Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
04:37 25 11 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Schimbare de situatie in cazul accidentului din dana 66

ro

07 Jul, 2006 00:00 1883 Marime text

O parte din vina o au si angajatii MinMetal

In urma accidentului petrecut in dana 66 a Portului Constanta, ANR a demarat o ancheta interna * Potrivit declaratiei lui Alexandru Mezei, membru al comisiei de ancheta, vina pentru acest accident este impartita intre comandantul remorcherului Izvorul Mare si reprezentantii MinMetal * Bratul podului fix apartinand respectivei societati nu se afla in pozitie normala in momentul in care remorcherul efectua manevra cu macaraua plutitoare * Orice mutare a acestuia trebuie comunicata Capitaniei care la randul ei este obligata sa transmita datele navelor aflate in zona * Nestiind de aceste modificari, Traian Galca, comandantul remorcherului, a acrosat bratul podului provocand sinistrul accident

In Portul Constanta a avut loc pe data de 8 iunie un accident deosebit de grav. O macara plutitoare si remorcherul Izvorul Mare apartinand societatii Canal Service se deplasa din dana 64 spre dana 102 dupa ce participase la operatiuni de descarcare a unei barje. In momentul in care se afla in dreptul podului fix numarul doi destinat pentru incarcarea si descarcarea de minereu ce apartine societatii MinMetal, macaraua plutitoare a atins bratul podului rulant amplasat pe cheu. Instantaneu, podul de incarcare descarcare s-a prabusit peste macaraua plutitoare si remorcher care s-au scufundat. In urma accidentului au decedat sase persoane, doua aflate pe remorcher si patru pe podul fix, iar alte cinci au fost ranite.Culpa comunaAutoritatile portuare se apropie de final in ancheta pe care au demarat-o in urma accidentului petrecut in portul Constanta in dana 64. Imediat dupa accident, pe baza unei decizii semnate de Paul Branza, directorul general al Autoritatii Navale Romane a fost numita o comisie de ancheta compusa din Alexandru Mezei, Petre Chirobocea, Gheorghe Georgescu, Laurentiu Zanfir Ioanichie Olteanu, Adrian Stancu, Sorin Manaila si Vasile Hristu. Pe langa ancheta din port, in derulare se mai afla doua anchete intreprinse de Parchetul de pe langa Judecatoria Constanta si Inspectoratul Teritorial de Munca. Imediat dupa accident, avizatii presupuneau ca intreaga vina ii apartine comandantului de pe remorcherul Izvoru Mare, Traian Galca considerandu-se ca acesta putea evita impactul dintre macaraua pe care o avea la remorca si podul rulant. Insa, potrivit declaratiilor lui Alexandru Mezei, se pare ca vina este impartita intre capitan si responsabilii MinMetal. Bratul podului mobil nu se afla in momentul accidentului in pozitie normala si acest lucru l-a indus in eroare pe capitanul remorcherului. Normele de siguranta navigatiei prevad ca in momentul in care bratul podului era intr-o alta pozitie decat cea normala, MinMetal era obligata sa anunte Capitania Portului de acest fapt care la randul ei trebuia sa comunice mai departe navelor care se aflau in zona. Alexandru Mezei sustine ca Traian Galca, comandantul remorcherului, nu avea cum sa isi dea seama daca inaltimea de la apa la bratul podului fix depasea 28 de metri, nefiind anuntat de Capitanie ca in zona exista factori de risc. Situatia este destul de complicata in acest moment pentru ca cineva trebuie sa plateasca pagubele provocate, iar in cazul in care vina este impartita se schimba datele problemei. Se pare ca MinMetal avea podul fix asigurat la firma Alliantz. Un reprezentant al acesteia a venit din Germania pentru a verifica daca polita va fi platita si se pare ca societatea a pierdut si asigurarea. Ceea ce la inceput parea doar un accident grav de navigatie a carui responsabilitate o purta un singur om se transforma treptat in urma cercetarilor intr-o culpa comuna a celor implicati. Totul se va transforma intr-un amplu sir de procese intrucat este vorba de pierderea unor vieti omenesti si a unor pagube materiale evaluate la sume exorbitante.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii