Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
15:30 24 11 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Reteaua Benzinarii Portuari

ro

08 Aug, 2008 00:00 1354 Marime text

Cei sase politisti retinuti luni au fost supravegheati de DGA mai bine de un an si jumatate. Reteaua era extrem de bine pusa la punct si protejata, avand in vedere ca politistii lucrau, fara nicio jena, in vazul lumii. In birourile din Palas, furtunurile cu care sustrageau motorina au fost gasite aruncate neglijent pe jos, ceea ce denota ca politistii-benzinari nu se temeau de nimeni si de nimic. Nici de un control al sefilor, nici de IGPR. Concluziile le tragem singuri.

Gheorghe Panait, cel care a cazut in plasa "jandarmilor", este acelasi individ care, prin anul 2005 - 2006, s-a certat la cutite cu Ioan Bucur. Pentru ca nu avea activitate, Bucur ceruse atunci ca acesta sa fie cercetat prealabil. Cercetarea s-a finalizat cu o sanctiune, Bucur si Panait s-au certat la cutite, dar ultimul a pierdut. A fost mutat la Calarasi. Sindicatul, care avea insa un cui impotriva lui Bucur, l-a sprijinit si Panait a facut contestatie la IGPR. Sanctiunea a fost anulata si adjunctul de la TF Palas s-a intors la functia lui, pentru a-si lua locul in reteaua de benzinari. Punctele Palas si Valu au fost intotdeauna cele mai sensibile, in sensul ca de aici s-a furat la greu, orice, si de aici se produceau banii. In anul 2000, 22 de angajati ai CFR Palas au fost arestati dupa ce au furat o jumatate de vagon de farfurii. De-a lungul timpului, scandalurile cu politisti, bidoane si combustibil s-au tinut lant. Reteaua care a picat in urma cu cinci zile in plasa anchetatorilor a fost formata, cu cel putin 3 - 4 ani in urma, de Ioan Bucur, si reiese ca ducea la Nicolae Margarit, pe vremea cand acesta era inca adjunctul Directiei Politiei Transporturi. Dupa pensionarea sa, la sfarsitul anului trecut, nu se stie insa cine i-a luat locul.

Autoturismele politistilor, zgariate pe dreapta

La Constanta, capul retelei era agentul principal Laurentiu Ilie Ciovei, de la TF Palas, unul din cei retinuti in dimineata de luni. Acesta conducea reteaua cu ajutorul unui fost angajat CFR, acum pensionar. Filiera este protejata de cineva din Sectia Politiei Transporturi, iar toate indiciile duc catre Vasile Viorel, seful posturilor de politie TF. Faptul ca cei sase politisti aveau "spate" si o stiau reiese din ceea ce s-a gasit la fata locului. In momentul in care ofiterii au patruns in triajul Palas, pe jos, langa fisetele din birouri, zaceau aruncate neglijent furtunurile cu care politistii sustrageau combustibil, semn ca nu se temeau de nimic. De niciun control inopinat al superiorilor. Furau pe fata. Autoturismele lor sunt, toate, zgariate pe partea dreapta, pentru ca obisnuiau sa goleasca vagoanele din mers, cu ajutorul furtunurilor. Inevitabil, autoturismul se freca de vagon. Cantitatea de 120 de litri, cu care a fost prins Gheorghe Panait, a fost, culmea ironiei, cea mai mica pe care a furat-o vreodata. De fapt, in noaptea acea trebuiau sa iasa din triaj cu o cisterna incarcata cu motorina. Au fost avertizati, insa, ca sunt filati si au golit in viteza incarcatura, dovada ca la locul faptei s-au gasit pete de motorina. Informatia a fost, insa, prea din scurt si Gheorghe Panait nu a mai putut fi avertizat. Apucase deja sa plece. Restul membrilor au sperat ca acesta nu se va sparge la ancheta, lucru care insa, dupa cate se pare, nu s-a intamplat.

Scris de: {autor}Olimpia CEARA {/autor}

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii