, nu inainte ca societatea de reparatii sa arate in scris in documentul cu numarul 3197/29.04.2003, faptul ca intreaga caroserie a automobilului prezenta caracteristica "caroserie torsionata, nu se poate repara, necesita inlocuire", decizie clara, data de un expert tehnic, asupra careia nu ar mai fi trebuit sa se faca nici un comentariu.In acelasi timp, societatea de reparatii a anexat si oferta de piese Renault Megane necesare reparatiei. Pretul pieselor de schimb originale pentru marca Renault este unic pe tara, iar reprezentantele prestigioasei firme auto nu efectueaza reparatii decat cu piese originale carora le asigura garantie. Dosarul de constatare a fost semnat de familia Bizdic, in conditiile acordarii de societatea de asigurare Unita a daunei totale, chestiune stipulata la punctul nr.8 din "Mentiuni speciale" ale politei de asigurare. Conform declaratiilor sotilor Bizdic, in ziua de 23 mai, s-au prezentat la domiciliul acestora doi inspectori ai societatii Unita Timisoara, Gheorghe Nacev si Marcel Giuchin. Timisorenii au fost insotiti de alti doi inspectori de la Unita -Constanta, Florin Belciug si Florentina Ardeleanu. Acestia au verificat din nou autoturismul avariat, au efectuat din nou alte fotografii, in special la caroserie, asigurand ca totul va fi rezolvat in timp scurt conform propunerilor din dosarul de constatare.Teroarea asteptarii
Dupa sapte zile de tacere apasatoare, familia pagubita a solicitat societatii de asigurare prin adresa nr.1861/30 mai 2003, o informare scrisa privind modului de rezolvare al dosarului. Asa cum spun pagubitii, nu au primit absolut nici un raspuns. Dupa alte sapte zile de asteptare in zadar, Alexandru Bizdic s-a deplasat la sediul Unita-Constanta, pentru a solicita lamuriri cu privire la rezolvarea dosarului. Aici, insa, pagubitul primeste un raspuns ce putea fi avut un efect dezastruos asupra unui om cu un echilibru psihic mai instabil. Unita -Timisoara nu aprobase dosarul recomandand clientului sa-si repare singur masina avariata. De aici incolo incepe un joc vicios, cei de la Unita-Timisoara nefiind de gasit nici la telefoane, nici la sediu. Dupa multe aventuri, la mai bine de o luna de la raspunsul primit, Alexandru Bizdic a reusit sa-l contacteze pe directorul Serviciului de daune, Paul Parvu, de la Unita- Timisoara, care, conform declaratiei pagubitului, ar fi replicat ca in activitatea lui de peste 30 de ani in asigurari, pana la acea data, nu a aprobat inlocuirea nici unei caroserii. Cu toate acestea, directorul a acceptat sa se deplaseze la Constanta pentru a vedea personal problema. La data de 18 iunie, directorul Parvu impreuna cu Gheorghe Nacev de la Unita -Timisoara si cei doi inspectori de la Constanta, Belciug si Lucian Bucur, au venit la domiciliul reclamantilor. In ciuda discutiilor avute si a inspectiei vizuale ale autoturismului avariat, Paul Parvu de la Unita Timisioara a tinut-o pe a lui, sugerandu-i lui Alexandru Bazdac sa duca autoturismul la un alt service, sa taie cu sudura aripile din spate si pragurile, sa-i indrepte caroseria si sa o repare, urmand ca ulterior reparatiei Unita sa efectueze platile in limita a 85 % din valoarea autoturismului, restul reparatiei urmand sa fi fost suportata de familia Bizdic."Cui nu-i convine sa ne dea in judecata"
In opinia pagubitilor, opinia lui Parvu, era echivalenta cu o propunere de carpeala a masinii si nicidecum de reparare. Timisoreanul a refuzat transant schimbarea caroseriei, terminand discutiile cu autenticul "daca nu-si convine da-ne in judecata".Contactand directorul adjunct al bancii Raiffeisen, Irinel Rasoi, aceasta ne-a asigurat ca dosarul respectiv este in curs de rezolvare. In schimb cei de la Unita Constanta in speta, inspectorul Florin Belciug, s-a dovedit vadit de enervat de interesul nostru asupra acestui subiect, evitand sa ne dea un raspuns concret in momentul interpelarii noastre telefonice.Fata de cele de mai sus, banca Raiffeisen, in calitate de reprezentant al societatii Unita trebuia, sa intervina pentru urgentarea efectuarii platii despagubirii. Totodata, efectuarea platii despagubirii de catre banca, dupa retinerea sumei datorate de catre sotii Bizdic, sa se faca in Euro si nu in lei, conform articolului 8, alineatul 1 " conditii de asigurare" din polita de asigurare, tinandu-se cont, totodata, si de faptul ca atat imprumutul cat si plata ratelor lunare, dobanzi, etc, au fost efectuate in Euro. Vom reveni.Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp