Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
10:31 26 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Razboi pentru Remorcajul Maritim

ro

31 Jul, 2003 00:00 2300 Marime text

Ape tulburi in Portul Constanta

Compania Coremar contesta modul de actiune al societatii private cu capital de stat Resalv SA Galati * Marul discordiei il reprezinta inchirierea a cinci remorchere de la Dunare de catre Coremar Constanta # Constantenii ii acuza pe cei de la Resalv Galati ca aplica un sistem de concurenta neloaiala * Galatiul se apara, spunand ca din contra, cei de la Coremar vor sa detina monopolul activitatii de remorcaj in Portul Constanta

In urma cu mai bine de doua luni, cotidianul nostru a deschis subiectul activitatii de remorcaj in Portul Constanta. La vremea aceea, se punea problema masluirii licitatiei in ceea ce priveste concesionarea activitatii de remorcaj in Portul Constanta, fiind data ca exemplu negativ, ceea ce s-a intamplat cu activitatea de pilotaj, activitate concesionata in anul 2000. Recent, am aflat, ca din nou, remorcajul maritim este in fierbere, la baza acestui fapt stand rivalitatea dintre societatile de remorcaj de la Dunare si societatea Coremar Constanta. Speta acestui scandal in devenire consta in faptul ca, la un moment dat, aproape toate remorcherele de la Dunare s-au aciuat in porturile maritime Constanta, Midia, Mangalia, datorita prevederilor unei ordonante recent adoptate de Guvern, conform careia remorcajul in porturile dunarene nu mai este obligatoriu. In acest context, disperarea celor de la Coremar este justificata, deoarece prezenta remorcherelor de la Dunare le sufoca activitatea. In legatura cu activitatea de concesionare a acestui serviciu, gurile rele spun ca mai mult ca sigur si in acest caz se vor petrece aceleasi "marsavii" la fel ca in cazul firmelor de pilotaj, deoarece prezenta remorcherelor de la Dunare in Portul Constanta a fost bine gandita de cei care vor sa acapareze aceasta activitate. Ultima "gaselnita", iesita la iveala, face referire la o tentativa de subinchiriere a cinci remorchere de catre compania Resalv SA -Galati. Este vorba de remorcherele Zimbru 2 de 4800 de cai putere, Alexandria 1 de 2400 de cai putere, Braila- 2400 CP , Liesti 2 -600 CP, Suceveni 3 - 600 CP. Prin adresa numarul 1743 din 30 iunie 2003, Coremar isi exprima intentia de a participa la o licitatie privind obtinerea contractelor de inchiriere pentru remorcherele din proprietatea Resalv, licitatie care ar fi urmat sa se fi organizat in conformitate cu prevederile Ordonantei de Urgenta 60/2001 privind achizitiile publice., In aceeasi adresa, Coremar spune ca, in cazul in care din motive intemeiate nu se organizeaza licitatia, sa le fie, totusi, luata in consideratie oferta de inchiriere, oferta destul de generoasa din punctul de vedere al celor de la Coremar. Astfel, in oferta Coremar, pentru un remorcher de 4800 de cai putere s-a oferit o chirie de 25.000 de dolari lunar, pentru un remorcher de 2400 de cai putere - 22.000 de dolari lunar, iar pentru un remorcher de 600 de cai putere, suma de 10.000 de dolari lunar. Ca raspuns la ofertele Coremar, cei de la Galati au remis o adresa cu numarul 1378/19 iunie 2003, prin care anunta ofertantul ca navele solicitate se aflau deja sub contracte de inchiriere la alte societati. In opinia staff-ului Coremar, cei de la Galati ar intentiona sa "joace" neloial, si fiind totusi o firma a statului, ar fi trebuit sa accepte ofertele cele mai consistente, mai ales ca se speculeaza faptul ca societatea care exploateaza, in prezen,t remorcherele pomenite ar plati numai 7 mii de dolari chirie lunar pe fiecare remorcher in parte.

Galatiul contraataca dur

Contactat telefonic, directorul general al Sc. Resalv SA-Galati, inginerul Viorel Bradea, ne-a spus ca, de fapt, situatia sta altfel. In opinia acestuia, SC Coremar este cea care tine mortis sa aiba monopolul remorcajului in Portul Constanta. Intentia Coremar-ului de a inchiria cele cinci remorchere ar face parte dintr-un plan diabolic de scoatere in afara luptei a celorlalte societati mai mici de remorcaj, care isi desfasoara activitatea in Portul Constanta. Tot Bradea ne-a spus ca, in prezent, societatea Resalv se afla in procedura de privatizare si ca, in acest stadiu, nu se pot efectua alte licitatii sau incheia alte contracte, singurele exceptii fiind doar prelungirea vechilor contracte, ca si in cazul reclamat de Coremar. Directorul Resalv considera ca cei de la Coremar fac un joc murdar, intentia lor fiind de a tulbura apele in avantajul lor. Cu toate acestea, Coremar Constanta, pe langa investitiile mari pe care le-a facut in parcul de nave, este unul dintre principalii contribuabili ai Constantei, iar fata de alte societati mici cu acelasi specific, are o traditie si o vechime in Portul Constanta de peste 50 de ani. In opinia reprezentantilor Coremar, majoritatea societatilor mici de remorcaj practica o concurenta neloaiala, preturile de dumping folosite de acestea, pentru atragerea clientilor, fiind cu mult sub realitatea pietei, ceea ce poate conduce la concluzia ca evaziunea fiscala este in voga.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii