Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
12:46 24 11 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Scandalul UNITA - experti

ro

12 Aug, 2003 00:00 1283 Marime text

Drept la replica de dragul imaginii

Societatea de asigurare despre care ziarul nostru a relatat ca nu l-a despagubit pe unul dintre cei cu care avea contract si era indreptatit sa primeasca o importanta suma de bani pentru repararea masinii accidentate a reactionat la articolele aparute * Pentru a-si redresa imaginea, staff-ul Companiei UNITA din Timisoara ne-a transmis un asa zis Drept la replica * Conducerea acesteia contesta competenta inginerilor de la unicul service autorizat Renault din Constanta * Expertiza tehnica ulterioara, efectuata de un expert recunoscut, confirma, de fapt, concluziile trase de cei de la Total Service

In numerele anterioare ale cotidianului nostru am relatat pe larg cazul unui constantean care, de mai multe luni, se lupta cu sistemul birocratic al societatii de asigurari UNITA SA. Barbatul nu vroia decat sa fie despagubit, conform tuturor normelor morale si de bun simt, dar si conform prevederilor legale in ceea ce priveste sistemul de asigurari de paguba si furt numit CASCO. Reamintim povestea familiei Bizdic care intrat in posesia unui autoturism marca Renault Megane prin contractarea unui credit bancar la banca Raiffeisen Bank. La achizitionarea automobilului banca a impus clientului sau conditia de a efectua asigurarea autoturismului pentru furt si distrugere, denumita si polita de asigurare tip CASCO. Asigurarea autoturismului a fost facuta la societatea de profil UNITA SA. La cateva luni de la achizitionarea masinii sotii Bizdic au suferit un accident de circulatie in urma caruia, autoturismul a suferit avarii majore. Asa cum de fapt s-a constatat si in urma unui control tehnic efectuat de un expert, autoturismul a suferit modificari majore in ceea ce priveste geometria caroseriei, aceasta prezentand fenomenul de torsionare. Autoturismul a fost achizitionat de la o reprezentanta a firmei Renault, care a desemnat societatea SC. Total Service International singurul concesionar Renault din Constanta in vederea executarii tuturor lucrarilor de garantie si de reparatii la autoturismele Renault. Autoturismul fiind nou, era si normal sa se afle in perioada de garantie care in mod obligatoriu trebuia urmarita de Total Service. Implicarea in lucrari tehnice fie ele simple sau periodice atragea dupa sine pierderea garantiei autoturismului. Dupa accidentul suferit de familia Bizdic, in data de 28 aprilie 2003, au fost anuntati asa cum au vazut ca fiind normal, cei de la Total Service. Atunci a fost eliberata, si in prezenta inspectorilor de la societatea de asigurari UNITA, filiala Constanta, prima analiza tehnica a autoturismului post accident, in care se scria negru pe alb ca "autoturismul are caroseria torsionata, nu se poate repara, necesita inlocuire". In acest context, societatea asiguratoare careia familia Bizdic ii platea regulat ratele lunare aferente politei CASCO, era obligata sa ia masuri in consecinta. In loc ca rezolvarea cazului sa urmeze o linie cursiva fara probleme si fara amanari repetate, situatia a degenerat in reprize consecutive de piedici. Crezandu-i pe nedrept probabil incompetenti pe cei de la Constanta, cativa inspectorii UNITA ai filialei centrale de la Timisoara, au efectuat in doua reprize controale ale autovehiculului avariat. In urma acestor inspectii, chipurile de specialitate, verdictul dat de ultimul inspector timisorean, un anume Paul Parvu, a fost uimitor, acesta "incurajand" clientii UNITA-Constanta, in speta pe sotii Bizdic, cu o replica de pomina, si referitor la cele sustinute in memoriul familiei Bizdic, el a redus totul la faptul ca in cei peste 30 de ani de activitate in lumea asigurarilor (se spune ca acesta fusese ani buni inspector la ADAS) nu a aprobat inlocuirea nici unei caroserii. Replica aceasta a terminat psihic pagubitii.

Suturile din presa au facut valuri

Dupa aparitia in paginile ziarului nostru a cazului de mai sus, cei de la UNITA s-au grabit sa ne trimita un drept la replica. De fapt, acest drept la replica, anexat materialului nostru, nu face altceva decat sa confirme ceea ce trebuia de fapt sa se intreprinda de acestia in mod normal. Prima parte a materialului cel care evidentiaza relatia societatii UNITA cu banca Raiffeisen, este de fapt o confirmare a celor spuse de noi initial. Referitor la "inlocuirea bunului", UNITA bate dintr-o data moneda pe sloganul "clientul nostru - stapanul nostru", spunand printre altele ca decizia amintita mai sus a fost luata de un atelier auto nespecializat in lucrari de tinichigerie. Contactandu-l pe directorul SC Total Service International Renault Constanta, dl. Paul Manole, acesta a afirmat, intrigat fiind de afirmatiile celor de la UNITA, ca precontrolul tehnic pentru o masina marca Renault aflata in garantie este efectuat exclusiv de societatea reprezentata de acesta. Manole a mai adaugat ca societatea reprezentata de el este unica in acest fel de servicii in judetele Constanta, Tulcea si Calarasi. Tot el ne-a mai informat ca un tinichigiu specializat dupa dorinta UNITA ar putea repara caroseria, dar nimeni nu mai poate acorda garantia anticoroziune. Conform celor mai elementare cunostinte de Rezistenta a Materialelor, prin taiere si sudare a unei forme de tabla de otel fabricata prin presare, asa cum este modelul marcii Renault Megane, se produc modificari majore in structura cristalina a metalului, acesta schimbandu-si iremediabil atat forma prin fenomenul de "memorie", cat si calitatile. Pe langa aceste chestiuni, tabla automobilelor este supusa unui tratament special impotriva coroziunii, proprietate care se pierde definitiv dupa interventiile cu aparate de sudura, etc. Pentru o firma cu este Renault, garantia "anticoroziune" este o chestiune foarte importanta care tine si de imagine, neinteleasa probabil de cei de la UNITA care au propus solutia de "carpire" prin sudura. In acelasi caduc drept la replica, UNITA face referire la analiza situatiei si evaluarea de catre un expert tehnic. Si in acest caz, domnii de la UNITA, trebuie sa cunoasca faptul ca exista deja efectuat un "Raport de Expertiza Tehnica Extrajudiciara" intocmit de expertul tehnic, membru al Corpului Expertilor Tehnici Constanta, agreat chiar de UNITA, dl. Vasile Domnel. In acest raport este confirmat, deci atentie - CONFIRMAT - (cu alte cuvinte ) precontrolul tehnic efectuat de SC Total Service International Renault Constanta. Restul continutului acestui drept la replica este din punctul nostru de vedere exhaustiv si caduc.

Si totusi se misca

Cu toate ca "Dreptul la replica" primit la redactie nu era semnat si nici stampilat de cei de la Constanta, neavand nici o siguranta ca acest material avea o functie oficiala, ne-am deplasat la sediul UNITA Constanta in vederea oficializarii documentului. Aici, sefa UNITA- Constanta, Doina Belciug, ne-a spus ca "Dreptul la replica" fusese trimis la Constanta de la sediul central al UNITA aflat la Timisoara, dupa care ne-a fost remis redactiei noastre. Dupa ce ne-a semnat si stampilat documentul, Doina Belciug ne-a spus despre cazul Bizdic, ca va fi rezolvat pozitiv. Cei de la Timisoara au pus totusi in miscare masinaria greoaie a despagubirilor clientilor, urmand ca pana in data de 15 august sa fie data o solutie oficiala in acest caz.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii