Ruta CFR spre Zona Libera si sudul Litoralului va fi reluata
Ruta CFR spre Zona Libera si sudul Litoralului va fi reluataActivitatea societatilor din Zona Libera Constanta Sud va reintra in normal
Traficul feroviar in Zona Libera si spre sudul Litoralului va fi deblocat cel tarziu pe data de 5 noiembrie a.c. * In noaptea de 19 octombrie, rambleul de cale ferata aflat inaintea podului feroviar de la Agigea s-a surpat, distrugandu-se aproximativ 100 de metri liniari de cale ferata * Timp de doua saptamani, traficul feroviar spre sudul litoralului a fost paralizat * Refacerea rambleului s-a efectuat intr-un timp extrem de scurt lucrandu-se non-stop * Din cauza acestei avarii, activitatea societatilor din Zona Libera a fost redusa la jumatate * Peste 50% din transporturile de marfa se fac exclusiv pe calea ferata * Pana acum transporturile cele mai urgente de marfa s-au efectuat pe sosea si pe apa
In urma cu aproape doua saptamani, mai precis in noaptea de 19 octombrie a.c., ruta feroviara, atat de marfa, cat si de calatori spre sudul litoralului si spre Zona Libera a fost paralizata. O portiune de aproximativ 100 de metri liniari din rambleul de cale ferata aflat chiar inaintea podului feroviar de la ecluza Agigea s-a surpat, alunecarea de teren antrenand si sinele de cale ferata si doi stalpi de sustinere a liniei electrice. Date fiind conditiile de atunci, s-a dispus suspendarea temporara a tuturor trenurilor de marfa si de persoane pe acea ruta feroviara, responsabilii afirmand ca reparatiile ar fi putut dura chiar doua luni de zile. Conform ultimelor informatii din zona, reparatiile rambleului de cale ferata au fost incepute imediat si intr-un ritm non-stop, astfel ca pana pe data de 5 noiembrie portiunea de cale ferata ar putea fi redata circulatiei. Conform declaratiilor mai multor administratori de societati care-si desfasoara activitatea in Zona Libera Constanta, acestia ar fi primit asigurari scrise din partea celor de la CFR Infrastructura, conform carora activitatea de transport pe calea ferata va fi reluata la data mai sus mentionata.Activitatea majoritatii firmelor din Portul Constanta Sud Agigea, Zona Libera si Mangalia a fost redusa la jumatate, inregistrandu-se pierderi de milioane de dolari. Activitatea de transport a societatii Romtrans este bazata 50% numai pe calea ferata. Contractele ce nu au putut fi onorate la timp au fost pana la urma rezolvate prin invocarea fortei majore. Pana in momentul de fata, transporturile de marfa in zonele afectate de blocajul feroviar de la Agigea au fost suplinite prin transportul auto si cel cu barje, atat pe Canalul Dunare-Marea Neagra, cat si in bazinele portuare maritime.Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp