Rambleul de cale ferata de langa ecluza Agigea s-a surpat
Rambleul de cale ferata de langa ecluza Agigea s-a surpatActivitatea la Romtrans si Zona Libera Constanta Sud a fost paralizata
Traficul feroviar in Zona Libera si spre sudul Litoralului a fost blocat * In noaptea de 19 octombrie, rambleul de cale ferata aflat inaintea podului feroviar de la Agigea s-a surpat, distrugand aproximativ 300 de metri de cale ferata * Traficul a 15 trenuri de marfa si de calatori a fost suspendat * Refacerea rambleului va dura cel putin doua luni de zile * CFR Infrastructura este responsabil de situatie, semne de cedare a structurii rambleului aparand de acum doua luni * Activitatea de transport care pana acum s-a efectuat pe calea ferata, va fi suplinita temporar prin intermediul transportului rutier si cel cu barje pe cale maritima
Aproximativ trei sute de metri liniari din rambleul de pamant care sustine calea ferata aflata in portiunea dinaintea podului feroviar de la ecluza Agigea, s-au surpat in cursul noptii de 19 octombrie a.c. Cateva mii de metri cubi de pamant, care formau rambleul pe relatia Constanta - Portul din Zona Libera Agigea-Mangalia, s-au surpat distrugandu-se, totodata, una din cele doua linii ferate. La locul producerii surparii, rambleul are o inaltime de aproximativ zece metri, surparea producandu-se aproape de limita piciorului podului feroviar care trece peste canalul Dunare-Marea Neagra. Aproximativ 15 trenuri de marfa si de calatori de pe reteaua Constanta - Portul Agigea din Zona Libera-Mangalia, au fost anulate. Activitatea majoritatii firmelor din Portul Constanta Sud Agigea, Zona Libera si Mangalia a fost paralizata, inregistrandu-se pierderi de milioane de dolari. Conform afirmatilor oficiale ale celor responsabili de situatie, in speta CFR Infrastructura, semne de surpare ale rambleului ar fi aparut in urma cu doua luni de zile o data cu precipitatiile abundente care au cazut in tot judetul Constanta. Radu Anton a declarat din partea CFR Infrastructura Constanta ca, au fost incepute lucrari de consolidare a rambleului cu aproximativ doua saptamani in urma, dar in noaptea de 19 octombrie situatia a scapat de sub control. In urma producerii catastrofei, ieri de dimineata, au sosit la fata locului specialisti ai CFR Infrastructura pentru evaluarea situatiei si in vederea luarii masurilor imediate ce se impun in astfel de cazuri. Din pacate, reconstructia va dura aproximativ doua luni de zile din momentul inceperii lucrarilor. Caracterul critic al acestei situatii este dat, in primul rand, de faptul ca reteaua de cale ferata distrusa in acea portiune si actualmente scoasa din uz, era singura varianta de transport feroviar de calatori si de marfa, fapt care a provocat incepand de ieri o situatie fara precedent in cazul firmelor ce isi desfasoara activitatea in Zona Libera , Portul Constanta Sud Agigea si zona economica din Mangalia.La fata locului, unii din lucratorii aflati acolo au declarat ca este posibil ca surparea sa fi fost determinata de lucrarile efectuate de utilajele firmei "Consal Trade", cea care se ocupa de ranforsarea structurii. Martorii spun ca pe o anumita lungime de la baza ar fi fost efectuate unele sapaturi care ar fi slabit structura constructiei. Deocamdata, autoritatile au luat masura ca marfurile ce trebuiau tranzitate din zonele afectate, sa fie transportate ori pe sosea. ori pe barje pe cale maritima.Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp