Santierul Naval Daewoo a mai lansat doua nave
Santierul Naval Daewoo a mai lansat doua nave
17 Mar, 2004 00:00
ZIUA de Constanta
1245
Marime text
In cursul zilei de ieri, in docurile SN Daewoo Mangalia Heavy Industries a avut loc lansarea a doua corpuri de nava, proiectele cu numerele 4016 si 4041. Constructia cu nr.4016 este cel de-al doilea corp de nava tip ferry-boat de 10.000 de tone dead-weight contractat in cursul anului 2002 cu santierul naval olandez Volharding. Dupa armarea sa definitiva, care se va efectua in Olanda, nava va transporta autovehicule si marfuri pachetizate - in principal, role industriale de hartie. Zona de tranzit preconizata a navei va fi Marea Nordului si Baltica, motiv pentru care nava va trebui sa se conformeze regulilor foarte stricte de protectie a mediului impuse de statele riverane zonelor de navigatie respective. In consecinta, sistemul de vopsire al operei vii a navei este bazat pe materiale ecologice - asa-numitele "waterborn paints", lipsite de componenti anticorozivi tranditionali- gudroni, rasini epoxidice, greu de aplicat ca tehnologie de vopsire, dar fara efecte nocive asupra mediului marin. Gazele de ardere ale motoarelor navei sunt trecute printr-un sistem asemanator cu cel al catalizatoarelor auto, inainte de a fi evacuate in atmosfera. Problemele intampinate in realizarea acestui proiect au tinut, in principal, de incadrarea in tolerantele constructive foarte stricte, in ceea ce priveste inaltimea cordoanelor de sudura in zona de marfa, ca si de planeitatea zonei rampei pupa si a capacelor hidraulice de pe puntea principala a navei. In prezent, Santierul DMHI Mangalia se afla in negocieri pentru alte trei corpuri de nava din aceeasi categorie, insa cu un deplasament mai mare, de peste 13.800 de tone, fata de 10.000 de tone, corespunzator proiectelor 4015 si 4016. Cea de-a doua constructie lansata ieri in docul nr.2 este o nava portcontainer, cu nr.1041, a treia din seria celor opt 750 TEU contractate pana in prezent, si care va fi finalizata in cadrul SN DMHI Mangalia. Armatorul navei este firma JR Shipping BV din Olanda. Capacitatea de transport nominala a navei este de 750 de containere de 20 de picioare lungime sau, alternativ, 356 containere de 40 de picioare, impreuna cu 38 de unitati de 20 de picioare. Nava a fost dotata cu sisteme ajustabile pentru amararea containerelor, ceea ce permite si transportul unitatilor utilizate in sistem anglo-saxon (30/45 de picioare). Propulsia navei este asigurata de un motor Diesel semirapid, nereversibil de tip MaK 8M43, furnizand 7200 CP la 500 rotatii pe minut. Specific acestui tip de propulsie este un nou sistem de control al pasului elicei. Nava fiind dotata si cu sistem "bowthruster", se poate spune ca s-a ales o solutie tehnica rentabila, mai ales ca pentru manevrarea navei in locuri stramte nu mai este nevoie de asistenta remorcherelor sau impingatoarelor.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii