Schimbarea puterii a pus capat abuzurilor clanului Dionisie
Schimbarea puterii a pus capat abuzurilor clanului DionisieAeroportul Mihail Kogalniceanu si-a redus activitatea
Directorul AIC, Corneliu Balan face in prezent eforturi de redresare a activitatii * Clanul condus de fostul director Mircea Dionisie a incheiat numeroase contracte neviabile si a marit inutil cuantumul cheltuielilor, in conditiile in care traficul de persoane a scazut de la an la an, devenind in ultimii ani unul sezonier * Pe timpul "domniei" lui Dionisie, majoritatea afacerilor de la AIC Kogalniceanu au fost incheiate cu firme detinute de apropiati ai directorului * Functiile de conducere in cadrul institutiei erau ocupate de persoane care au relatii diferite relatii de rudenie * Gravele abateri din managementul AIC (incalcarea legislatiei in vigoare si chiar furt din avutul de stat) au condus implicit la controale severe efectuate de reprezentantii Ministerului Transporturilor * Majoritatea celor din fosta conducere aveau propriile afaceri, "contribuind" la saracirea institutiei, sub privirile ingaduitoare ale managerului Dionisie
Unul dintre cele mai importante aeroporturi ale tarii, AIC Kogalniceanu a fost in ultimii ani teatrul de operatiuni al unui grup de interese condus de fostul director Mircea Dionisie. Acest clan a avut ca scop doar obtinerea unor avantaje materiale in scop personal. Din acest motiv, activitatea institutiei a avut foarte mult de suferit, iar urmele lasate de managementul defectuos sunt evidente. Fosta conducere a incheiat numeroase contracte neviabile, menite sa umple buzunarele directorului si apropiatilor acestuia, dar care au saracit bugetul institutiei. Multe dintre serviciile profitabile au avut foarte mult de suferit, din cauza gastilor si firmelor capusa. La un moment dat, Ministerul Transporturilor a constatat cu surprindere ca valoarea cheltuielilor a crescut simtitor, si aceasta in conditiile in care traficul de pasageri a scazut de la an la an. In cele din urma, clanul lui Dionisie a fost indepartat, dar noua conducere se confrunta cu problemele ivite ca urmare a mostenirii lasate.Afaceri de familieDin cauza managementului defectuos efectuat pe timpul lui Dionisie, unul dintre cele mai importante servicii din cadrul SN AIC Kogalniceanu, cel de handling, a fost grav afectat. Noua administratie, in fruntea careia a fost numit directorul Corneliu Balan, incearca in prezent sa caute si alte solutii pentru acest compartiment.Potrivit declaratiei lui Balan, serviciul de handling a facut de curand subiectul unei analize complexe si aprofundate. Concluzia acestor cercetari a fost aceea ca este extrem de necesar ca piata de handling sa se deschida astfel incat activitatea pe AIC sa fie desfasurata de cat mai multe firme. Balan a mai precizat ca in urma acestei deschideri, a aparut contractul cu firma SC Romanian Airport Services SRL, si ca au aparut numeroase alte oferte. In acest sens, societatea nationala a demarat diligentele necesare pentru renegocierea contractului cu SC AIC Handling SA. Restaurantului din incinta aerogarii a ramas fara obiectul muncii. Localul fusese inchiriat firmei SC Heinrig Impex SRL, dar contractul cu aceasta societate a fost reziliat in cursul lunii septembrie. Initiativa a apartinut celor de la Heinrig care au motivat ca afacerea este falimentara si nu exista nici o posibilitate ca ea sa fie relansata intrucat activitatea de pe aeroport poate fi caracterizata ca fiind una sezoniera.Un management dezastruosTimp de mai bine de doi ani, pe durata mandatului lui Mircea Dionisie, majoritatea contractelor incheiate de AIC au fost cu firme controlate chiar de persoane care lucrau in cadrul institutiei. In acest interval de timp, activitatea aeroportului a fost controlata de mai multe asa-zise clanuri, grupuri animate de interese veroase. La scurt timp dupa numirea sa ca director general, Dionisie si-a angajat propriul fin, Ion Mocian, in functia de consilier de marketing. Acest Mocian si-a facut insa imediat o societate capusa, SC AIC Handling SRL, care a preluat imediat acest serviciu deosebit de important, in speta deservirea pasagerilor si aeronavelor. Cu aceasta ocazie, au aparut si primele grave nereguli, in sensul ca utilajele de deservire au fost cumparate la preturi ridicole, prin contracte directe si nu prin licitatii publice, asa cum prevedea legislatia in vigoare. Toate aceste abuzuri au fost posibile intrucat toti cei implicati in activitatea de externalizare erau apropiati ai lui Dionisie si Mocian. Una dintre persoanele care inca activeaza la AIC si anume Constantin Teodorescu (director tehnic) a fost de asemenea acuzat la un moment dat ca a fost artizanul unor afaceri destul de dubioase. Cea mai interesanta "afacere" dateaza din perioada 1996-1998, cand sub supravegherea lui Teodorescu s-a efectuat reparatia capitala a aerogarii. Lucrarea a fost estimata initial la 2 miliarde lei vechi, dar dupa doi ani de renovari, a ajuns sa coste de trei ori mai mult.Controale si ancheteIn cursul anului trecut, ca urmare a articolelor de presa care tratau neregulile de la SN AIC Kogalniceanu, Ministerul Transporturilor a declansat o serie de controale. Dand dovada de o "blandete" exagerata si curioasa in acelasi timp, inspectorii MT de la acea vreme nu au reusit sa descopere abuzuri grave, ci mai degraba nereguli minore, urmate de sanctiuni destul de lejere. Oricum aceste verificari au avut un efect pozitiv, in sensul ca au trezit interesul fostului Parchetului National Anti-Coruptie (PNA). A fost astfel demarata o ancheta privind modul in care s-a facut achizitionarea pe sume infime a unor utilaje care valorau de fapt miliarde de lei, in special cele care deserveau serviciul de handling (cel preluat de finul directorului Dionisie, Ion Mocean).Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp