Scenariu greu de pus în practică „Texani“ din România cu maşini înmatriculate în Bulgaria, pe cale să primească o lovitură dură!
Scenariu greu de pus în practică: „Texani“ din România cu maşini înmatriculate în Bulgaria, pe cale să
22 Jun, 2015 00:00
ZIUA de Constanta
9744
Marime text
Cetăţenii români care au în folosinţă automobile înmatriculate în Bulgaria pot răsufla, pentru moment, uşuraţi! Recent, Senatul a respins propunerea legislativă pentru completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice. Concret, se dorea introducerea unui nou articol care să prevadă că „autovehiculele şi remorcile înmatriculate în Bulgaria, deţinute de persoane care au domiciliu în România, pot fi conduse pe drumurile publice pe o perioadă maximă de 90 de zile de la introducerea acestora în ţară“. Mai mult decât atât, în cele 90 de zile, utilizatorii autovehiculelor şi remorcilor înmatriculate în Bulgaria ar fi trebuit, în mod obligatoriu, să deţină asigurare obligatorie pentru răspundere civilă eliberată de o societate de asigurări din România. Chiar şi după ce Senatul a respins propunerea legislativă pentru completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, „texanii“ din România cu maşini înmatriculate în Bulgaria nu ies din colimatorul autorităţilor. În contextul discuţiilor generate de modificarea OUG nr. 195/2002, iniţiatorii schimbărilor au arătat că, atât românii, cât şi cetăţenii bulgari (menţionaţi atât în documentele unei maşini, cât şi în procură) riscă să fie cercetaţi pentru complicitate, respectiv pentru evaziune fiscală.
În expunerea de motive privind completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice se arată că românii care aleg să-şi înmatriculeze maşinile în Bulgaria „ajută“ la pierderea taxelor de primă înmatriculare, de mediu, de drum, impozite etc. „în favoarea Bulgariei, deşi aceste vehicule sunt utilizate preponderent în România“.
„Varianta înmatriculării în Bulgaria lasă loc şi altor nereguli, din parte proprietarilor, respectiv utilizarea unor maşini cu o stare tehnică precară, ce reprezintă un pericol pentru ceilalţi participanţi la trafic. De asemenea, de multe ori, nu este efectuat controlul valabilităţii poliţelor de asigurare RCA la intrarea maşinilor în România sau îşi pierd valabilitatea şi nu sunt înnoite, permiţându-se astfel ca în ţară să circule maşini neasigurate. Mai mult, chiar şi în cazul în care vehiculul este asigurat, timpul de primire a despăgubirilor, de multe ori cu valoarea diminuată, se ridică la peste trei luni. În urma verificării, s-a constat că doar una din cinci maşini înmatriculate în Bulgaria avea asigurare valabilă pe teritoriul României“, conform documentului mai sus precizat.
Tot în expunerea de motive se mai arată că „persoana fizică sau firma bulgărească ce este trecută ca proprietar în acte îi poate radia maşina oricând utilizatorului român trecut în procură, o poate scoate de la impozitul bulgăresc şi îi poate anula cartea verde şi asigurarea“. „Posesorii români de maşini înmatriculate în Bulgaria sunt doar nişte utilizatori împuterniciţi prin intermediul unei procuri ce nu are valoare juridică nici în România şi nici în Bulgaria, pusă faţă în faţă cu proprietarul de drept“, potrivit datelor oficiale puse la dispoziţie Senatului.
Rămâne de văzut dacă scenariul mai sus precizat va fi pus vreodată în practică, în contextul în care românii pompează, de ani buni, sume importante de bani în bugetul consolidat al statului bulgar.
În expunerea de motive privind completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice se arată că românii care aleg să-şi înmatriculeze maşinile în Bulgaria „ajută“ la pierderea taxelor de primă înmatriculare, de mediu, de drum, impozite etc. „în favoarea Bulgariei, deşi aceste vehicule sunt utilizate preponderent în România“.
„Varianta înmatriculării în Bulgaria lasă loc şi altor nereguli, din parte proprietarilor, respectiv utilizarea unor maşini cu o stare tehnică precară, ce reprezintă un pericol pentru ceilalţi participanţi la trafic. De asemenea, de multe ori, nu este efectuat controlul valabilităţii poliţelor de asigurare RCA la intrarea maşinilor în România sau îşi pierd valabilitatea şi nu sunt înnoite, permiţându-se astfel ca în ţară să circule maşini neasigurate. Mai mult, chiar şi în cazul în care vehiculul este asigurat, timpul de primire a despăgubirilor, de multe ori cu valoarea diminuată, se ridică la peste trei luni. În urma verificării, s-a constat că doar una din cinci maşini înmatriculate în Bulgaria avea asigurare valabilă pe teritoriul României“, conform documentului mai sus precizat.
„Procura, fără valoare juridică nici în România, nici în Bulgaria“
Tot în expunerea de motive se mai arată că „persoana fizică sau firma bulgărească ce este trecută ca proprietar în acte îi poate radia maşina oricând utilizatorului român trecut în procură, o poate scoate de la impozitul bulgăresc şi îi poate anula cartea verde şi asigurarea“. „Posesorii români de maşini înmatriculate în Bulgaria sunt doar nişte utilizatori împuterniciţi prin intermediul unei procuri ce nu are valoare juridică nici în România şi nici în Bulgaria, pusă faţă în faţă cu proprietarul de drept“, potrivit datelor oficiale puse la dispoziţie Senatului.
„România a eliminat restricţiile referitoare la libera circulaţie“
Modificarea Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice a fost respinsă pe considerentul că „România a eliminat restricţiile referitoare la libera circulaţie a bunurilor şi persoanelor începând cu data de 1 ianuarie 2007, iar în contextul actului normativ care vizează perioada de 90 de zile de la introducerea în ţară a autovehiculelor, tractoarelor agricole sau forestiere şi remorcilor înmatriculate în alte state, deţinute de persoane care au sediul sau domiciliul în România, acesta nu mai poate fi aplicat în spaţiul Uniunii Europene, întrucât au fost eliminate controalele de la frontieră“. Raportat la cele mai sus precizate, cetăţenii români care au în folosinţă automobile înmatriculate în Bulgaria pot răsufla uşuraţi, pentru moment!Bulgarii
În contextul discuţiilor generate de modificarea OUG nr. 195/2002, iniţiatorii schimbărilor au arătat că atât românii, cât şi cetăţenii bulgari (menţionaţi în documentele unei maşini şi în procuri) riscă să fie cercetaţi pentru complicitate, respectiv pentru evaziune fiscală. Şi asta doar în cazul în care bulgarii sunt prinşi de autorităţi că nu declară sumele de bani obţinute în urma vânzării automobilelor, pentru a nu achita impozitele cuvenite statului. Pe cale de consecinţă, dacă oamenii legii din Bulgaria demonstrează că proprietarii din acte au făcut evaziune fiscală, atunci atenţia lor se poate îndrepta către românii care i-au „sprijinit“ pe bulgari să încalce legea. Aceştia pot fi găsiţi destul de uşor, graţie procurilor încheiate în Bulgaria, în mai multe exemplare.Rămâne de văzut dacă scenariul mai sus precizat va fi pus vreodată în practică, în contextul în care românii pompează, de ani buni, sume importante de bani în bugetul consolidat al statului bulgar.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii
- IONEL 07 Feb, 2016 17:42 Un cont de facebook actualizat saptamanal: https://www.facebook.com/asiguraribulgariaconstantabacauiasisuceava/ www.facebook.com/asiguraribulgariaconstantabacauiasisuceava Big Like
- Mihai 26 Jun, 2015 14:24 daca taxele de inmatricure ar fi la fel ca ale bulgarilor atunci cu siguranta lumea ar inmatricula pe Ro. bulgarul ne ia banii iar voi bine ca va plange.ti :)))
- Tomy 25 Jun, 2015 10:31 De ce naiba sa inmatriculezi in Ro o masina?sa platesti taxa timbru de nesimtit, impozite locale enorme, pentru niste drumuri pe care starea tehnica a masinii devine precara.Eu am inmatriculat pe romania un motor de 3000cmc, dar regret ca am fost fraier, daca vrei sa fii membru ue nu impone restrictii, noi ne suparam cand ni se impus restrictii in alte tari, noi de ce impunem.Sunt de acord sa plateasca rovinieta, dar de ce asiurare sau impozit?asigurare romaneasca mai rea decat cea moldoveneasc...
- andrei 24 Jun, 2015 23:45 Eu cred,ca va e ciuda ca tot mai multi isi aduc masini de dincolo si le inmatriculaeaza in bulgaria.sa scape de atatea taxe si impozite puse de voi.ce stat de pe tot globul asta pamantesc impun atatea taxa ca al nostru?niciunul va zic eu...bn fac si eu ii sustin bravo lor si mias dorii sa inmatriculeze tot mai multi sa vedem atunci ce legi mai dati....
- rares 23 Jun, 2015 16:54 Buna ziua. Sunt detinatorul unei masini inmatriculate in Bulgari. Ma preocupa starea starea tehnica a masinii, am intotdeauna asigurare, itp si platesc rovignieta romaneasca. Orbit de soare, dupa tura de noapte, am avut neplacerea sa lovesc in parcare masina unui coleg, spargandu-i un proiector si zgaraindu-i bara. S-a prezentat in Bucuresti la service-ul agreat de firma de asigurari si din prima l-a programat pt sapt viitoare. I-a schimbat proiectorul si bara fara prea multe intrebari. Toata operatiunea a durat 1 saptamana. Nu stiu cate firme de asigurari din Romania se mista asa repede in aprobari si nu stiu cate ar schimba o bara numai zgariata. Concluziile le puteti trage singuri.