Sanse minime de supravietuire pentru cei trei marinari romani naufragiati
Sanse minime de supravietuire pentru cei trei marinari romani naufragiatiMiercuri noaptea, in jurul orei 22.00, in largul coastelor Africii de Sud s-a scufundat nava Alexandros T * Din echipajul format din 33 de persoane faceau parte si patru marinari romani * Echipele de salvare nu au reusit sa gaseasca decat sapte supravietuitori * Printre acestia si un singur roman, Liviu Baluta din Mangalia * La locul incidentului se afla doua nave insotite de un remorcher, un avion Hercules si un elicopter canadian * Sansele de a fi gasiti si alti supravietuitori sunt minime, iar prognoza meteo pentru urmatoarele zile nu este favorabila actiunilor de salvare * Nava Alexandros T a fost retinuta in anul 2003 intr-un port din Virginia pentru deficiente grave
Nava Alexandros T s-a scufundat miercuri noapte in jurul orei locale 22.00 (23.00 ora Romaniei) in Oceanul Indian in largul coastelor Africii de Sud. In momentul in care a avut loc nefericitul eveniment pe mare era o furtuna foarte puternica. Echipajul navei era format din 24 de filipinezi, patru greci, patru romani si un ucrainean. Sase din cei 33 de membri ai echipajului au fost salvati miercuri noapte, la scurt timp dupa scufundarea navei. Joi, echipele de salvare au reusit sa recupereze un al saptelea membru al echipajului. Cei patru marinari romani aflati pe nava Alexandros T sunt din judetul Constanta, singurul dintre ei salvat fiind electricianul Liviu Baluta, din Mangalia. Un reprezentant al armatorului navei a sunat joi la familia Baluta si a informat-o ca marinarul a supravietuit unui naufragiu in zona de sud-est a Africii. Potrivit declaratiei reprezentantului ITF in Romania, Adrian Mihalcioiu, ceilalti trei romani sunt Daniel Motoianu si Octavian Pase din Constanta si Ion Macreanu de 56 ani, din Medgidia. Toti trei erau mecanici de bord si erau plecati in voiaj de peste sase luni. Doi dintre ei au fost membri ai Sindicatului Liber al Navigatorilor in anul 1997. Echipele de salvare care au intervenit dupa producerea naufragiului nu au mai reusit sa recupereze nici un alt marinar, iar sansele de supravietuire scad de la ora la ora. Patru barci de salvare reperate de un avion, insa ele erau goale. Exista riscul ca cei ce se afla in apa sa sufere un soc hipotermic pentru ca temperatura apei are intre 16-18 grade Celsius. La locul accidentului se afla doua nave insotite de remorcherul Smith Amandala asistate de un avion tip Hercules C130 cu o autonomie de zbor foarte mare. Cele doua nave trimise la locul naufragiului sunt dificil de manevrat atat din cauza dimensiunilor lor, a vantului puternic de 80-90 de kilometri pe ora si a valurilor de pana la cinci metri. Un elicopter canadian aflat in zona este in stare de alerta. Prognoza meteo pentru urmatoarea perioada este destul de pesimista pentru ca se apropie un front de aer rece.Zona in care a naufragiat nava este cunoscuta sub denumirea de "cimitir de nave" datorita numarului mare de ambarcatiuni care s-au scufundat aici. Un elicopter canadian aflat in zona este in stare de alerta.Nava Alexandros T este un mineralier construit in 1989 in Santierul Naval Constanta, cand a primit numele de Comanesti. Nava apartine companiei grecesti Overseas Marine Enterprises. Mineralierul are 165.000 TDW, 303 metri lungime si 46 de metri latime. Potrivit unor informatii aparute pe site-ul Garzii de Coasta americane, vasul a fost retinut in Norfolk, Virginia, in 2003, din cauza unor deficiente tehnice grave. Nava era incarcata cu 155.000 tone de minereu de fier pe care il incarcase din Brazilia si se indrepta spre China. Potrivit declaratiilor comandantului adjunct al serviciilor de salvare pe mare din Portul Elisabeth, Paul Killeen nava a inceput sa se incline intr-o parte si apoi s-a rupt de la jumatate.Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp